فعالیت كمیته رصد آسیب های فضای مجازی و ماهواره به زودی آغاز می شود

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

تهران - معاون اجتماعی سازمان بهزیستی كشور با بیان این كه به زودی فعالیت كمیته رصد آسیب‌های نوپدید به طور رسمی اعلام می‌شود، گفت: آسیب‌های نوپدید بیشتر مربوط به آسیب‌های فضای مجازی و برنامه های شبكه های ماهواره ای است.
فعالیت كمیته رصد آسیب های فضای مجازی و ماهواره به زودی آغاز می شود

'محمدعلی زنگانه' روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: آسیب‌های فضای مجازی به علت ارتباطات وسیع كاربران با این حوزه و آشنا نبودن آنان با این آسیب‌ها به وجود آمده‌ است.

وی اضافه كرد: یكی از اهداف كمیته یاد شده این است كه فرد پس از ورود به این فضا به اطلاعات كاملی درباره آسیب‌های آن دست یابد.

زنگانه با اشاره به اینكه كمیته رصد آسیب‌های اجتماعی، بعد فرا سازمانی دارد، تصریح كرد این كمیته شامل صاحب‌نظران و اساتید دانشگاه بوده و قرار است ارزیابی دقیق، عمیق، موشكافانه و آینده پژوهانه برای پیش‌بینی آسیب‌های نوپدید را در دستور كار قرار دهد.

وی افزود: این كمیته جزو برنامه‌های 'سند پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی' است كه درماده 230 قانون برنامه پنجم توسعه آمده و این سند در حال حاضر در حال تكمیل است.

زنگانه اضافه كرد: سند پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به عنوان یك راهبرد اساسی به منظور پیش‌ بینی، پیشگیری و كنترل آسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شود.