افزایش تعداد افراد جویای کار در اصفهان نگران کننده است/ مسوولان استان برنامه ریزی کنند

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاری ایمنا: رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نسبت به افزایش آمار افراد جویای کار در این شهر هشدار داد و خواستار برنامه ریزی دقیق دستگاه های دولتی این استان مبنی بر اشتغال زایی در این شهر شد.

به گزارش ایمنا،عباس حاج رسولیها در حاشیه ملاقات با ۱۰۰ نفر از شهروندان اصفهانی با بیان این مطلب افزود: روند ایجاد فرصت های شغلی در شهر اصفهان بسیار نگران کننده است به طوری که در این ملاقات با آمار قابل توجهی از درخواست کنندگان جویای کار مواجه هستیم.
وی با تاکید بر این که انتظار مردم ازنمایندگان خود در شورای اسلامی شهر انعکاس مطالبات شان به مسوولان استان است اذعان داشت: در دیدارهای مردمی
” سازمان ها و ارگان های مربوطه باید با برنامه ریزی مشخص در زمینه کار و اشتغال چشم انداز روشنی در جهت ایجاد فرصت های شغلی جدید در شهر در نظر بگیرند “
بیش از۳۰ درصد مراجعه کنندگان از این شورا به عنوان امین مردم درخواست وصول مطالبات به حق خود در زمینه اشتغال و حمایت و مساعدت از سوی سازمان هایی همچون بهزیستی و کمیته امداد داشتند.
وی با اشاره به این که تقاضای کار مراجعین به شورای اسلامی شهر سیر صعودی داشته و شورا نمی تواند پاسخگوی همه آنها باشد اضافه کرد: سازمان ها و ارگان های مربوطه باید با برنامه ریزی مشخص در زمینه کار و اشتغال چشم انداز روشنی در جهت ایجاد فرصت های شغلی جدید در شهر در نظر بگیرند.
رییس شورای اسلامی شهر وضعیت بودجه استان اصفهان را نسبت به دیگر استان ها مطلوب ندانست و ادامه داد:لازم است نمایندگان مجلس و مسوولان استان تلاش کنند از مدیریت برنامه ریزی و راهبردی ریاست جمهوری حق و حقوق مردم این کلان شهر را بر اساس سرانه های استاندارد دریافت کنند.
وی با بیان این که بیمه های ساختمانی از مهم ترین مشکل شهروندان اصفهانی است، اظهار داشت: روند کنونی بیمه های ساختمانی مشکلات عدیده ای را برای کل کشور به وجود آورده به طوری که در مقابل اخذ بیمه ها هیچگونه خدماتی ارائه نمی شود.
” روند کنونی بیمه های ساختمانی مشکلات عدیده ای را برای کل کشور به وجود آورده به طوری که در مقابل اخذ بیمه ها هیچگونه خدماتی ارائه نمی شود “

وی با بیان این که شورایعالی استانها در طرح دوفوریتی خود تعدیل حداقل به یک چهارم و کاهش ضریب ۴ درصد به یک درصد را خواستار شده است، از نمایندگان مجلس شورای شورای اسلامی خواست به این طرح رای مثبت بدهند تا با تعدیل بیمه های ساختمانی مشکلات مردم کاهش یابد.
وی تصریح کرد: هزینه های بیمه ساختمانی بیش از هزینه صدور پروانه ساختمان است از این رو باید نمایندگان مجلس هرچه سریعتر لایحه تعدیل بیمه های ساختمانی، را تصویب کنند .
رییس شورای اسلامی شهر برگزاری ملاقات هاي مردمي را يكي از ابزارهاي نظارتي اين شورا بيان كرد و اظهار داشت: شورای اسلامی شهر اصفهان مصمم است مسائل و مشکلات شهر و شهروندان در زمینه های مختلف را در سریعترین زمان ممکن حل و فصل نماید و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.
وی تاکید کرد: برگزاری ملاقات های مردمی باید در تمام ارگانها نهادینه شود و در واقع حل سریع مشکلات مردم به یک فرهنگ تبدیل شود.
حاج رسولیها سرعت پاسخگویی و رفع مشکلات مردم از طریق نهاد مردمی شوراها را با سیستم های دولتی
” برگزاری ملاقات های مردمی باید در تمام ارگانها نهادینه شود و در واقع حل سریع مشکلات مردم به یک فرهنگ تبدیل شود “
و اداری غیر قابل مقایسه دانست و ادامه داد: ملاقاتهای مردمی به عنوان یکی از ارکان و سیاست های اصلی شورا در ۳ دوره گذشته همواره مورد توجه اعضای شورای شهر بوده است.
وی با تاکید بر این که نظارت شوراي اسلامي بر امور اجرايي شهر و رفع مشكلات شهروندان را ضروري و كميته هاي نظارتي اين شورا را تاثيرگذار در روند حل اين مشكلات دانست و تصريح كرد: شوراي اسلامي به دنبال روزي است كه مردم با هيچ مشكلي مواجه نبوده و ديگر نياز به مراجعه به اين شورا نداشته باشند.
گفتنی است؛ عوارض تفکیک فیزیکی و ارزش افزوده بر تراکم، درخواست مجوز ساخت واحد های مسکونی و تجاری، واگذاری معوض اراضی در مسیرطرح های عمرانی و موضوعاتی همچون شهرسازی ، عمرانی، فرهنگی و خدماتی در محدوده شهرداریهای مناطق چهارده گانه از جمله مسائل ، مشکلات و درخواستهای شهروندان بود که رییس شورای اسلامی شهر اصفهان بخشی از آنها را رفع و بخش دیگری را برای بررسی و کارشناسی بیشتر و اقدامات لازم به مدیران مربوطه ارجاع داد.