شهروندان اصفهاني از حمل و نقل عمومي استفاده كنند

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

۴۰ درصد به بار ترافيكي شهر افزوده مي شود
خبرگزاري ايمنا: شهردار اصفهان با تاكيد بر اين كه با يك نوبته شدن مدارس در سال تحصيلي جديد ۴۰ درصد به بار ترافيكي افزوده مي شود از شهروندان خواست در ساعات پيك يعني از ۷ تا ۵/۸ صبح و ۱۲ تا ۵/۱ بعد از ظهر از حمل و نقل عمومي استفاده نمايند.

به گزارش ایمنا،دکتر سید مرتضی سقاییان نژاد در برنامه زنده رادیویی "شهر و مردم" از صدای شهر در رابطه راه اندازي آزمايشي اولين خط بي.آر.تي، برگزاري مراسم دعاي ندبه در كنار سي و سه پل، برپايي نمايشگاه دفاع مقدس در موزه هنرهاي معاصر، برگزاري سومين نشست شهراسلامي و كارگاه فرهنگ شهروندي و تجليل از شركت كنندگان در جشنواره نماز و نيايش سخن گفت.
وي با اشاره به آغاز سال تحصيلي جديد گفت: با يك نوبته شدن مدارس ۴۰ درصد به بار ترافيكي صبح ها در سال تحصيلي جديد اضافه مي شود.
دكتر سقائيان نژاد از تمامي شهروندان خواست در ساعات پيك يعني از ۷ تا ۵/۸ صبح و ۱۲ تا ۵/۱ بعد از ظهر از وسايل حمل و نقل عمومي استفاه نمايند تا سرويس هاي مدارس به راحتي بتوانند به دانش آموزان سرويس دهي كنند.
شهردار اصفهان اضافه كرد: به
” در خطوط بي.آر.تي اتوبوسهاي پرسرعت تردد مي كند كه تنها ۳ دقيقه در ايستگاه توقف مي كنند بنابراين امكان ورود و تردد هيچ گونه وسيله نقليه و عابرپياده در اين جايگاه وجود ندارد “
طور قطع با يك نوبته شدن مدارس كيفيت آموزش افزايش مي يابد و دانش آموزان بهتر مي توانند برنامه ريزي نمايند، اما اين اقدام به بار ترافيكي شهر بسيار تاثير گذار است.
ممنوعيت تردد موتورسيكلت و عابر پياده در خطوط بي.آر.تي
وي در ادامه با اشاره به بهره برداري آزمايشي از فاز اول خط يك BRT افزود: اولين خط بي.آر.تي با ۴۰ دستگاه دو كابينه به طور آزمايشي و رايگان راه اندازي شده تا نواقص و اشكالات اين طرح بررسي و برطرف گردد.
شهردار اصفهان تصريح كرد: در خطوط بي.آر.تي اتوبوسهاي پرسرعت تردد مي كند كه تنها ۳ دقيقه در ايستگاه توقف مي كنند بنابراين امكان ورود و تردد هيچ گونه وسيله نقليه و عابرپياده در اين جايگاه وجود ندارد.
دكتر سقائيان نژاد با تاكيد بر اين كه ۵ خط بي.آر.تي براي شهر اصفهان به تصويب رسيده است، خاطرنشان كرد: فاز اول در ۲۲ كيلومتر از قائميه تا ترمينال باقوشخانه است كه اكنون خط اول اين فاز در ۷ كيلومتر از قائميه تا ميدان آزادي به طور آزمايشي راه اندازي شده است.
وي هزينه اجراي اين طرح را ۱۹ ميليارد تومان عنوان كرد و اظهار داشت: اين طرح تنها براي آسايش و رفاه حال مردم اجرايي شده لذا از همشهريان مي خواهيم با شهرداري و پليس همكاري كنند تا امنيت آنها تامين گردد.
شهردار اصفهان به ويژگي هاي خطوط بي.آر.تي اشاره كرد و ادامه داد: اتوبوس هاي تندرو از سال ۲۰۰۵ در كشورهاي پيشرفته به منظور كمك به حمل و نقل عمومي آغاز به كار كرد و به بدين ترتيب در وارد تهران نيز شد.
دكتر سقائيان نژاد با بيان اين كه در حال حاضر كلانشهرهاي مشهد، تبريز و اصفهان نيز به اين سيستم مجهز شده
” خطوط بي. آر.تي به گونه اي طراحي شده كه براي عبور معلولين و جانبازان نيز مناسب است “
اند، اضافه كرد: این خطوط باعث کاهش تردد وسایل نقلیه شخصی ، بهبود ناوگان اتوبوسرانی، افزایش تردد مسافران و کاهش ترافیک در مسیر ها شده که هر یک از این عوامل تأثیر به سزایی در کاهش آلودگی هوا دارد.
