مهم ترين خواسته شوراها به جايي نرسيده است

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاري ايمنا: رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان گفت: هنوز طرح مديريت واحد شهري كه مهم ترين خواسته شوراهاست به نتيجه نرسيده است.

به گزارش ايمنا، مهندس عباس حاج رسولي ها در نهمين نشست مجمع مشورتي روساي شوراهاي اسلامي مراكز استان هاي كشور با بيان اين مطلب افزود: با توجه به اينكه به تشكيل شوراها در آيات قرآن و در قانون اساسي تاكيد وي‍ژه اي شده است و طي دوازده سال شاهد مسير سازندگي از طريق شوراهاي اسلامي كلانشهرها بوديم اما متاسفانه هنوز يكي از خواسته هاي مهم اين شوراها كه همان مديريت واحد شهري است تحقق نيافته است.
وي با اشاره به اينكه شوراها در توسعه و آباداني شهرها بسيار تاثير گذار هستند اذعان داشت: اقدامات شوراها در مقايسه با بروكراسي اداري در دولت ها بسيار روان تر، آسان تر و مردمي بوده است.
رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان به طرح مديريت واحد شهري در قانون اساسي اشاره و تصريح كرد: با توجه به پيگيري هاي اين طرح، نتايجي حاصل نشده كه اميد است روزي دولت مردان و نمايندگان مجلس با برگزاري جلسات مستمر با روساي شوراهاي اسلامي مراكز استان هاي كشور مديريت واحد شهري كه از نيازهاي تمام كلانشهرها در جهت تسهيل امور مي باشد را محقق كنند.
وي تاكيد كرد: مجمع مشورتي روساي شوراهاي اسلامي مراكز استان هاي كشور هر ۴۵ روز يك بار به صورت كارشناسي برگزار شود تا نتايج اين مجمع در امور شهرها مثمر ثمر باشد.
حاج رسولي ها از تهيه برنامه چهارم شهرداري اصفهان خبر داد و گفت: قرار بود شهرداري هاي سراسر كشور اين برنامه را سال قبل تهيه كنند كه در اصفهان با تلاش مستمر و به صورت كارشناسي شده توسط معاونت برنامه ريزي و پژوهش شهرداري اصفهان تهيه و تدوين شد.
وي افزود: اين برنامه مي تواند الگويي براي شهرداري هاي سراسر كشور باشد به همين منظور در نهمين نشست مجمع مشورتي روساي شوراهاي اسلامي مراكز استان هاي كشور ارائه مي شود تا از نقاط قوت آن استفاده و ديدگاههاي مختلف در خصوص آن مطرح شود.