اصفهان ميزبان دو رويداد بين المللي در دهه فجر

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاري ايمنا: معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري اصفهان از برگزاري دو رويداد بين المللي شامل جشنواره‌ی پایتختی اصفهان در ورزش زورخانه ای و پهلوانی و جشنواره‌ی مقاومت اسلامی در اصفهان در ايام الله دهه فجر خبر داد.

به گزارش ايمنا، حبيب الله تحويل پور در جلسه علني امروز شوراي اسلامي شهر اصفهان اظهار داشت: برنامه هاي شاخص و متنوعي براي ايام الله دهه فجر برنامه ريزي شده است.
وي با اشاره به اين كه در اين ايام اصفهان ميزبان دو رويداد بين المللي خواهد بود، تصريح كرد: برگزاري جشنواره مقاومت اسلامي در ۱۷ و ۱۸ بهمن ماه با حضور ۳۵۰ ميهمان خارجي برگزار مي شود.
معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري اصفهان با تاكيد بر اين كه اصفهان به عنوان پايتخت ورزش هاي پهلواني و زورخانه اي معرفي شده است، افزود: در اين راستا جشنواره اي در روز ۱۹ و ۲۰ بهمن ماه برگزار و زنگ ورزش زورخانه اي و پهلواني در كشور زده مي شود.
تحويل پور با اشاره به افتتاح ۳۳ پروژه به مناسبت سي و سومين سال پيروزي اتقلاب اسلامي خاطرنشان كرد:
” برگزاري جشنواره مقاومت اسلامي در ۱۷ و ۱۸ بهمن ماه با حضور ۳۵۰ ميهمان خارجي برگزار مي شود “
پروژه شهيد لاوي و زيرگذر امام سجاد(ع) از شاخص ترين اين پروژه ها هستند.
وي اضافه كرد: چندين فرهنگسرا، مجموعه فرهنگي تفريحي بانوان و چندين ورزشگاه به مناسبت دهه فجر به بهره برداري مي رسد.
معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري اصفهان اظهار داشت: مراكز فرهنگي و پايگاههاي بسيج در سطح محلات برنامه هاي مختلفي در اين ايام در دستور كار خود قرار داده اند.
تحويل پور با بيان اين كه سازمان فرهنگي تفريحي براي بزرگداشت دهه فجر نيز ۵۰ آيتم برنامه ريزي كرده است ، ادامه داد: برگزاري همايش پياده روي و دوچرخه سواري به منظور ايجاد تحرك و پويايي در دهه فجر از جمله اقدامات برنامه ريزي شده است.
وي به نصب ۵ نماد در شهر اصفهان اشاره كرد و گفت: سرديس شهيد آيت الله مدرس در خيابان مدرس، مجسمه خواجه نصيرالدين طوسي، نماد رفتگر، درخت دوستي و نماد تلاش و كار در ورودي شهر حدفاصل اداره كل فني و حرفه اي و اداره كار و امور اجتماعي نصب مي شود.
معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري اصفهان در خصوص نصب نماد انقلاب اسلامي در ميدان انقلاب افزود: با توجه به اين كه قرار است از مسجد جامع تا زاينده رود ثبت جهاني شود منتظر هستيم وضعيت اين ميدان مشخص شود سپس در اين خصوص اقدام گردد./