طرح همیاران پلیس فتا در اصفهان اجرا می شود

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان- رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از اجرای طرح همیاران پلیس فتا در این استان تا پایان سال خبر داد.
طرح همیاران پلیس فتا در اصفهان اجرا می شود

به گزارش روزجمعه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ 'ستار خسروی' گفت: پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان در نظر دارد تا به منظور كاهش قربانیان آسیبها و خطرات فضای سایبری طرح همیاران پلیس فتا را راه اندازی كند.

وی افزود: در این طرح به تعدادی از افراد علاقمند و آشنا به فنون رایانه ای آموزشهای لازم ارایه می شود تا به عنوان همیاران پلیس در منازل، كافی نتها، ادارات و سازمانها از حملات مجرمان اینترنتی جلوگیری كرده و آسیبهایی كه متوجه كاربران است را به آنان گوشزد كنند.

وی یكی دیگر از اقدامات پلیس فتای استان اصفهان را در آینده راه اندازی آزمایشگاه فارنزیت تا پایان سال عنوان كرد و گفت: فارنزیت یك آزمایشگاه مخصوص است كه در آن كارآگاهان و متخصصان پلیس می توانند به ادله الكترونیكی برای دستگیری مجرمان حرفه ای اینترنتی دست پیدا كنند.

وی همچنین از راه اندازی مركز پاسخگویی 24ساعته پلیس فتا برای رسیدگی به شكایات مردم تا پایان سال خبر داد و گفت: در زمان حاضر كاربرانی كه مورد حمله های اینترنتی قرار می گیرند می توانند با شماره تلفن های 2184331 و 2184332 تماس بگیرند.

وی تاكید كرد: نكته ای كه لازم است كاربران بدانند این است كه هروقت سیستم آنها مورد حمله قرار گرفت باید سیستم خود را با همان حالت رها كرده و بلافاصله به پلیس فتا تماس بگیرند تا كارشناسان بهتر بتوانند موضوع حمله را بررسی كنند.

وی گفت: این افراد می توانند به شعبه 16 دادسرای عمومی و انقلاب، مجتمع قضایی آتشگاه شهر اصفهان مراجعه و شكایت خود را تنظیم و سپس برای پیگیری به پلیس فتا واقع در خیابان قائمیه مراجعه كنند.

سرهنگ خسروی با بیان اینكه خوشبختانه افراد متخصص، باهوش و زیركی در پلیس فتای استان برای خدمتگزاری به مردم فعالیت می كنند گفت: به یاری خدا در آینده پلیس فتای استان با اقتدار بیشتری به حفاظت مال ، جان ،آبرو و حیثیت و ارزشهای ملی و اخلاقی كاربران در فضای سایبری خواهد پرداخت.