بزرگ‌ترین رویداد باستانی کشور در اصفهان برگزار می‌شود

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت باستانی استان اصفهان گفت: در آبان‌‌ماه سال جاری با حضور سفیران 20 کشور جهان بزرگ‌ترین رویداد باستانی کشور در اصفهان برگزار می‌شود.
خبرگزاری فارس: بزرگ‌ترین رویداد باستانی کشور در اصفهان برگزار می‌شود

رضا اخروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: طبق صحبت‌های انجام شده با فدراسیون باستانی، قرار است مراسم پایتخت پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای ایران اسلامی اواسط آبان‌ماه در اصفهان و با همکاری شهرداری این شهر برگزار شود.
وی با بیان اینکه هنوز هم در فدراسیون باستانی برای تاریخ برگزاری مراسم پایتخت فرهنگ پهلوانی جای بحث وجود دارد، افزود: البته هیئت باستانی استان اصفهان در حال حاضر تاریخ 19 و 20 آبان‌ماه را در حد تقریبی پیش‌روی خود قرار داده است.
رئیس هیئت باستانی استان اصفهان با اشاره به حضور احتمالی رئیس جمهور در مراسم پایتخت فرهنگ پهلوانی تاکید کرد: در این مراسم علاوه بر رئیس جمهور، شهر‌های خواهر خوانده، سفیران 20 کشور از جمله کشور آلمان و همچنین وزیر ارشاد یا وزیر ورزش جمهوری اسلامی نیز حضور دارند.
وی در مورد مراسم پایتخت فرهنگی پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای ایران اسلامی که به ثبت جهانی در سازمان یونسکو رسیده است، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است شهرداری اصفهان در صبح این روز اجلاسیه مراسم را برگزار کرده و ظهر نیز میزبانی از دعوت‌شدگان را بر عهده بگیرد.
اخروی صریح کرد: عصر روز مراسم پایتخت فرهنگ پهلوانی قرار است در پنج نقطه اصفهان از جمله میدان امام و پارک فدک شاهد اجرای نمایش ورزش باستانی با حضور علاقه‌مندان به این ورزش بومی و ملی باشیم.