مهاجران خارجی در 40 شغل مشخص حق اشتغال دارند

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان- خبرگزاری مهر: مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استان اصفهان گفت: اتباع بیگانه دارای مجوز اقامت، فقط در 40 نوع شغل مشخص و مصوب حق اشتغال دارند وحق اشتغال در هر شغلی را ندارند.

بهرام صمیمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: استان اصفهان جزو استانهای مهاجر پذیر کشور است و پذیرش مهاجر خارجی نیز در آن بسیار است.

وی با بیان اینکه اتباع خارجی در استان اصفهان بسیاری از مشاغل خدماتی را به خود اختصاص داده‌اند، ادامه داد: اتباع خارجی بر اساس چارچوب ضوابط و مقررات و بر اساس مدت اقامت مندرج در کارت اقامت مشغول به کار می‌شوند.

مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استان اصفهان بیشترین اشتغال اتباع بیگانه را در کارهای خدماتی و کارگری برشمرد و گفت: در اصفهان اتباع افاغنه بیش از سایر مهاجران خارجی مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه ما متخصص مهاجر خارجی هم داریم، تصریح کرد: این افراد همگام با سایر متخصصان ایرانی و از طریق کمیته فنی اشتغال با مدت مشخص اشتغال در ایران مشغول به کار هستند که به محض پایان یافتن مدت اقامت به کشور خود باز می‌گردند.

صمیمی ادامه داد: یک هزار و 500 نفر از کارشناسان خارجی در استان اصفهان در بخش‌های مختلف مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه اشتغال یکی از مهم‌ترین مباحث اتباع است، اضافه کرد: بنا بر مصوبات و مجوزهای صادره این افراد بر اساس کارهای تعریف شده حق اشتغال در 40 نوع شغل را دارا هستند.

وی بیشترین مشاغل کارگری اتباع بیگانه را در بخش سنگ‌بری‌ها، کوره‌های آجرپزی، ساختمانی، کشاورزی، دامپروری، مرغ‌داری و امور زیر ساختی دانست که افراد مهاجر و اتباع به آن مشغول هستند.