افراط و تفریط چه در جانب اصولگرایان و چه در جانب اصلاح‌طلبان نتیجه‌ای نداده و نخواهد داد

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

فرارو-استاد برجسته حوزه علمیه گفت: «افراط و تفریط چه در جانب اصولگرایان و چه در جانب اصلاح‌طلبان نتیجه‌ای نداده و نخواهد داد و ما باید به سمت اعتدال رفته و باید همه گروه‌هایی که اسلام، انقلاب، قانون اساسی، ولایت فقیه و نظام را قبول دارند، بیایند کنار هم قرار بگیرند و هدف تقویت نظام باشد.»

کامران باقری لنکرانی اخیرا گفته است که تا اصول و گفتمان جبهه پایدرای مورد پذیرش کمیته وحدت اصولگرایی واقع نشود در جلسات کمیته وحدت شرکت نخواهد کرد. این در حالی است که پیش از این آیت الله مهدوی کنی پیش از این گفته بود که هیچ شرط و شروطی را نخواهد پذیرفت.

حجت الاسلام محسن غرویان در گفتگو با فرارو درخصوص چرایی عدم تمایل وحدت جبهه پایداری با اصولگرایان، گفت: «به خاطر  گرایشات و تفکرات افراطی، تند و خشنی است که اینها دارند و با اعتدال، حکمت و میانه‌روزی که آیت‌الله مهدوی کنی دارند اینها نمی‌توانند موافق باشند.»

غرویان ادامه داد: «دیدگاه‌های آیت‌الله مهدوی‌کنی به مقام معظم رهبری بسیار نزدیک‌تر است و روحیه اعتدال میانه‌روی، حکمت و سعه صدر همان‌طور که در مقام معظم رهبری است در آیت‌الله ‌مهدوی‌کنی و کمیته 7+8 هم وجود دارد.»

این استاد سطوح عالی حوزه افزود: «جبهه پایداری و گروه‌های دیگر هم باید در همین مسیر حرکت کنند که اصولگرایان آسیبی وارد نشود.»

غرویان ادامه داد: «جبهه اصولگرایی یک طیف گسترده است و از گروه‌ها و سلایق مختلفی تشکیل شده است. ما باید معیار را مقام معظم رهبری قرار بدهیم و هر کسی که با این معیار همراهی و همسازی دارد می‌تواند این وحدت وارد شود و موثر باشد.»

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی، افزود: «افراط و تفریط چه در جانب اصولگرایان و چه در جانب اصلاح‌طلبان نتیجه‌ای نداده و نخواهد داد و ما باید به سمت اعتدال رفته و باید همه گروه‌هایی که اسلام، انقلاب، قانون اساسی، ولایت فقیه و نظام را قبول دارند، بیایند کنار هم قرار بگیرند و هدف تقویت نظام باشد.»

غرویان در پایان تاکید کرد: «ما نباید به فکر اسم، جناح، گروه و حزب خودمان بوده و باید به فکر انقلاب، اسلام، نظام، خون شهدا باشیم. ما باید دست به دست هم بدهیم و من و توها را به کنار نهیم. اگر این انحصارطلبی‌ها و تعصبات گروهی باید کنار نهاده شده و یک مقداری سعه صدر وجود داشته باشد و به نظرات دیگران احترام بگذاریم. آن وقت می‌توانیم به وحدت برسیم.»