تردد خودرو در ميدان امام(ره) از سال آينده ممنوع مي شود

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

با محدوديت تردد خودرو، ماندگاري بناهاي تاريخي افزايش مي يابد
خبرگزاري ايمنا: مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهرداري اصفهان با بيان اين كه طرح پياده راه سازي محور تاريخي شهر اصفهان با جديت دنبال مي شود، گفت: به ياري خداوند ميدان امام (ره) سال آينده تنها ميزبان افراد پياده و دوچرخه سواران خواهد بود.

به گزارش ايمنا: حسين جعفري با تاكيد بر اين كه طرح حذف كامل تردد خودرو ها و تبديل ميدان امام (ره) به محور عابر پياده چند سالي است كه
” پس از ميدان امام محدوديت ترافيكي در فاز اول در خيابان هاي استانداري، سپاه و چهارباغ عباسي پي گيري مي شود و در فاز دوم ساماندهي ترافيكي خيابان هاي چهارباغ پايين و بالا نيز انجام مي شود “
مطرح شده و در حال پي گيري مي باشد، اظهار داشت: اجراي اين طرح نياز به ايجاد زيرساخت هاي لازم در اين خصوص دارد و اين زير ساخت ها هم اكنون در حال ايجاد هستند.
وي به اقدامات در حال انجام در اين رابطه اشاره و اضافه كرد: احداث پاركينگ در خيابان حكيم و كرماني، احداث خيابان باغ گلدسته ،خیابان جدید الاحداث حد فاصل خيابان حافظ تا كوچه‌ي بيت الحسين، احداث دور برگردان در خيابان حافظ و احداث گذر هاي مورد نياز در جهت رفاه حال شهروندان و پياده راه سازي ميدان امام(ره) در حال انجام است.
مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهرداري با تاكيد بر لزوم پياده راه سازي محور تاريخي شهر اصفهان، گفت: در اين راستا پس از ميدان امام(ره) محدوديت ترافيكي در فاز اول در خيابان هاي استانداري، سپاه و چهارباغ عباسي پي گيري مي شود و در فاز دوم ساماندهي ترافيكي خيابان هاي چهارباغ پايين و بالا نيز انجام مي شود.
وي با بيان اين كه طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته، طرح خيابان گلدسته
” احداث پاركينگ در خيابان حكيم و كرماني، احداث خيابان گلدسته حد فاصل خيابان حافظ تا كوچه‌ي بيت الحسين، احداث دور برگردان در خيابان حافظ و احداث گذر هاي مورد نياز در جهت رفاح حال شهروندان و پياده راه سازي ميدان امام در حال انجام است “
تا ۶ ماه آينده به نتيجه مي رسد، اظهار داشت: با باز شدن اين خيابان طرح پياده رو سازي محور تاريخي اجرا شده و به ياري خداوند ميدان امام (ره) سال آينده تنها ميزبان افراد پياده و دوچرخه سواران خواهد بود.
جعفري در ادامه با تاكيد بر اين كه طرح پياده راه سازي خيابان چهارباغ عباسي نيز موازي با طرح ميدان امام انجام خواهد شد، خاطر نشان كرد: پس از بازگشايي خيابان گلدسته محدوديت ترافيكي در خيابان چهار باغ عباسي نيز اعمال مي شود.
وي ادامه داد: پياده راه سازي محور تاريخي گردشگري شهر اصفهان يكي از برنامه هاي ۵ ساله‌ اصفهان ۹۵ به حساب مي آيد و شهرداري در نظر دارد تا اين طرح را طي دو سال آينده اجرايي كند تا علاوه بر حفظ و حراست هرچه بيشتر از آثار تاريخي، شهروندان نيز به استفاده از دوچرخه و پياده روي ترغيب شوند.
مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهرداري به محدوديت هاي ايجاد شده در اين محور اشاره و اضافه كرد: در حال حاضر نيز برخي محدوديت ها در اين محور اعمال شده است كه از جمله‌ي آن مي توان به محدوديت عبور و مرو و پارك موتورسيكلت ها اشاره كرد.
وي تاكيد كرد: با اجراي اين طرح و همچنين طرح بدنه سازي چهارباغ، آثار تاريخي شهر اصفهان به بالاترین
” ميدان امام و خيابان چهارباغ عباسي محور گردشگري و تاريخي شهر اصفهان به حساب مي آيند و تلاش است تا اين محور ها رونق گذشته‌ي خود را بازيابند “
ظرفیت محور هاي گردشگري براي شهروندان و گردشگران داخلي و خارجي تبديل خواهند شد.
جعفري در ادامه با اشاره به برنامه هاي شهرداري و سازمان نوسازي در اين محدوده اذعان كرد: ميدان امام (ره)و خيابان چهارباغ عباسي محور گردشگري و تاريخي شهر اصفهان به حساب مي آيند و تلاش است تا اين محور ها رونق گذشته‌ي خود را بازيابند.
وي تصريح كرد: سازمان نوسازي و بهسازي شهرداري هم اكنون در حال بدنه سازي خيابان چهارباغ است و بدنه سازی خيابان سپه و ميدان امام نیز در دستور کار قرار دارد كه با اجراي كامل آن، این مكان ها به عنوان جاذبه هاي گردشگري مناسب مورد بهره برداري قرار خواهند گرفت.
مدير عامل سازمان نوسازي و بهسازي شهرداري اصفهان پياده رو سازي خيابان ها با ارزش تاريخي را گامي
” حفظ آثار تاريخي شهرمان بسيار مهم است و با اجراي اين طرح ماندگاري اين آثار مطمئنا افزايش خواهد يافت “
مثبت در جهت حفظ آثار تاريخي خواند و اظهار داشت: براي اجراي اين طرح بستر سازي و فرهنگ سازي در بين شهروندان نياز اساسي و ابتدايي است.
وي با اشاره به احداث دفتر ويژه‌ي اجراي اين مهم در خيابان چهار باغ عباسي، خاطر نشان كرد: در اين دفتر كه كارشناسان حوزه هاي مختلف شهرداري از جمله سازمان زيباسازي، معاونت خدمات شهري و سازمان ساماندهي مشاغل حضور دارند بازنگري و ساماندهي فضاي سبز، سيماي شهري، بدنه سازي و ساماندهي مشاغل در خيابان چهارباغ، انجام مي شود.
جعفري در پايان خاطر نشان كرد: حفظ آثار تاريخي شهرمان بسيار مهم است و با اجراي اين طرح ماندگاري اين آثار به طور حتم افزايش خواهد يافت./۱۲