پروفسور سمیعی: به احداث شهرک سلامت در اصفهان خوش بین هستم

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاری ایمنا: بزرگترین جراح مغز و اعصاب جهان با بیان این که به احداث شهرک سلامت در اصفهان خوش بین هستم، گفت: به اصفهانی ها تبریک می گویم که شهردار شهرشان فردی دانشگاهی و علمی است و به ندرت در دنیا چنین اشخاصی سکاندار شهرشان هستند.

به گزارش ایمنا، پروفسور سمیعی در مراسم آغاز عمليات اجرايي اولين شهرک سلامت اصفهان با ابراز خرسندی جهت حضور در این مراسم افزود:اصفهانی ها از هوش و ذکاوت بالایی برخوردار می باشند به طوری که شهردار شهرشان را فردی علمی و با تجربه برگزیده اند این در حالی است که در دنیا به ندرت شهردار شهری چنین ویژگی هایی دارد.
وی با اشاره به این که دکتر سقاییان نژاد ریاست دو دانشگاه مهم در کشور را برعهده داشته است اذعان داشت: پذیرفتن مسوولیت یک شهر بسیار کار سخت و دشواری است لذا لازم است به اصفهانی ها تبریک بگویم که چنین فردی سکاندار شهرشان است چرا که این مهم برای آینده شهر موضوعی حیاتی است.
وی با بیان این که به طور حتم دکتر سقاییان نژاد با سابقه درخشانش جهت اعتلای علم و دانش اصفهان کوشش خواهد کرد ادامه داد:توسعه و آبادنی شهر به علم ودانش فرد- فرد مسوولان آن شهر وابسته است و علم ودانش باید حکومت کند.
بزرگترین جراح مغز و اعصاب جهان با تاکید بر نقش سلامت در زندگی افراد اظهارداشت: مهمتر از موضوع سلامت در دنیا وجود ندارد و هرچه در این زمینه مسوولان تلاش کنند باز هم ناچیز است اما با توجه به مسوولان باتجربه و علمی شهر واستان اصفهان به احداث شهرک سلامت در این شهر خوش بین هستم.
وی حضور افراد و پزشکان باتجربه را در شهرک سلامت اصفهان مهم خواند و افزود: بکارگیری افراد متخصص و باتجربه ارزش و منزلت این شهرک را دوچندان خواهد کرد ولی درصورت بروز کوچکترین اشتباهی به اهداف احداث این شهرک خدشه وارد خواهد کرد.
پروفسور سمیعی جایگاه اصفهان را از لحاظ داشتن افراد متخصص و باتجربه مهم دانست و تصریح کرد: امید است با حضور افراد با تجربه و کاردان در شهرک سلامت اصفهان اهداف مورد نظر تحقق یابد.
وی از عضویت در هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبرداد و گفت: هنوز بنده عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران نشده ام و این امر بیانگر زرنگی اصفهانی ها است!

احداث ۴ شهرک سلامت در کنار رینگ سوم ترافیکی شهر
معاون عمرانی استانداری در این مراسم با اشاره به این که احداث ۴ شهرک سلامت در ۴ نقطه شهر اصفهان در بهترين نقاط كنار رينگ سوم ترافيكي پیش بینی شده است، تصریح کرد: عملیات اجرایی اولین شهرک سلامت در نزدیکی رینگ سوم ترافیکی برای سهولت دسترسی شهروندان و کاهش ترافیک در مرکز شهر آغاز شده است.
جمال الدین صمصام شریعت اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل تمرکز مطب پزشکان در خیابان های آمادگاه، شمس آبادی و هشت بهشت ترافیک شدیدی در مرکز شهر ایجاد شده است.
وی با اشاره به این که احداث ۴ شهرک سلامت در ۴ نقطه شهر اصفهان در بهترين نقاط كنار رينگ سوم ترافيكي پیش بینی شده است، تصریح کرد: عملیات اجرایی اولین شهرک سلامت در نزدیکی رینگ سوم ترافیکی برای سهولت دسترسی شهروندان و کاهش ترافیک در مرکز شهر آغاز گردید.
معاون عمرانی استانداری اصفهان با تاکید بر این که اصفهان از نظر پزشکی شاخص است و از سایر استانها و شهرها برای معالجه به این شهر سفر می کنند، خاطرنشان کرد: در این مجموعه کلیه امکانات پزشکی، پیراپزشکی، خدمات جانبی، گفتار درمانی، سونوگرافی، رادیولوژی، شنوایی سنجی، آزمایشگاه، داروخانه، رستوران، تاکسی سرویس و پارکینگ و غیره پیش بینی شده است.
صمصام شریعت بیان داشت: کاربری این مجموعه با مساحت ۳۵ هزار و زیربنای ۱۶ متر مربع در کارگروه مسکن و شهرسازی به تصویب رسیده است.
وی اظهار داشت: در طرح بازنگری تفصیلی شهر نیز نقاطی برای تامین سرانه بهداشت و درمان و وضعیت بهداشتی و پزشکی شهر اصفهان پیش بینی شده است.

