اجرای طرح فروش تلفنی بنزین در منزل/ بازار کلاهبرداران سکه شد

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاری مهر- گروه اقتصادی: همزمان با کاهش ذخیره بنزین کارتهای سوخت، طرح فروش تلفنی کاهنده و افزودنی های مصرف بنزین در سطح کشور افزایش یافته است که وزارت نفت این فعالیتها را غیر قانونی اعلام می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با آغاز شمارش معکوس برای یکساله شدن اجرای قانون هدفمندی یارانه ها،  تمایل مشترکان خانگی، تجاری و صنعتی برای اصلاح الگوی مصرف حاملهای مختلف انرژی در سطح کشور افزایش یافته است.
آمارهای رسمی حاکی از آن است که در 6 ماهه نخست سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته مصرف بنزین، گازوئیل، گاز مایع و نفت سفید به ترتیب پنج درصد، 4 درصد، 14 درصد و نفت سفید حدود 20 درصد با کاهش مواجه شده است.

با وجود کاهش مصرف بنزین هنوز تقاضا برای استفاده از این 2 فرآورده استراتژیک نفتی در بازارهای داخلی بالا است و حتی توسعه صنعت سی.ان.جی هم منجر به یکه تازی بنزین در سبد سوخت خودروهای ایرانی نشده است.

در حال حاضر با کاهش ذخیره بنزین 100 تومانی (بنزین یارانه ای) در کارتهای هوشمند سوخت به حدود 200 میلیون لیتر عملا این فرآورده پرطرفدار نفتی با دو قیمت نیمه یارانه ای و آزاد 400 و 700 تومان در سطح کشور عرضه می شود.

از سوی دیگر با کاهش ذخیره بنزین یارانه ای و نیمه یارانه ای کارتهای هوشمند سوخت، خودروسواران اجرا و پیاده سازی راهکارهای مختلفی را برای کاهش مصرف و ذخیره سازی بیشتر بنزین یارانه ای خود را در دستور کار قرار داده اند.

همزمان با گرایش مردم به استفاده از روشهای جدید کاهش مصرف بنزین به دلیل خلا اعمال سیاست گذاریهای کلان توسط دولت در حوزه مدیریت حمل و نقل و سوخت، بازار کلاهبرداران و سودجویان برای معرفی روشهای غیر علمی و کاذب کاهش مصرف سوخت در خودروها سکه شده است.

پیگیری خبرنگار مهر حاکی از آن است که در هفته های گذشته افرادی با اجاره تلفن ، ساختمان و جذب تعدادی تلفنچی با سازمانها، ادارات، رانندگان تاکسی و خودروهای شخصی تماس گرفته و به معرفی یکسری تجهیزات کاهنده مصرف بنزین در خودروها اقدام می کنند.

این شرکتها با اشاره به ارائه تسهیلاتی توسط شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و موسسه استاندارد برای تجهیزات کاهنده مصرف سوخت در خودروها، تاکید می کنند: با نصب تجهیزات کاهنده متوسط مصرف بنزین خودروها بین 30 تا 50 درصد کاهش می یابد.

در این تماس های تلفنی با تاکید بر اینکه دولت با ارائه تسهیلاتی از نصب و راه اندازی تجهیزات کاهنده در موتور خودروها حمایت می کند، اعلام می شود: نصب این تجهیزات هیچگونه مشکلی در احتراق و راندمان خودروها ایجاد نمی کند.