زاینده رود زنده می ماند/ آب رودخانه بسته نمی شود

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاری ایمنا: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با تاکید بر این که آب زاینده رود بسته نمی شود، خاطرنشان ساخت: بعد از اتمام کشت پاییزه آب در رودخانه زاینده رود جاری می ماند و با حداقل میزان اداره می شود.

محمدعلی طرفه در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار داشت: بعد از اتمام زمان کشت پاییزه، زاینده رود را با حداقل میزان آب زنده نگه داشته به طوری که هم رودخانه حیات داشته باشد و هم ذخیره سد حفظ گردد.
وی با بیان این که ۳۵ روز اعلام شده به معنای باز بودن آب فقط در این بازه زمانی نبود، گفت: ۳۵ روز را برای توزیع آب به کشاورزان اعلام کردیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با تاکید بر این که آب زاینده رود بسته نمی شود، خاطرنشان ساخت: بعد از اتمام کشت پاییزه آب در رودخانه جاری می ماند و با حداقل میزان اداره می شود.
طرفه با بیان این که بارندگی های اخیر کمک فراوانی به شرایط فعلی استان کرد، بیان داشت: بارندگی ها باعث شد بستر رودخانه و مسیرهای انتقال آب به داخل مزارع، رطوبت لازم را پیدا کرده و شرایط انتقال بهتر را فراهم نمایند.
وی اعلام کرد: بارندگی ها اخیر حدود ۱۰ میلیون متر مکعب ورودی به سد زاینده رود را افزایش داده است.
طرفه در ادامه گفت: از زمانی که آب رودخانه باز شده تاکنون، حدود ۷۰ میلیون متر مکعب آب از سد زاینده رود به منظور استفاده کشاورزان خارج شده است.
وی در خاتمه کنترل خروجی سد زاینده رود طی هشت ماه گذشته را عاملی جهت تامین آب مورد نیاز کشت پاییزه کشاورزان اعلام کرد و گفت: اگر این میزان ذخیره را نداشتیم اولا تابستان آب شرب مردم مشکل پیدا می کرد ثانیا امروز آبی وجود نداشت که به کشاورزان تحویل داده شود. ۵۹/