شهردار اصفهان: کاهش ترافیک با تمرکز زدایی مراکز درمانی
شهردار اصفهان نیز در حاشیه این مراسم با اشاره به این که در طرح جامع شهر اصفهان ۴ شهرک سلامت در نزدیکی رینگ سوم ترافیکی احداث می شود، گفت: دسترسي آسان مردم به مراکز درماني و بهداشتي، کاهش مشکلات ترافيکي و تمرکز زدايي مطب‏ها و مراکز درماني و بهداشتي در مرکز اين شهر از جمله مزاياي احداث شهرک هاي سلامت است.
به گزارش ایمنا، دکتر سيد مرتضي سقاييان نژاد در مراسم آغاز عملیات اجرایی شهرک سلامت اظهار داشت: ساماندهی بخش پزشکی در شهرهای درحال توسعه یکی از پارامتر های توسعه پایدارشهری است.
وی با اشاره به این که نمی توان از عامل سلامت و بهداشت غافل شد، تصریح کرد: در طرح جامع شهر اصفهان احداث ۴ شهرک سلامت در ۴ نقطه شهر بررسي و تاييد شده است که بر این اساس تمام نیازهای پزشکی در یک نقطه جمع می شود.
وی تاکید کرد: احداث اولين شهرک سلامت به منظور کاهش مشکلات ترافيکي و تمرکز زدايي مطب‏ها و مراکز درماني و بهداشتي در بزرگراه شهید آقابابایی به مساحت ۳۵ هزار متر مربع زمين اختصاص يافته که در آن مطب‏هاي تخصصي، آزمايشگاه، راديولوژي و کليه خدمات درماني مورد نياز پيش بيني شده است.
شهرداراصفهان با بیان این که روزانه ۴۰ هزارسفر برای درمان از حومه به مرکز شهر به خصوص خیابان آمادگاه انجام می شود، اظهار داشت: با احداث شهرک سلامت در مجاورت حلقه سوم ترافيك شهري علاوه بر امكان دسترسي آسان شهروندان، مردم شهرهاي مجاور نيز مي‏توانند براحتي از امكانات پزشكي بهره مند شوند.
دکتر سقائیان نژاد با اشاره به این که شهرک سلامت با مشارکت بخش خصوصی انجام می شود، اضافه کرد: فاز اول این شهرک در ۳۵ هزار متر مربع انجام می شود و بر حسب رشدی که در این منطقه ایجاد می شود در فاز های بعدی شهرک سلامت گسترش می یابد.
وی با تاکيد بر اين که شهرک‏هاي سلامت در شهر اصفهان طبق استانداردهاي جهاني ساخته مي‏شوند، تصريح کرد: دسترسي مردم به مراکز درماني و بهداشتي، کاهش مشکلات ترافيکي و تمرکز زدايي مطب‏ها و مراکز درماني و بهداشتي در مرکز اين شهر از جمله مزاياي احداث شهرک هاي سلامت است.
وی ادامه داد: هدف اصلی ما در احداث شهرک سلامت در درجه اول سرویس دهی به شهروندان و مردم اصفهان و سپس به مردم کشور خواهد بود.

طراحی شهرك سلامت با فرهنگ و اقلیم اصفهان همخوان است
صرامي نیز در این مراسم هدف اصلي براي احداث اين مركز را كاهش ترافيك خيابان آمادگاه و مركز شهر خواند و گفت: با احداث اين مركز علاوه بر اين كه ترافيك مركزي شهر كاهش مي يابد، شهروندان شهر هاي مجاور نيز مي توانند از امكانات و خدمات درماني آن استفاده نمايند.
وي با تاكيد بر اين كه در آماده سازي طرح اين مركز از طراح هاي برون مرزي كه تجربه‌ي بسياري در اين خصوص داشته اند استفاده شده است، اذعان داشت: همچنين يك گروه فني از پزشكان نيز در جهت ارائه‌ي نياز هاي اين مركز به طراحان كمك مي كنند.
سرمایه گذار شهرک سلامت با بيان اين كه در طرح اين مجموعه ديدگاه هاي مختلف برون مرزي با فرهنگ اقليمي و نياز هاي ايران تلفيق شده است، خاطر نشان كرد: اين مركز به خوبي نياز بيماران و مراجعه كنندگان به آن را برآورده مي كند.
وي به شهروندان قول داد كه اين پروژه را زودتر از برنامه ريزي انجام شده به پايان برساند و تصريح كرد: تمام تلاشم را به كار مي گيرم تا مجموعه اي درخور شهروندان اصفهاني با كليه‌ي امكانات فراهم نمايم.
صرامي در پايان خاطرنشان كرد: ايران ۴هزار سال پيش نظام مهندسي داشته است و اكنون نيز اماكن بايد به صورتي ساخته شوند كه اين سابقه زير سوال نرود./