شهردار اصفهان:نسخه نجات هزارخانه تاريخي روي كاغذ مانده است

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان- شهردار اصفهان با انتقاد از اجرايي نشدن تفاهمنامه شهرداري و سازمان ميراث فرهنگي براي بهسازي بافت هاي فرسوده گفت: اين تفاهمنامه كه روي كاغذ مانده، نسخه نجات هزار خانه تاريخي است.
شهردار اصفهان:نسخه نجات هزارخانه تاريخي روي كاغذ مانده است
به گزارش روز يكشنبه روابط عمومي شهرداري اصفهان، 'مرتضي سقاييان نژاد' افزود: شهرداري در حد ظرفيت خود براي مرمت ابنيه تاريخي اقداماتي انجام داده اما يكهزار خانه تاريخي به ثبت رسمي سازمان ميراث فرهنگي رسيده و اجراي هر طرحي در اين خانه ها بايد با اجازه سازمان ميراث فرهنگي باشد.
وي با اشاره به عقد تفاهمنامه شهرداري و سازمان ميراث فرهنگي براي مرمت و بهسازي بافت هاي فرسوده در دو سال قبل، تصريح كرد: در اين تفاهمنامه حريم محدوده تاريخي در سه درجه يك، دو و سه در نظر گرفته شده اما در اين مدت تفاهمنامه پيگيري نشده است.
وي از نگراني دوستداران ميراث فرهنگي به خاطر از بين رفتن خانه هاي تاريخي سخن به ميان آورد و اظهار داشت: اگر تفاهمنامه مربوط اجرايي شود يكهزار خانه تاريخي نجات پيدا مي كند در غير اين صورت نگراني در اين زمينه همچنان ادامه خواهد داشت.
وي تصريح كرد: لازم است سازمان ميراث فرهنگي و شركت عمران و مسكن سازان تعهدات خود را در اين زمينه عملياتي كنند تا مالكان 12 هزار خانه تاريخي از سردر گمي رها شوند و اين مهم همت تمام ارگان هاي مربوط را مي طلبد.
سقاييان نژاد با ابراز نگراني از وارد شدن خسارت به ميدان و گنبد مسجد امام (ره) كه ثبت جهاني شده است، ادامه داد: لازم است هرچه سريعتر در اين رابطه چاره انديشي شود تا از اين ميراث جهاني به خوبي حفاظت و حراست صورت گيرد.