روز ملی صنعت چاپ از الزامات تقویم حذف شد

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

درج مناسبت روز ملی صنعت چاپ در تقویم رسمی کشور (11 شهریور) از الزامات آن حذف و به بخش ضمیمه تقویم منتقل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که چاپخانه‌ها این روزها مشغول دریافت سفارش‌های موسسات و شرکت‌ها برای چاپ تقویم و سررسید هستند، بر اساس آئین‌نامه جدید ابلاغی از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور، مناسبت «روز ملی صنعت چاپ» از الزامات تقویم حذف شده است.

انتقال مناسبت مذکور به ضمیمه دوبرگی تقویم که موسسات چاپ کننده الزامی به درج آن در تقویم‌هایشان ندارند در سکوت خبری رخ می‌دهد و این در حالی است که درج این مناسبت در تقویم رسمی کشور هنوز به 10 سال (1382) نرسیده است.

رضا یعقوبی، معاون اداره‌کل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر با تائید این خبر گفت: اخیراً و بر اساس تصمیم شورای فرهنگ عمومی کشور، برخی مناسبت‌ها از متن تقویم به ضمیمه انتقال یافته که روز صنعت چاپ هم از جمله آنها است.

وی درباره نتیجه این انتقال افزود: اگر مناسبتی از متن به ضمیمه تقویم برود، درج آن در تقویم بلامانع است، اما موسسات و شرکت‌ها الزامی به این کار ندارند.

به گفته این مقام مسئول در شورای فرهنگ عمومی کشور، علاوه بر «روز ملی صنعت چاپ» بیش از 10 مناسبت دیگر تقویم از متن به ضمیمه آن انتقال یافته و رضا یعقوبی در این باره گفت: به زودی این تغییرات و دلایل انتقال مناسبت‌های یادشده به ضمیمه تقویم که دوبرگی است، به صورت دقیق و شفاف اطلاع‌رسانی خواهد شد.

یعقوبی تاکید کرد: تغییرات تقویم 1391 که مصوبه شورای فرهنگ عمومی کشور بوده، به تائید شورای عالی انقلاب فرهنگی هم رسیده و لازم‌الاجراست.

روز ملی صنعت چاپ در سال 1382 وارد تقویم شد و از آن زمان تاکنون هر ساله به این مناسبت برنامه‌هایی در سطح ملی در روز 11 شهریور برگزار می‌شد.