وي با تاكيد بر اين كه اين خطوط به گونه اي طراحي شده كه براي عبور معلولين و جانبازان نيز مناسب است، بيان داشت: تجهيز اتوبوس ها به سامانهAVL، پرداخت الكترونيكي بليت در ايستگاهها و مجهز بودن اتوبوس ه وسايل سرماشي و گرمايشي نيز از ديگر مزاياي اتوبوس هاي تندرو است.
شهردار اصفهان تاكيد كرد: در حال حاضر نواقصي در ايستگاهها و پل هاي عابر پياده وجود دارد كه تا پايان مهرماه تمامي اين اشكالات برطرف مي شود.
دكتر سقائيان نژاد با بيان اين كه خط اول با ۱۰ ايستگاه شروع به كار كرده است، گفت: به زودي عمليات اجرايي خط دوم از ميدان آزادي تا ميدان قدس در ۱۱ كيلومتر آغاز مي شود.
اصفهاني ها در كنار سي و سه پل دعا مي خوانند
وي در ادامه با اشاره به برگزاري مراسم دعاي ندبه در كنار سي و سه پل اظهار داشت: به مناسبت گرامي داشت هفته دفاع مقدس و خاطره شهداي هشت سال جنگ تحميلي و همچنين به منظور رفع خشكسالي و جاري شدن مجدد آب در
” اصفهان بدون زاينده رود نمي تواند تمدن خود را حفظ كند ، تمدني كه در بيش از ۳ هزار سال پيش شكل گرفته است بدون زاينده رود نابود مي شود “
زاينده رود مراسم دعاي ندبه فردا در كنار سي و سه پل برگزار مي شود.
شهردار اصفهان ادامه داد: اصفهان بدون زاينده رود نمي تواند تمدن خود را حفظ كند ، تمدني كه در بيش از ۳ هزار سال پيش شكل گرفته است بدون زاينده رود نابود مي شود.
دكتر سقائيان نژاد با تاكيد بر اين كه اصفهان متعلق به نظام جمهوري اسلامي و سطح بين المللي است، افزود: با برگزاري مراسم دعاي ندبه مي خواهيم اين پيام را در سطح كشور برسانيم.
اجراي دهها برنامه در هفته دفاع مقدس
وي ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به برنامه هاي مختلف هفته دفاع مقدس تصريح كرد: در اين هفته نمايشگاه دفاع مقدس در موزه هنرهاي معاصر داير مي شود.
شهردار اصفهان با تاكيد بر اجراي برنامه ويژه صوت و نور در باغ فدك به مناسبت هفته دفاع مقدس خاطرنشان كرد: سومين نشست شهر اسلامي با حضور دكتر نقي زاده در هفتم مهرماه برگزار مي شود.
وي ادامه داد: به منظور ارتقا فرهنگ شهروندي كارگاه آموزشي شهروندي از ۳۰ مركز استانها و كلانشهر ها در ششم و هفتم مهرماه برگزار مي گردد.
دكتر سقائيان نژاد اظهار داشت: در هشتم مهرماه نيز از ۱۱ هزار برنده جشنواره فرهنگي هنري نماز و نيايش در ورزشگاه پيروزي تجليل مي شود.
شهردار اصفهان در ادامه به سووالات شهروندان در خصوص مكانيزه شدن ايستگاههاي دوچرخه، خطوط بي.آر.تي، محروميت زدايي قائميه، كاربري كشاوري زمين هاي منطقه ناژوان، مشكلات زمين هاي
” با مكانيزه شدن ايستگاهها شهروندان می‌توانند در هر یک از کانکسها دوچرخه‌ای را دریافت کرده و در هر محدوده‌ای که کار آنها تمام می‌شود به نزدیکترین ایستگاه تحویل دهند “
قولنامه اي و احداث دوربرگردان در رينگ سوم پاسخ داد.
سهم ۵/۶ درصدي دوچرخه در حمل و نقل عمومي
شهردار اصفهان در پاسخ به يكي از شهروندان در خصوص مكانيزه شدن ايستگاههاي دوچرخه، توضيح داد: سهم استفاده از دوچرخه در حمل و نقل عمومي را ۵/۶ درصد مي باشد اين در حالي است كه در گذشته اين سهم ۵/۸ درصد بوده است.
وي با بيان اين كه در حال حاضر ۴۰ ايستگاه دوچرخه در سطح شهر فعال است، خاطرنشان كرد: مكانيزه كردن ايستگاههاي دوچرخه در دستور كار قرار گرفته و تاكنون ۴ ايستگاه به طور آزمايشي مكانيزه شده اند تا اشكالات بررسي و برطرف گردد.
