معمای "قهوه تلخ"

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

در حالي كه پخش سري جديد سريال قهوه تلخ در انتظار مجوز مجدد از سوي اداره كل نمايش خانگي وزارت ارشاد است و باز در حالي كه پيش تر عوامل سريال اعلام كرده بودند براي نوشتن متن‌هاي جديد و ادامه تصويربرداري مي‌خواهند منتظر ديدن بازخورد مخاطب باشند، حالا نسخه‌هاي قاچاق اين سريال در بازار مي‌چرخد.

قرار بود 10 مهرماه صدور پروانه ساخت سري جديد سريال قهوه تلخ بررسي شود اما تا امروز خبري از صدور مجوز به اين سريال كه توزيعش در شبكه نمايش خانگي است نشده. مدير كل اداره نمايش خانگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي پيش از اين در گفت‌وگو با ايسنا درباره تاخير در عرضه اين مجموعه در شبكه نمايش خانگي گفته بود: ظاهرا اين دوستان براي ساخت سري جديد درگير ساخت و سازهاي لوكيشن جديدشان هستند كه به محلي كه پيش از اين براي مجموعه ساختمان پزشكان مورد استفاده قرار گرفته بود نقل مكان كرده‌اند.

از طرف ديگر ‌ در كشورهاي ديگر هم به همين شكل است و ممكن است بين عرضه دو بخش كار(سيزن) حتي يكسال وقفه بيفتد كه پيش از اين هم در كشور خودمان براي «قلب يخي» اين اتفاق افتاده بود كه ضمن آن كه شاهد كاهش مخاطب نبوديم شاهد افزايش تيراژ آن نيز هستيم.

اما بعدتر خشايار الوند ـ نويسنده سريال «قهوه تلخ» ـ‌ از توقف تصويربرداري اين سريال به منظور كسب مجوز تبليغات و تكثير و توزيع اين سريال خبر داد‌ و گفت: منتظر هستيم تا كار بيرون بيايد و فيدبك‌هاي مخاطبان را ببينيم؛ چون فضا را عوض كرده‌ايم و برخي شخصيت‌ها تغيير پيدا كرده‌اند.

به زمان حال آمده‌ايم و برخي شخصيت‌هاي جديد به سريال اضافه شده‌اند؛ به همين دليل نمي‌خواهيم متن خيلي جلوتر از خود كار باشد. منتظريم تا قسمت‌هاي اول بيرون بيايد و ببينيم مخاطب با شخصيت‌ها چگونه ارتباط برقرار مي‌كند و كدام ‌يك از شخصيت‌ها را بيشتر دوست دارد تا پس از آن بتوانيم بقيه متن را ادامه دهيم.

و اينگونه تصويربرداري سري جديد «قهوه تلخ» كه از اواسط مهر ماه امسال آغاز شده بود متوقف شد حالا مشخص نيست چگونه نسخه تقلبي سري جديد سريال «قهوه تلخ» به بازار رسيده و تنها سازندگان سريال ترجيح داده‌اند با انتشار اطلاعيه و پيامك اعلام كنند:نسخه تقلبي سري بيست ‌و ششم «قهوه تلخ»‌ به صورت غيرمجاز توزيع شده است.

در اين اطلاعيه با اعلام شماره تلفني، از مردم خواسته شده است از خريد قسمت‌هاي تقلبي «قهوه تلخ» خودداري كنند يا در صورت مشاهده نسخه‌هاي تقلبي، به مراجع ذي‌ربط اطلاع دهند.

با اين حال مي‌شود حدس زد كه خود اين اطلاعيه‌ها از روش‌هاي تبليغي اين سريال باشد. شايد هم حالا كه قسمت‌هاي تقلبي وارد بازار شده تا كسب مجوز لازم عوامل سريال بتوانند از بازخورد مردم نسبت به آن اطلاع پيدا كنند و قسمت‌هاي ديگر سريال را بنويسند و تصويربرداري كنند.

قبلا وقتي سري اول قهوه تلخ به بازار آمد و مهران مديري از مردم درخواست كرد كه فيلم را تكثير نكنند و نسخه اصلي را خريداري كنند بسياري از مخاطبان حرف او را گوش دادند اما اين بار مهران مديري در اين باره با مردم سخن نگفته و تنها سازندگان به درج اطلاعيه‌اي اكتفا كرده اند.