این گفت وگوهای دردسر ساز!

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

رئیس جمهور احمدی نژاد مدت مدیدی است که با هیچ رسانه داخلی گفت وگو نکرده است. در عوض این گفت وگوهای انجام نشده؛ رئیس جمهور کشور ما قسمت عمده ای از وقت رسانه ای خودش را در مصاحبه با شبکه ها و رسانه های غربی گذرانده است. اما نکته واضحی در عمده این گفت وگوها و وقت دادن های وافر به رسانه های خارجی توسط دفتر رئیس جمهور به چشم می خورد و آن این است که از تمام آنها همواره بلوایی بلند می شود که مشخص نیست چه کسی مسبّب اصلی آن است...؟!

همین چند وقت قبل بود که رئیس جمهور احمدی نژاد نشستی را با رسانه های کشور کویت! برگزار کرد و در آن پیرامون سوریه صحبت کرد.پس از این نشست،  الف، پیگردی رسانه ای را ترتیب داد و حقایقي را منتشر کرد. خبرهایی در رسانه های خارجی از قول رئیس جمهور کشورمان پیرامون این جلسه منتشر شد که مشخص نبود آیا احمدی نژاد واقعا آنها را بیان کرده است یا خیر؟ مثلا جورزالم پست و نیوزر نوشته بودند که "احمدی نژاد از سوریه خواست تا به سرکوب پایان دهد" و "اکنون احمدی‌نژاد از سوریه می خواهد که به خشونت پایان دهد".

دیلی بیست نیز نوشته بود: "احمدی نژاد سوریه را محکوم کرد" و سایر رسانه های خارجی نیز به همین ترتیب.البته دفتر رئیس جمهور مدتی بعد نسبت به این مسئله واکنش نشان داد و با بازانتشار صحبت های احمدی نژاد سعی کرد این مسئله را اصلاح کند.

گفت وگوی دردساز بعدی با NBC بود. رسانه ای که در آمریکا مشهور به آن است که به رئیس جمهور ما توهین کرده است و گفت وگویی چند باره با خبرنگار معلوم الحال این شبکه یعنی "آن کوری" توسط احمدی نژاد، که برخی سایت های خارجی هم اشاره های شیطنت آمیزی به چندباره بودن این گفت وگوها و در ادامه یک مورد شوخی احمدی نژاد با آن کوری داشتند.NBC نه تنها با احمدی نژاد گفت وگویی تفصیلی انجام داد (که او در این گفت وگو و در خبری جنجالی اعلام کرده بود که دو جاسوس آمریکایی به زودی آزاد می شوند!) بلکه فیلم مستندی هم از یک روز کاری رئیس جمهور احمدی نژاد ساخت که سرشار از شیطنت های رسانه ای بود به طوریکه فقط در یک قسمت از آن، "کوری" صحنه بدرقه رئیس جمهور توسط مردم در اردبیل را صحنه درخواست غذا توسط مردم توصیف کرد.

احمدی نژاد همچنین در هفته جاری نیز در حالی گفت وگوی وعده داده شده با مردم را در شب عزیمت خود به نیویورک لغو کرد که درست در صبح فردای همان روز، خبر مصاحبه وی با نشریه آمریکایی واشنگتن پست بر روی خروجی سایت دولت قرار گرفت. پرزیدنت احمدی نژاد! در این گفت وگو نیز همانند سایر گفت وگوهای بعضاً جنجالی اش با رسانه های خارجی، به نکته ای عجیب اشاره می کند.

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری در این زمینه نوشت:"دكتر احمدي‌نژاد در پاسخ به اين سوال كه آيا ميان وي با مقام معظم رهبري اختلاف نظري وجود دارد؟ گفت: در دنيا نمي توان دو نفر را پيدا كرد كه مانند يكديگر فكر كنند اما در ايران قوانين بسيار شفاف بوده و حد و مرزها در آن مشخص است و ما نيز طبق قانون عمل مي كنيم. "و بدینسان پرده دیگری از همکاری های جنجالی دفتر رئیس جمهور با رسانه های خارجی کنار رفت.

دفتر رئیس جمهور و شخص احمدی نژاد باید بدانند که هیچگاه قرار نبوده و نیست که آبی از رسانه های خارجی برای آنها گرم شود.آنها حرفهایی را که دوست دارند از میان صحبت های رئیس جمهور جدا و با چینش ها و تفسیرهای خاص منتشر می کنند. البته تکرار بیش از اندازه این مصاحبه ها و جنجالی تر شدن روز افزون آنها نیز خود بحث دیگریست. اینکه چرا باید رئیس جمهور یک کشور حتی خصوصی ترین خبرهایش را نیز به رسانه های آمریکایی اعلام کند و یا چرا درست در روزی که رئیس جمهور تهران را به مقصد آمریکا ترک می کند، خبر صحبت های او مبنی بر قانونی بودن رابطه اش با زهبر انقلاب منتشر می شود...؟!

دفتر رئیس جمهور و شخص پرزیدنت احمدی نژاد اگر بیش از این در تشخیص دوستان و دشمنانشان دقت کنند حتما خبرهای مربوط به شخص اول دولت و مواضع او، به صورتی بهتر و غیر مغرضانه تر در رسانه های بین المللی منتشر می شود.