دكتر سقائيان نژاد با بيان اين كه كارت هوشمند اتوبوس ۱۳ كارايي دارد كه يكي از آن به ايستگاههاي دوچرخه مربوط مي شود، خاطرنشان كرد: با مكانيزه شدن ايستگاهها شهروندان می‌توانند در هر یک از کانکسها دوچرخه‌ای را دریافت کرده و در هر محدوده‌ای که کار آنها تمام می‌شود به نزدیکترین ایستگاه تحویل دهند.
وي تاكيد كرد: تمام كوشش شهرداري بر اين است تا پايان مهر ماه و يا كمتر از آن ايستگاههاي دوچرخه را مكانيزه نمايد.
محروميت زدايي در قائميه با راه اندازي بي.آر.تي
شهردار اصفهان در پاسخ به سوال يكي ديگر از شهروندان در رابطه با چرا اولين خط بي.آر.تي در قائميه راه اندازی  شد ياد آور شد: به اين منظور اولين خط بي.آر.تي در محله قائميه راه اندازي شد كه مي خواستيم اين طرح را در يكي از محله هاي محروم اجرا كنيم از سويي ديگر تجمع ترافيكي و عبور و مرور در اين منطقه بسيار بالا بود.
دكتر سقائيان نژاد با اشاره به سد معبر و پارك هاي دوبل
” خيابان ها داراي درجه ۱، ۲ و ۳ هستند كه خيابان هاي در مسير خط بي.آر.تي درجه ۲ شناخته شده به اين معني كه بايد براي عبور هم عابر پياده و سواري احترام قائل شد از اين رو مسيرهاي ويژه اي براي عبور عابر پياده تعبيه شده است تا ايمني خود عابران تامين گردد “
و سوبل در اين مسير خاطرنشان كرد:   اجراي طرح بي.آر.تي تخلفاتي همچون سد معبر و پارك ها دوبله را كاهش مي دهد.
وي در خصوص برخي اعتراضات در اين خصوص كه براي مشكل عبور از خيابان در اين مسير اظهار داشت: خيابان ها داراي درجه ۱، ۲ و ۳ هستند كه خيابان هاي در مسير خط بي.آر.تي درجه ۲ شناخته شده به اين معني كه بايد براي تردد عابر پياده و سواري احترام قائل شد از اين رو مسيرهاي ويژه اي براي عبور عابر پياده تعبيه شده است تا ايمني خود عابران تامين گردد.
شهردار اصفهان با تاكيد بر اين كه خطوط بي.آر.تي به وسيله نرده از ديگر خطوط جدا شده است، اذعان كرد: شهروندان بايد بدانند كه از هر مكاني كه خواستند نمي توانند عبور كنند از اين رو اكنون مكان هايي براي عبور تعريف شده است كه بر اساس استاندارد هاي جهاني است.
وي ادامه داد: ۵ پل مكانيزه براي عبور عابر ان پياده نيز در اين مسير احداث خواهد شد.
زمين هاي ناژوان كاربري كشاورزي دارد
دكتر سقائيان نژاد در پاسخ به شهروند ديگري در رابطه با زمين هاي منطقه ناژوان گفت: زمين هاي ناژوان در كميسيون ماده ۵ به كاربري كشاورزي تبديل شده است از اين رو شهرداري نمي تواند پروانه ساخت و ساز را براي اين نوع كاربري صادر نمايد.
وي تاكيد كرد: ناژوان ريه شهر اصفهان محسوب مي شود و شهرداري نمي تواند بر خلاف قوانين عمل نمايد.
وي همچنين در پاسخ به سوال شهروندي كه در خصوص مشكل زمين هاي قولنامه به برنامه صداي شهر تماس گرفته بود افزود: در مجلس لايحه اي براي تعيين تكليف زمين هاي قولنامه اي در حال بررسي است ولي در حال حاضر با توجه به زمين هاي قولنامه اي بستگي به موقعيت زمين مورد نظر دارد كه اگر در مسير قرار داشته باشد مي توان با اقرار نامه محضري مشكل را برطرف نمود.
احداث دوربرگردان در اتوبان اشتباه است
شهردار اصفهان در ادامه در پاسخ به خواسته شهروند ديگري در خصوص احداث دوربرگردان در رينگ سوم گفت: در اتوبان نمي توان دوربرگردان ايجاد نمود چرا كه خودرو ها با سرعت ۷۰ تا ۸۰ كيلومتر حركت مي كنند از اين رو نبايد مسير قطع و وصل داشته باشد. /