اصفهان ۸ روز هوای پاک را تجربه کرده است

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

تعداد روزهای دارای هوای سالم در اصفهان دو برابر شده است
خبرگزاری ایمنا: مسئول آزمایشگاه محیط زیست استان اصفهان تعداد روزهای دارای هوای سالم اصفهان از ابتدای سال جاری تا کنون را دو برابر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته اعلام کرد.

به گزارش ایمنا بابک صادقیان امروز در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان اصفهان به ارائه آخرین وضعیت کیفی هوا از ابتدای سال جاری تا کنون پرداخت و اظهار داشت: خوشبختانه در سال جاری، استقرار پدیده های ناپایدار جوی باعث فراهم شدن وضعیت مناسبت تری نسبت به سال گذشته گردید.

وی در ابتدا به ارائه آمار سال ۸۹ پرداخت و گفت: سال گذشته در مجموع ۲۵ روز هوای پاک داشته که آن را مدیون بارندگی های پراکنده طی فروردین ماه می باشیم.
مسئول آزمایشگاه محیط زیست استان اصفهان افزود: داشتن ۱۴۳ روز هوای سالم، ۱۹۵ روز هوای آلوده و ۲ روز وضعیت کاملا آلوده و بحرانی، گزارشات اعلام شده در خصوص وضعیت هوا در سال گذشته می باشد.
صادقیان با اشاره به هوای بحرانی اصفهان در ۹، ۱۰ و ۱۱ آذر ماه سال گذشته که منجر به تعطیل شدن مدارس و ارگان های دولتی شد، بیان داشت: خوشبختانه امسال شاهد رو به بهبود رفتن هوای شهر اصفهان بوده ایم.
وی جمع روزهای هوای پاک از ابتدای سال جاری تا کنون را ۸ روز اعلام کرد و بیان داشت: ۴روز از مجموع ۸ روز هوای پاک در شهر اصفهان را مدیون بارندگی های اخیر می باشیم.
صادقیان ادامه داد: شهر اصفهان همچنین در این مدت زمانی، ۱۷۵ روز هوای سالم و ۶۸ روز هوای ناسالم داشته است.
وی تعداد روزهای دارای هوای سالم اصفهان از ابتدای سال جاری تا کنون را دو برابر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته عنوان کرد و اذعان داشت: این در حالی است که میزان روزهای دارای هوای ناسالم در سال جاری نیز نسبت به سال گذشته کاهش دو برابری را تجربه کرده است.
مسئول آزمایشگاه محیط زیست استان اصفهان در خاتمه اعلام کرد: امسال با حاکم شدن شرایط جوی مناسب، شاهد وضعیت کیفی بهتری در هوای شهر و استان اصفهان نسبت به سال گذشته خواهیم بود.