توسعه پالایشگاه اصفهان بر اساس جمعیت شهر نیست

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان - خبرگزاری مهر: عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: توسعه پالایشگاه اصفهان بر اساس جمعیت و ظرفیت‌های موجود در سطح شهر انجام نشده است و این موضوع مهم باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید فولادگر ظهر دوشنبه در جمع اعضای شورای شهر اظهار داشت: صنایع باید با توجه به ظرفیت‌های موجود در سطح شهر توسعه داده شوند و در حال حاضر توسعه برخی از واحد‌های صنعتی با توجه به این موضوع انجام نمی‌شود.

وی به ضرورت رعایت موضوعات زیست محیطی در تمام زمینه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: آلودگی هوا بسیاری از مردم را نگران کرده است و واحد‌های صنعتی باید با رعایت موازین زیست محیطی نگرانی‌های مردم را در این زمینه کاهش بدهند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به پالایشگاه اصفهان به عنوان یکی از مهم‌ترین واحد‌های صنعتی تاکید کرد: توسعه پالایشگاه اصفهان بر اساس جمعیت و ظرفیت‌های موجود در سطح شهر انجام نشده است و این موضوع مهم باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

وی به ضرورت کاهش آلودگی‌های ناشی از واحد‌های صنعتی اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر سازمان محیط زیست با نصب دستگاه‌های پایش آلودگی‌های این واحد‌ها را کنترل می‌کند و هم‌اکنون این سازمان اقدامات لازم را نسبت به کاهش آلودگی‌های فولاد مبارکه و پالایشگاه اصفهان انجام داده است.

فولادگر با اشاره به اینکه صنایع باید نسبت به ساماندهی وضعیت خود اقدام کنند، تاکید کرد: با برطرف شدن مشکلات زیست محیطی این واحد‌ها به عنوان صنعت سبز معرفی می‌شود و در حال حاضر فولاد مبارکه و پالایشگاه اصفهان به عنوان صنعت سبز معرفی شده‌اند.