دستگيري كلاهبردار ۳۵ ميلياردي در اصفهان

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاری ایمنا: رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردي كه از طريق فضاي مجازي اينترنت اقدام به كلاهبرداري ۳۵۰ميليارد ريالي از يك شركت كرده بود، خبر داد.

به گزارش ایمنا سرهنگ ستار خسروي با بیان این خبر اظهار داشت: در پي وقوع يك فقره كلاهبرداري اينترنتي به مبلغ ۳۵۵ميليارد ريال از يك شركت بزرگ عمراني و دادخواهي مدير اين شركت موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران و متخصصان اين پليس قرار گرفت .
وي در خصوص جزئيات اين كلاهبرداري گفت: در تحقيقات انجام شده از مالباخته، مشخص شد فردي از طريق اينترنت و با ارسال ايميل هايي به این فرد، خود را از تاجران بزرگ بين المللي در امور نفت و داراي سرمايه اي بالغ بر ۷۳۶ ميليون دلار معرفي كرده و عنوان كرده كه حاضر است با مشاركت وي بخشي از اين سرمايه را به كشور وارد و كارخانه احداث كند .
اين مقام مسئول در ادامه افزود : مالباخته نيز تحت تاثير پيام هاي اين فرد ناشناس مبلغ پنج ميليارد ريال به حساب وي واريز و ۳۵۰ مليارد ريال را نيز به صورت چك هاي بانكي به وي پرداخت كرده بود.
رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان گفت : با انجام تحقيقات گسترده ميداني و جمع آوري ادله الكترونيك و مدارك بانكي و ارزي، سرنخ هايي از مخفيگاه متهم به دست آمد .
اين مقام انتظامي تصريح كرد: با هماهنگي مقام قضايي متهم به نام "احمد رضا – ب" ۳۲ ساله در عين ناباوري در مخفيگاهش دستگير و در بازرسي از اين مخفيگاه مبلغ سه ميليارد و ۷۵۰ ميليون ريال از وجوه نقدي و ۳۵۰ ميليارد ريال چك هاي بانكي كشف و ضبط شد.
وي با بيان اينكه با هماهنگي هاي انجام شده با مقام قضايي، اموال كشف شده به مالباخته بازگردانده شد عنوان كرد: در تحقيقات اوليه از اين متهم مشخص شد كه وي مشمول غايب بوده و حتي گذر نامه هم نداشته و اسناد و مدارك بانكي و ارزي ارائه شده توسط وي نيز ساختگي و جعلي و فاقد اصالت بوده اند، ضمن اينكه شركتي كه وي اعلام كرده بود وجود خارجي نداشت.
سرهنگ خسروي در پايان دستگيري اين كلاهبردار بزرگ و حرفه ايي را هديه پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان به شهروندان اصفهاني در ششمين روز از هفته گراميداشت نيروي انتظامي عنوان كرد و به تجار و بازرگانان توصيه كرد: در تجارت الكترونيك و يا امور بازرگاني و معاملات تجاري بين المللي و ارزي از اصالت طرف مقابل خود با استعلام از اتاق بازرگاني اطمينان حاصل كنند، ضمن اينكه در امور بازرگاني بين المللي و ارزي از كارشناسان خبره بانكي و حقوقي استفاده كنند تا فريب دلالان در جهت ورود سرمايه و كالا به كشور را نخورند زيرا ورود سرمايه به كشور مستلزم طي مراحل قانوني خود مي باشد بنابراين هيچگاه به ايميل هايي كه از طرف تجار خارجي ارسال مي شود اطمينان نكنند.