آمریکا با چراغ‌سبز به ‌کشورها و قشون‌کشی نمی‌تواند شرایط بحرین را تغییر دهد

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس با بیان اینکه کشورهای عربی نباید دنبال ماجراجویی‌های غرب باشند، گفت: آمریکا با چراغ سبز دادن به برخی کشورها و قشون‌کشی به بحرین نمی‌تواند شرایط را تغییر دهد؛ چراکه انقلاب بحرین با اینگونه اقدامات آبدیده‌تر می‌شود.
خبرگزاری فارس: آمریکا با چراغ‌سبز به ‌کشورها و قشون‌کشی نمی‌تواند شرایط بحرین را تغییر دهد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (پنجشنبه) طی سخنانی در همایش بین‌المللی بانوان قرآن پژوه گفت:‌ امروز ما در صحنه‌ای زندگی می‌کنیم که تحولات زیادی در آن وجود دارد، تحولاتی که منطقه را دگرگون کرده و ریشه‌‌های قرآنی هم داراست.

وی افزود: شعارهایی‌ که امروز از بحرین، یمن، مصر، تونس و دیگر کشورهای بیدار شده می‌شنویم، پیگیری مفاهیم قرآنی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در زمانی زندگی می‌کنیم که لایه‌های دیگری از قرآن نیز ظاهر شده است. دوره‌هایی که دشمنان با تبلیغات زیادی قصد داشتند که مهجوریت قرآن را سامان بدهند، گذشته است. مردم بیدار شده و مفاهیم قرآنی را جاری کرده‌اند.

لاریجانی با بیان اینکه امروز سهم قرآنی نسبت به گذشته تکامل بیشتری پیدا کرده است، گفت: قرآن کتابی است که با جهل مبارزه می‌کند و زندگی انسان را در طریق خدا قرار می‌دهد. البته زندگی در وهم، زندگی توصیه شده قرآن هم نیست.

وی خاطرنشان کرد: امروز در دنیایی قرار داریم که نوعی زندگی در اوهام تجلی کرده است، اگر چه رسانه‌ها گسترده هستند اما روش‌ها برای تداوم اوهام هم زیاد هستند.

"اگر یکی از ستون‌های قرآن کشف حقیقت است، باید دید که در دنیای امروز چقدر ما با آن نسبت برقرار کرده‌ایم؛ شما ببینید که اگر سیاست پایه‌اش بر حقیقت استوار نباشد و بر دروغ و مکر استوار شود که البته سیاست در دنیای امروز هم بر همین منوال است، چقدر بی‌اعتمادی ایجاد می‌کند."

رئیس مجلس همچنین اضافه کرد: آیا آمریکا نمی‌داند که در مورد حقوق بشر نسبت به ایران دروغ می‌گوید،‌اما در همین منطقه خاورمیانه  حکومت‌های مستبدی هستند که آمریکا از آنها حمایت می‌‌کند درحالی که در آن کشورها حتی زنان حق رانندگی هم ندارند.

"مردم از خفقانی که آمریکایی‌ها درست کرده‌اند، خسته هستند." این نکته دیگری بود که لاریجانی به آن اشاره و در ادامه گفت: در یکی از همین کشورها خانم‌ها حق رانندگی هم ندارند اما آمریکا با آنها پیوند استراتژیک برقرار کرده است.

وی ضمن انتقاد شدید از گزارش اخیر آژانس انرژی اتمی در رابطه با فعالیت هسته‌ای کشورمان تاکید کرد: در گزارش سال ۲۰۰۳ آنها خودشان اعلام کردند که فعالیت هسته‌ای جمهوری اسلامی صلح‌آمیز است اما امروز در ضمائمی که رژیم صهیونیستی به آژانس انرژی اتمی داده، در آن علیه ایران دروغ گفته‌اند.

لاریجانی گفت: اگرچه برخی کشورها ادعا می‌کنند که دنبال مدیریت جهانی هستند، اما باید بدانند که نظام بین‌الملل استقرار ندارد و مدیریت جهانی آمریکایی پوشالی است چرا که غربی‌ها مرتباً فریبکاری می‌کنند.

رئیس قوه مقننه ادامه داد:‌ آشفتگی‌های سیاسی موجود در صحنه بین‌الملل هم به خاطر دور شدن از حقیقت است چرا که آنها به جای تمسک به مفاهیم دینی به ماکیاول متوسل شده‌اند، لذا تنازعات هم بیشتر شده است.

وی یکی از دلایل اصلی وقوع انقلاب اسلامی در ایران را ظلم آمریکایی‌ها به ملت ایران دانسته و گفت: ملت مصر هم ملتی با تمدن و پیشرو در اسلام است و آمریکایی‌ها سال‌ها به این کشور ظلم کرده‌اند لذا انقلاب اسلامی هم در این کشور واقع شد.

رئیس مجلس با هشدار به آمریکا در قبال تحولات منطقه اظهار داشت‌: آمریکایی‌ها تصور نکنند که با چراغ سبز دادن به برخی کشورها و قشون‌کشی به بحرین می‌توانند شرایط را تغییر دهند؛ انقلاب بحرین با اینگونه اقدامات آبدیده‌تر می‌شود.

لاریجانی همچنین گفت: قذافی با آن مد لباسش که هر روز با یک نوع لباس در صحنه‌ها حاضر می‌شد موقع دستگیری لباس بر تن نداشت و با لباس زیر بازداشت شد؛ وقتی سرمایه اسلام یعنی امام موسی‌ صدر را نگه داشتند و وضع او را روشن نکردند، قذافی باید هم با این وضع از دنیا می‌رفت.

وی با بیان اینکه عقلانیت یکی از تعالیم مهم قرآن است، عقل را دارای جایگاه مهمی در حیات فردی و اجتماعی دانست و تصریح کرد: تمدن غرب می‌گوید که ما از عقل بهره‌ می‌گیریم اما عقلی که از امیال پوشیده شده باشد، اجازه نمی‌دهد که عقل تنفس کند،‌لذا عقل هم به تبع آن محدود می‌شود.

"اگر امروز ایران در برابر همه سنگ‌اندازی‌های دشمنان سرافرازانه ایستاده است، به خاطر استفاده از عقل و بومی‌سازی فن‌آوری‌ها است؛ سر و صداها که علیه ایران بلند می‌شوند همه به خاطر عزتی است که ملت ایران در پناه قرآن بدست آورده است."

رئیس مجلس با بیان اینکه امروز ملت‌های اسلامی به بلوغ رسیده‌اند و حتی غربی‌ها هم از شعارها و اقدامات مسلمانان برای بیان اعتراضات خود استفاده می‌برند، تصریح کرد: مسلمانان در شرایط کنونی باید ید واحد باشند نه اینکه مثل کشورهای عربی محفلی تشکیل داده و به دنبال ماجراجویی‌های آمریکا و غرب باشند.

لاریجانی در پایان سخنان خود تاکید کرد که جامعه عرب باید پرچم‌دار مبارزه باشند نه اینکه به مقابله با ملت‌های مبارز بپردازند.