كارت هوشمند سلامت از سال آينده جايگزين دفترچه هاي بيمه مي شود

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

تهران - مديرعامل صندوق تامين اجتماعي گفت: كارت هوشمند سلامت از سال آينده به تدريج جايگزين دفترچه بيمه مي شود.
كارت هوشمند سلامت از سال آينده جايگزين دفترچه هاي بيمه مي شود

'رحمت اله حافظی' روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: جایگزینی كارت هوشمند سلامت به جای دفترچه های بیمه به صورت پایلوت سال آینده در استان گیلان اجرا می‌شود و به تدریج در سراسر كشور گسترش می یابد.

وی اضافه كرد در گام نخست با استفاده از ظرفیت های كارت ملی غیرهوشمند كه همه ایرانیان از آن برخوردار هستند، دفترچه های بیمه حذف و ارائه خدمت به بیمه شدگان از طریق كارت شناسایی ملی میسر می شود.

حافظی مزایای كارت هوشمند سلامت را جلوگیری از بروز تخلفات و سو استفاده‌های فعلی، مدیریت اطلاعات تولید شده درمانی، تشكیل پرونده الكترونیكی درمانی بیمار و ارائه خدمات بهتر درمانی به بیمه‌ شدگان تامین اجتماعی عنوان كرد.

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی درباره شیوه استفاده از كارت شناسایی ملی به جای دفترچه بیمه گفت: پزشك می تواند با وارد كردن كد ملی بیمار به شبكه ای كه در اختیار دارد، از پوشش بیمه ای فرد مطلع شود و بر اساس آن فرانشیز را دریافت كند كه در چنین شرایطی دیگر نیازی به دفترچه بیمه نیست.

وی به عزم صندوق تامین اجتماعی برای اجرایی شدن طرح كارت هوشمند سلامت اشاره كرد و افزود: هم اكنون فاز نهایی مطالعات این طرح در حال انجام است.