تحویل انبوهی از سامانه توپخانه ضد هوایی سعیر به نیروی هوافضای سپاه

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

تهران - انبوهی از سامانه های توپخانه ضدهوایی سعیر با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به نیروی هوافضای ‌سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی‌ تحویل‌داده شد.
تحویل انبوهی از سامانه توپخانه ضد هوایی سعیر به نیروی هوافضای سپاه

به گزارش خبرنگار دفاعی نظامی ایرنا به نقل از اداره كل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سامانه های توپخانه ضدهوایی سعیر در صنایع دفاع‌ به تولید انبوه رسیده‌است .

این سامانه های توپخانه ضدهوایی امروز /سه شنبه/ در مراسمی كه با حضور سردار سرتیپ پاسدار 'احمد وحیدی' وزیر دفاع و سردار 'امیرعلی حاجی زاده' فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران برگزار شد به نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحویل داده شد.

سردار وحیدی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: سامانه توپ ضدهوایی كه گزینه بسیار خوبی برای پوشش هوایی توپخانه ای در ارتفاع پست و متوسط قلمداد می شود در سازمان صنایع دفاع به صورت كاملاً بومی طراحی و به تولید انبوه رسیده است و امروز شاهد تحویل انبوه آن به نیروی هوافضای سپاه هستیم.

وی از قابلیت های این سامانه را اتوماسیون بودن آن عنوان كرد و اظهار داشت: سیستم عملیاتی این سامانه به گونه ای است كه با مجموعه راداری و یا اپتیكی هدف را ره گیری و بصورت خودكار بدون نیاز به خدمه، توانایی شلیك را به سمت اهداف مورد نظر دارد.

وزیر دفاع افزود: با پیش بینی های ایجاد شده این سیستم اهداف مورد نظر را در مقایسه با سامانه های مشابه با ضریب اطمینان بسیار بالاتری منهدم می كند.

سردار وحیدی با اشاره به برنامه های وزارت دفاع برای تقویت و روزآمد سازی سیستم پدافند هوایی گفت: با تحویل‌دهی انبوه این سلاح‌‌ قدرت پدافند هوایی‌كشور در ارتفاع پست و متوسط به نحو مطلوبی افزایش می‌یابد. به ویژه این كه بهره گیری گسترده آن توسط نیروهای بسیجی توان بسیاری را در حفاظت از مرزهای هوایی جمهوری اسلامی ایران ایجاد می كند.

سردار وحیدی با بیان این كه گروه های مختلف صنعتی وزارت دفاع در تولید این سامانه نقش داشته اند از متخصصان زبده و كارآمد سازمان صنایع دفاع، شركت صنایع الكترونیك و همكاری خوب و تنگاتنگ نیروی هوایی سپاه تشكر و قدردانی كرد.

وی خاطرنشان كرد: تنوع، حجم و كیفیت بالای محصولات صنایع وزارت دفاع در حوزه موشكی، هوایی، هوافضا، دریایی، زرهی، خودرویی، مهمات، توپخانه، الكترونیك و اپتیك و سایر حوزه ها ،مجموعه ای از توانمندی های بومی را در كشور ایجاد كرده است كه قادر است بدون اتكا به خارج و بدون واهمه از هر نوع تحریمی، نیازمندی های نیروهای مسلح را تأمین كند.

سردار وحیدی تأكید كرد: نیروهای مسلح عاشورایی جمهوری اسلامی ایران با توكل به خداوند و با تأسی و توسل به سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و ائمه معصومین (ع) و با تكیه بر استعدادهای ذاتی و ظرفیت های بالای داخلی، آماده دفاع جانانه از حریم میهن اسلامی هستند و همانگونه كه در دفاع مقدس سرمتجاوز را به سنگ‌كوبیدند، آماده اند هرمتجاوزی را با اقتدار درهم‌ بكوبند.