فیلم‌های کودک و نوجوان باید تخیل کودکان را تقویت کند

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاری فارس: یک کارگردان اصفهانی گفت: فیلم‎های کودک و نوجوان باید تخیل کودکان و نوجوانان را تقویت کند.
خبرگزاری فارس: فیلم‌های کودک و نوجوان باید تخیل کودکان را تقویت کند

ابوالفضل مهدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، اصل تخیل را از ویژگی‌های بارز و مهم در عرصه ساخت فیلم کودک و نوجوان معرفی کرد و اظهار داشت: در کشورهای غربی اصلی که بیش از سایر اصول برای ساخت فیلم کودک و نوجوان در نظر گرفته می‌شود اصل تخیل در فیلم‎های کودک و نوجوان است و شما می‌توانید با مشاهده آثار غرب در زمینه کودک و نوجوان به مهم بودن این اصل برای فیلم‌سازان غرب پی ببرید.
وی افزود: تخیل و تقویت این حس در کودکان موید اتفاقات بزرگی در سینمای کشور و همچنین در آینده علمی کشور است.
این کارگردان اصفهانی با بیان اینکه با تقویت تخیل کودکان می‎توان شاهد اتفاقات شگفت‌انگیزی در آینده علمی، هنری و همچنین صنعتی باشیم، تصریح کرد: اصل تخیل اگر در فیلم‎های کودک و نوجوان وجود داشته باشد، می‎توان با صراحت آن را فیلم کودکان و نوجوانان نامید.
وی در ادامه با اشاره به اینکه گروه سنی کودک و نوجوان اهل تخیل است، بیان داشت: ‌کودک و نوجوان با افزایش سن، تخیل خود را از دست می‎دهد و سعی می‎کند آنچه را با چشم می‎بیند قبول کند، پس فیلم‎های کودک و نوجوان باید تخیل کودکان و نوجوانان را تقویت کند.
کارگردان و نویسنده اصفهانی با بیان اینکه باید برای ساخت فیلم کودک حساسیت به خرج داد، ادامه داد: فیلم‌های کودک و نوجوان باید به این وجه مهم تکیه کنند تا با داشتن کیفیت عالی و ماندگاری، فیلم‌های تجاری به معنی واقعی باشند و در سراسر دنیا تماشاگران برای دیدن آن با رغبت پول پرداخت کنند.