فني و حرفه اي اصفهان يك ميليارد ريال در سال جاري صرفه جويي كرده است

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان- اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان در شش ماه اول سال جاري بالغ بر يك ميليارد ريال در بخش عمراني صرفه جويي كرده است.
فني و حرفه اي اصفهان يك ميليارد ريال در سال جاري صرفه جويي كرده است

'مجيد مهديان' روز دوشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: در شش ماه اول سال جاري با استفاده از نيروهاي آزمون عملي در رشته هاي مختلف صنعت ساختمان حدود يك ميليارد ريال در اجراي تعميرات عمراني استان صرفه جويي شده است .

به گفته وي، دولت بر اساس تعهدات توافق شده بايد كارگران ساختماني را بيمه كند و اداره بيمه تامين اجتماعي نيز براي شناسايي كارگران ساختماني و اينكه از اصناف غير مرتبط متقاضي بيمه نباشند افراد را موظف به شركت در آزمون فني و حرفه اي كرده است.

مهديان گفت: كليه كارگران داوطلب در 16 رشته ساختماني مانند سفت كاري، گچ كاري، كاشي كاري، اسكلت سازي و درو پنجره سازي مي توانند با مراجعه به دفاتر پستي در رشته تخصصي خود ثبت نام كنند.

وي ادامه داد: داوطلبين پس از قبولي در آزمون كتبي با هماهنگي اداره سنجش و ارزشيابي مهارت اداره كل برنامه ريزي به دفتر فني اداره كل فني و حرفه اصفهان مراجعه مي كنند.

به گفته وي اين افراد براي آزمون عملي كه به مدت 18 ساعت در سه روز از ساعت 8 صبح الي 2 بعد از ظهر خواهد بود، بر اساس اعلام نياز مراكز فني و حرفه اي استان در بخش تعميرات اساسي فعاليت مي كنند.

مهديان خاطرنشان كرد: برخي از مراكز فني و حرفه اي استان بيش از 20 تا 30 سال است كه ساخته شده اند و براي تعميرات اين مراكز از نيروهاي ازمون عملي استفاده شده و موجب صرفه جويي در اعتبارات عمراني سازمان شده است.