كتابداری، شغلی اجرایی و اداری نیست

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

تهران - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، كتابداری را شغلی اجرایی و اداری ندانست و گفت كه این حرفه با عشق، ایمان و علاقه آمیخته است.
كتابداری، شغلی اجرایی و اداری نیست

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'سیدمحمدحسینی' روز یكشنبه در مراسم نوزدهمین جشنواره 'كتابخانه های عمومی كشور و كتابداران، مطالعه مفید' در سالن همایش های صدا و سیما، گفت: كتابداری یك شغل اجرایی و اداری نیست بلكه هنری است كه با عشق و ایمان آمیخته است و اگر عشق و علاقه در آن نباشد، روحی نخواهد داشت.

وی ضمن تشكر و قدردانی از كتابداران كشور نسبت به برآورده كردن آنچه رییس جمهوری سال گذشته بر آن تاكید داشت، از این جامعه ادبی خواست در جهت ترویج و افزایش سرانه مطالعه در كشور تلاش كنند.

حسینی گفت: دیدار كتابداران و اهالی فرهنگی كشور با رهبر معظم انقلاب، فصل جدیدی را در این حوزه گشود و رسالت و مسوولیت ما را مضاعف كرد.

وی ابراز امیدواری كرد كه با تلاش كتابداران بتوان در انجام این وظیفه خطیر و رسالت سنگین در جهت توسعه سرانه مطالعه در كشور گام برداشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین گفت: انتظار از كتابداران، نویسندگان و اهالی فرهنگ آن است كه در مسیر بالا بردن سرانه مطالعه در كشور كه جزو مطالبات جدی رهبر فرزانه انقلاب است، تلاش كنند.

حسینی با اشاره به آنكه رهبر معظم انقلاب همواره تاكید دارند كه كتابخوانی و مطالعه یك واجب دینی است، بر نقش آفرینی كتابداران و مدیران این حوزه برای محقق شدن مطالبات معظم له تاكید كرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به برهه حساس فعلی كه به گفته وی كشور در آماج حمله بیگانگان و دشمنان از طریق مختلف از جمله تهاجم فرهنگی و جنگ نرم قرار دارد اشاره كرد و گفت: باید با اقدامات و تدابیر لازم، شرایطی فراهم شود تا جوانان و نوجوانان كشور، هرچه بیشتر با كتاب و مطالعه مانوس شوند زیرا این امر نقش بسزایی در شكل گیری شخصیت افراد دارد.

وی همچنین با بیان آنكه كتابداران باید مطالعات به روز داشته باشند، نقش كتابداران در معرفی كتاب های مفید و تشویق و ترغیب افراد به مطالعه و كتابخوانی را مهم عنوان كرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین كتاب را سرمایه و گنجینه ای خاموش توصیف كرد كه كتابداران می توانند آن را به نطق درآورده و دیگران را به مطالعه تشویق كنند.

حسینی گفت: انتظار كشورهای مختلف از ایران به علت برخورداری از فرهنگ و تمدنی غنی بیش از سایر كشورهای جهان است و اكنون كشورهایی كه در آنها بیداری اسلامی جریان دارد، ایران را الگو قرار داده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به راه اندازی و آغاز به كار شبكه بازار در جلسه امروز(یكشنبه) هیات دولت گفت: پیشنهاد شده است كه بخشی از زمان این شبكه به معرفی انواع كتاب ها و موضوع كتاب و كتابخوانی اختصاص یابد تا در بحث مطالعه و كتاب، جامعه مصرف گرا شود.

حسینی از نویسندگان و اهالی فرهنگ خواست در زمینه نگارش افتخارات و ناگفته های دوران دفاع مقدس، بیداری اسلامی و جنگ نرم فكری، تلاش بیشتری كنند.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از كتاب های ارزنده در این زمینه حمایت جدی خواهد كرد.

در ادامه این مراسم، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ایستگاه مطالعه كتاب نیز رونمایی شد و از كتابداران و كتاب یاران نمونه كشور تقدیر به عمل آمد.

در آیین نوزدهمین جشنواره 'كتابخانه های عمومی و كتابداران، مطالعه مفید'، 'منصور واعظی' دبیر كل نهاد كتابخانه های عمومی كشور و جمعی از مسوولان فرهنگی و كتابداران منتخب سراسر كشور حضور داشتند.