اصفهان رکوردار یک نوبته شدن مدارس در کشور است

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاری ایمنا: معاون وزیر آموزش و پرورش، اصفهان را رکورد دار یک نوبته شدن مدارس در کشور عنوان کرد و گفت: اگر چه این طرح بسیار سخت و زمان گیر است اما برای نظام تعلیم و تربیت کشور سودمند و تاثیر گذار خواهد بود.

به گزارش ایمنا حسین هژبری امروز در مراسم نواخته شدن زنگ مهر در هنرستان دخترانه فرد قاسمی اصفهان خطاب به دانش آموزان گفت: مفتخریم ۳۶ هزار دانش آموز و چهار هزار و ۵۰۰ معلم شهید را در طول هشت سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده ایم.
وی با عرض تبریک به مناسبت آغاز ماه مهر و همزمانی آن با هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: امروز قطار ۱۲ میلیون مسافری وزارت آموزش و پرورش بعد از وقفه ای سه ماهه به راه افتاد.
معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: این قطار از امروز سفری یکساله را شروع و در این مسیر نیاز به هدف، نقشه، توشه و همسفر دارد.
هژبری با بیان این که دانش آموزان باید بزرگترین و با ارزش ترین اهداف را در این سفر انتخاب کنند، اظهار داشت: سعی کنید امروز بهترین همسفران را برای خود انتخاب کرده و در این خصوص دقت زیادی داشته باشید.
وی استان اصفهان را رکورد دار یک نوبته شدن مدارس در کشور عنوان کرد و اذعان داشت: اگر چه این طرح بسیار سخت و زمان گیر است اما برای نظام تعلیم و تربیت کشور سودمند و تاثیر گذار خواهد بود.
هژبری در ادامه توسعه هنرستان ها را یکی از موضوعات مهم در نظام آموزش و پرورش که وزیر به شخصه پیگیر آن هستند، دانست و بیان داشت: یادگیری علم و دانش باید همراه با مهارت باشد و امروز دانش آموزانی که رفتن به هنرستان را انتخاب کرده اند بدون شک راه خود را درست رفته اند.
رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي توجه به ورزش را مهمترین نیاز دانش آموزان اعلام کرد و افزود: سال گذشته بیش از ۹۰۰ هزار دانش آموز سوم دبستانی توانستند ورزش شنا را به عنوان یکی از دروس خود بیاموزند.
هژبری در خاتمه گفت: امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز به مناطق جنگی اعزام می شوند.