مردم ،مدارس متخلف در زمینه عرضه فست فود را معرفی كنند

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

تهران - رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماكن عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از مردم خواست مدارس متخلف در زمینه عرضه فست فود و غذاهای آماده به دانش آموزان را به وزارت بهداشت معرفی كنند تا با آنها برخورد شود.
مردم ،مدارس متخلف در زمینه عرضه فست فود را معرفی كنند
'محسن فرهادی' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم می توانند تخلفات در این زمینه را با ذكر نام مدرسه ، تاریخ و اطلاعات دیگر با شماره تلفن 09678 ، اعلام كنند تا مشكل آنان حل شود.
وی با اشاره به مضرات غذاهای آماده برای سلامت دانش آموزان ، اظهار داشت: در مرحله اول به مسوولان مدارس متخلف عرضه كننده فست فودها، تذكر داده می شود ، در مرحله دوم این تذكر به مسوولین آموزش و پرورش منطقه داده خواهد شد و درصورت تكرار تخلف ، اقدام قضایی علیه مدارس متخلف انجام می شود.
رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماكن عمومی وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: عرضه فست فودها اعم از سوسیس و كالباس و نیر مواد غذایی دست ساز در مدرسه ها ممنوع است.
فرهادی گفت: هرچند عرضه مواد غذایی سنتی در مدارس مورد توجه است اما اینگونه غذاها و تمام محصولات غذایی نیز باید در بسته بندی های بهداشتی با مجوز وزارت بهداشت، عرضه شوند.
وی با تاكید براینكه عرضه تنقلاتی مانند چیپس و پفك نیز در مدارس ممنوع است، افزود: بازرسانی بهداشت محیط بر بوفه های مدارس دولتی و خصوصی، نظارت دارند و به دانشگاه های علوم پزشكی كشور نیز ابلاغ شده تا بهداشت محیط مدرسه و عرضه مواد غذایی بهداشتی در مدارس را در دستور كار خود قرار دهند.