ارایه زودرس آمار از سرشماری نفوس و مسكن مورد تایید نیست

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان-سرپرست آمار و اطلاعات استانداری اصفهان با بیان اینكه نتایج سرشماری نفوس و مسكن هنوز استخراج نشده است،گفت:اگر عدد یا آماری زودتر از موعد مقرر اعلام شود مورد تایید مركز آمار ایران نیست.
ارایه زودرس آمار از سرشماری نفوس و مسكن مورد تایید نیست

'محمدرضا قاسمی'روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود:تمام فرم های سرشماری در تاریخ 18 آذرماه به مركز آمار ایران ارسال می شود و تا اسفندماه اطلاعات اولیه مانند تعداد جمعیت كشور،تقسیم زن و مرد یا تقسیم 17 سال به پایین و بالاتر از آن تهیه خواهد شد.

وی افزود:اطلاعات تفصیلی و ریزاطلاعات در سه ماه اول سال آینده به صورت سالنامه آماری منتشر می شود.

سرپرست آمار و اطلاعات استانداری اصفهان با بیان اینكه سرشماری افراد غایب تا تاریخ سه آذرماه به صورت تلفنی ادامه داشت،گفت:در مواردی آمار و عددی اعلام شده است كه از بررسی چشمی از فرم های سرشماری بیان می شود كه صحیح نیست.

قاسمی با بیان اینكه برخی جمعیت استان اصفهان را بیش از چهار میلیون و 700 هزار نفر عنوان می كنند ،تاكید كرد:این عدد تقریبی است و قابل استناد نمی باشد.

وی همچنین میزان مشاركت مردم استان اصفهان در سرشماری نفوس و مسكن امسال را 5/97 تا 98 درصد اعلام كرد و گفت:تنها 3/2 درصد خانواده غایب بودند.

به گفته وی استان اصفهان از نظر میزان مشاركت مردمی در سرشماری بعد از استانهای خراسان رضوی و لرستان است.

به گفته وی،هر منطقه و استان بدلایل متعدد و گاه متفاوت در سرشماری شركت دارند.

قاسمی مشاركت مردم استانهای كوچك و استانهایی كه بحث های قومیتی در آنها قوی است را بحث های قومیتی، تبدیل دهستان به بخش، افزایش درجه شهرداریها و گرفتن امكانات عنوان كرد.

وی دلیل مشاركت مردم استانهای بزرگ در سرشماری نفوس و مسكن را فهم مردم از برنامه ریزی و اهمیت آمار دانست.

قائم مقام ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسكن استان اصفهان ابراز امیدواری كرد:با برنامه ریزی صحیح دستگاه های اجرایی از آمار بدست آمده مردم بیش از پیش به اهمیت آمار در زندگی پی خواهند برد.