اصفهاني ها لحظات سيراب شدن پهنه خشك زاينده رود را فراموش نمي كنند

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان- بسياري از خانواده هاي اصفهاني با وجود سرماي زياد همراه با جريان آب زاينده رود در پاركهاي حاشيه رودخانه از صبح تا ساعات پاياني شب مصادف با عيد سعيد قربان در حركت بودند و لحظات زيباي سيراب شدن پهنه خشك رودخانه را تماشا مي كردند.
اصفهاني ها لحظات سيراب شدن پهنه خشك زاينده رود را فراموش نمي كنند

به گزارش خبرنگار ايرنا،هزاران نفر از مردم شهر اصفهان شامگاه دوشنبه با حضور در محل رودخانه زاينده رود و پل هاي سي و سه پل، فردوسي، چوبي و خواجو جاري شدن آب رودخانه را جشن گرفتند و به شادماني و شكر اين نعمت پرداختند.

آنان شاديهاي خود را با جاري شدن آب در رودخانه زاينده رود و گذر‌ آن از پلهاي تاريخي سي و سه پل و خواجو تقسيم كردند و جشن گرفتند.

بر اساس اين گزارش نزديك به ساعت شش بعدازظهر دوشنبه به هنگام سر ريز شدن آب از سي و سه پل، جمعيت زيادي در كنار اين پل تاريخي حضور داشتند و با جريان يافتن اولين قطرات آب بر پايه هاي استوار آن هلهله شادي و شعف سر دادند.

همچنين جمعيت زيادي در كنار پل خواجو به انتظار رسيدن آب بودند كه حدود ساعت 24 با ديدن آب به شادي پرداختند و با وجود سرماي شديد اين لحظات به يادماندني را جشن گرفتند.

از نكات قابل توجه در شادماني هاي روز گذشته مردم اصفهان مي توان به تصوير برداري زياد مردم ،گرفتن عكسهاي يادگاري، قايقراني در آبهاي تازه جريان يافته، حضور چشمگير خانواده ها، بوسه مردم بر مسير جاري شدن آب، آتش بازي، پخش كردن شيريني و شكلات، روشن كردن آتش در مسير رودخانه و نظم و همراهي مردم اشاره كرد.

هرچند مسير رودخانه با وجود اعلام قبلي زمان باز كردن سد زاينده رود ، لايروبي و پاكسازي نشده بود.

مردم اصفهان كه در ساليان گذشته بندرت شاهد خشكي زاينده رود بودند، اينك پس از حدود شش ماه و 10 روز انتظار شاهد زنده شدن اين رودخانه هستند.

در كتابهاي تاريخي كه در وصف اصفهان نوشته شده ،از زاينده رود بعنوان رودي كه منطقه كوير مركز ايران را زنده مي كند ياد شده است.

زاينده رود بدليل عبور از پلهاي زيبا و منحصر بفرد شهر اصفهان توجه جهانيان را به خود جلب كرده است و هر ساله گردشگران داخلي و خارجي بسياري به اين شهر سفر مي كنند تا از نزديك آثار تاريخي و شور و نشاط اين شهر را نظاره كنند.