خسارت های رانندگی تا سقف دو میلیون و250 هزار تومان بدون كروكی پرداخت می شود

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

تهران - رییس پلیس ترافیك شهری راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اعلام كرد: شركت های بیمه باید خسارات رانندگی تا سقف دو میلیون و 250 هزار تومان را بدون كروكی پرداخت كنند.
خسارت های رانندگی تا سقف دو میلیون و250 هزار تومان بدون كروكی پرداخت می شود

سرهنگ 'محسن مهرآیی' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا در عین حال افزود: تنها در صورتی نیاز به كروكی است كه طرفین درباره مقصر حادثه تفاهم نداشته باشند.

وی اضافه كرد: چنانچه رانندگان پس از تصادف، خودروهای خود را به سمت راست معابر منتقل نكنند، جریمه خواهند شد.

وی اظهار داشت: راهنمایی و رانندگی بر انجام این كار تاكید زیادی دارد زیرا در روان شدن ترافیك تاثیر بسزایی دارد.

رییس پلیس ترافیك شهری راهور ناجا تصریح كرد كارشناسان راهنمایی و رانندگی موظف هستند در بررسی اینگونه حوادث، ابتدا در مورد اینكه رانندگان خودروهای خود را به سمت راست معابر منتقل نكرده اند، قانون را اعمال كنند و سپس كارشناسی حادثه را انجام دهند.

مهرآیی درباره ضرورت اطلاع رسانی این موارد به مردم گفت: راهنمایی و رانندگی برای اطلاع رسانی در همه امور با چاپ ویژه نامه، تهیه برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی از طریق مطبوعات و خبرگزاری ها تلاش مضاعفی دارد اما رانندگان نیز باید به حقوق و تكالیف خود آشنا باشند.

وی افزود: تغییر فرهنگ رفتار ترافیكی در جامعه منوط به همكاری مردم با پلیس است كه این همكاری در كشور روند رو به رشدی دارد.

این مقام پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اظهار داشت: پلیس راهور از مراحل اجرایی قانون جدید تخلفات رانندگی رضایت كامل دارد و مردم در اجرای این قانون، همكاری بسیاری خوبی با ماموران داشته اند.

وی با بیان اینكه مرحله نخست قانون جدید راهنمایی و رانندگی از دهم اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شد، درباره آثار و نتایج اجرای آن گفت: در هشت ماهه نخست امسال حوادث رانندگی در تمام ماهها كاهش داشته است.

رییس پلیس ترافیك شهری راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اضافه كرد:

كاهش حوادث رانندگی جز با همكاری مردم و اجرای دقیق قانون از سوی راهنمایی و رانندگی امكان پذیر نیست.

وی با بیان اینكه پلیس راهنمایی و رانندگی در دو سال گذشته درباره چگونگی تعامل ماموران این نیرو با مردم، دوره های آموزشی متعددی برای آنان برگزار كرده است، گفت: نحوه اعمال قانون باید به گونه ای باشد كه ارتباط مردم با راهنمایی و رانندگی دچار آسیب و مشكل نشود.

مهرآیی با بیان اینكه تغییر در فرهنگ رفتار ترافیكی مردم كاری زمان بر است، اظهار داشت: این تغییرات حتی در كشورهای پیشرفته با هزینه بسیار زیاد و سالها صرف وقت، انجام شده است كه در ایران، روند تغییرات در مقایسه با كشورهای پیشرفته سریعتر است و دلیل آن، اعتماد مردم به پلیس راهور است.

وی اعتماد مردم به پلیس راهور را بهترین ابزار برای نهادینه شدن رفتار درست ترافیكی دانست و گفت: پلیس راهور سعی دارد در این ارتباط دو سویه، پاسخ اعتماد مردم را با اجرای دقیق قوانین و مبارزه با متخلفان راهنمایی و رانندگی بدهد تا شاهد ترافیك روانی در كشور باشیم.

رییس پلیس ترافیك شهری راهنمایی و رانندگی ناجا درباره نتایج اجرای مرحله دوم قانون تخلفات رانندگی كه از اول دیماه جاری آغاز شده است ، اظهار داشت: هنوز آمار و اطلاعات مربوط به میزان جرایم راهنمایی و رانندگی بعد از اجرای مرحله دوم قانون در كشور جمع آوری نشده است اما در شش روز نخست اجرای این قانون شاهد كاهش تخلفات رانندگی بودیم.