خسارت های رانندگی تا سقف دو میلیون و250 هزار تومان بدون كروكی پرداخت می شود
تهران - رییس پلیس ترافیك شهری راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اعلام كرد: شركت های بیمه باید خسارات رانندگی تا سقف دو میلیون و 250 هزار تومان را بدون كروكی پرداخت كنند.
خسارت های رانندگی تا سقف دو میلیون و250 هزار تومان بدون كروكی پرداخت می شود
سرهنگ 'محسن مهرآیی' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا در عین حال افزود: تنها در صورتی نیاز به كروكی است كه طرفین درباره مقصر حادثه تفاهم نداشته باشند.
وی اضافه كرد: چنانچه رانندگان پس از تصادف، خودروهای خود را به سمت راست معابر منتقل نكنند، جریمه خواهند شد.
وی اظهار داشت: راهنمایی و رانندگی بر انجام این كار تاكید زیادی دارد زیرا در روان شدن ترافیك تاثیر بسزایی دارد.
رییس پلیس ترافیك شهری راهور ناجا تصریح كرد كارشناسان راهنمایی و رانندگی موظف هستند در بررسی اینگونه حوادث، ابتدا در مورد اینكه رانندگان خودروهای خود را به سمت راست معابر منتقل نكرده اند، قانون را اعمال كنند و سپس كارشناسی حادثه را انجام دهند.
مهرآیی درباره ضرورت اطلاع رسانی این موارد به مردم گفت: راهنمایی و رانندگی برای اطلاع رسانی در همه امور با چاپ ویژه نامه، تهیه برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی از طریق مطبوعات و خبرگزاری ها تلاش مضاعفی دارد اما رانندگان نیز باید به حقوق و تكالیف خود آشنا باشند.
وی افزود: تغییر فرهنگ رفتار ترافیكی در جامعه منوط به همكاری مردم با پلیس است كه این همكاری در كشور روند رو به رشدی دارد.
این مقام پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اظهار داشت: پلیس راهور از مراحل اجرایی قانون جدید تخلفات رانندگی رضایت كامل دارد و مردم در اجرای این قانون، همكاری بسیاری خوبی با ماموران داشته اند.
وی با بیان اینكه مرحله نخست قانون جدید راهنمایی و رانندگی از دهم اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شد، درباره آثار و نتایج اجرای آن گفت: در هشت ماهه نخست امسال حوادث رانندگی در تمام ماهها كاهش داشته است.
رییس پلیس ترافیك شهری راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اضافه كرد:
كاهش حوادث رانندگی جز با همكاری مردم و اجرای دقیق قانون از سوی راهنمایی و رانندگی امكان پذیر نیست.
وی با بیان اینكه پلیس راهنمایی و رانندگی در دو سال گذشته درباره چگونگی تعامل ماموران این نیرو با مردم، دوره های آموزشی متعددی برای آنان برگزار كرده است، گفت: نحوه اعمال قانون باید به گونه ای باشد كه ارتباط مردم با راهنمایی و رانندگی دچار آسیب و مشكل نشود.
مهرآیی با بیان اینكه تغییر در فرهنگ رفتار ترافیكی مردم كاری زمان بر است، اظهار داشت: این تغییرات حتی در كشورهای پیشرفته با هزینه بسیار زیاد و سالها صرف وقت، انجام شده است كه در ایران، روند تغییرات در مقایسه با كشورهای پیشرفته سریعتر است و دلیل آن، اعتماد مردم به پلیس راهور است.
وی اعتماد مردم به پلیس راهور را بهترین ابزار برای نهادینه شدن رفتار درست ترافیكی دانست و گفت: پلیس راهور سعی دارد در این ارتباط دو سویه، پاسخ اعتماد مردم را با اجرای دقیق قوانین و مبارزه با متخلفان راهنمایی و رانندگی بدهد تا شاهد ترافیك روانی در كشور باشیم.
رییس پلیس ترافیك شهری راهنمایی و رانندگی ناجا درباره نتایج اجرای مرحله دوم قانون تخلفات رانندگی كه از اول دیماه جاری آغاز شده است ، اظهار داشت: هنوز آمار و اطلاعات مربوط به میزان جرایم راهنمایی و رانندگی بعد از اجرای مرحله دوم قانون در كشور جمع آوری نشده است اما در شش روز نخست اجرای این قانون شاهد كاهش تخلفات رانندگی بودیم.
روزنامه فرصت از سال 13 کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر خبر های خود را به صورت آنلاین نیز ارائه میکند