دریاچه ی سد زاینده رود، جان ۴ جوان را گرفت

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

تصادفات در شهرستان چادگان ۲/۱۱ درصد کاهش یافت
خبرگزاری ایمنا: مسئول امور پایگاه های اورژانس پیش‌بیمارستانی شهرستان چادگان‌ گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری، ۴ مرد جوان بر اثر شنا در رودخانه‌ی سد زاینده‌رود، غرق شده و جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایمنا، مسئول امور پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی شهرستان چادگان‌ افزود: مرکز فوریتهای پزشکی این شهرستان در ۶ ماهه نخست سال جاری در ۵۸۶ ماموریت شامل ۱۵۴ ماموریت تصادفی و ۴۳۲ ماموریت غیرتصادفی شرکت کرده است.
حسن نظری تعداد موارد بستری شده در ماموریتهای تصادفی و غیرتصادفی را به ترتیب ۱۰۶ و ۱۲۳ نفر عنوان و تصریح کرد: در ۶ ماه نخست امسال، ۱۹ نفر در این شهرستان بر اثر حوادث مختلف جان خود را از دست دادند که تعداد فوت شدگان بر اثر حوادث رانندگی، غرق شدگی در دریاچه ی سد زاینده‌رود و بیماری به ترتیب ۲، ۴ و ۱۳ نفر بوده است.
وی با بیان اینکه ماموریتهای تصادفی و غیرتصادفی اورژانس پیش‌بیمارستانی این شهرستان در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب با ۲/۱۱ درصد کاهش و ۸/۱۷ درصد افزایش مواجه بوده است، اظهار داشت: تعداد حوادث ویژه شهرستان چادگان در ۶ ماهه نخست سال ۸۹، ۲ مورد بود که این میزان در مدت مشابه امسال به صفر رسیده است.
مسئول امور پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان چادگان، با اشاره به اینکه تکنسین‌های فوریتهای پزشکی این شهرستان در ۶ ماه ابتدای امسال موفق شدند کودکی ۴ ساله را از مرگ حتمی نجات دهند، افزود: مرکز فوریتهای پزشکی شهرستان چادگان از ابتدای امسال با برگزاری دوره‌های آموزش احیای قلبی ریوی نسبت به آموزش این مهارت‌ها به ۱۳۸ نفر دانش‌آموز و اقشار جامعه در قالب ۳۴ ساعت آموزشی اقدام کرده است.
نظری با اشاره به جمعیت ۳۵ هزار نفری چادگان، تصریح کرد: مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان چادگان با تعداد ۲ پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی و ۱۲ نفر پرسنل در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به شهروندان است.