تاخیر ۵ ساله در اجرای طرح انتقال زندان اصفهان به خارج از شهر

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاری ایمنا: رييس كل دادگستري استان اصفهان با اشاره به طرح انتقال زندان اصفهان به خارج از شهر، گفت: طرح انتقال زندان اصفهان به خارج از شهر باید ۵ سال پیش آغاز می‌شد.

به گزارش ایمنا غلامرضا انصاری با بیان این که انتقال زندان مرکزی اصفهان به خارج از شهر باید ۵ سال پیش انجام می‌شد، افزود: مصوبه طرح انتقال زندان اصفهان در هیات دولت در سال ۸۵ به تصویب رسید و این اقدام باید از همان زمان آغاز می‌شد.
وی با اشاره به این که اداره کل مسکن و شهرسازی استان اصفهان مسئول اجرای عملیات احداث زندان جدید است، بیان داشت: بر اساس مصوبه طرح انتقال زندان مرکزی این اداره موظف است محل مناسب برای اجرای این طرح را مشخص و عملیات اجرایی را با توجه به ظرفیت مورد نیاز انجام دهد.
ریس کل دادگستری استان اصفهان مسکونی نبودن محل جدید زندان مرکزی را یکی از الزامات اجرای این طرح دانست و افزود: همچنین اداره کل مسکن و شهرسازی باید در ساخت زندان جدید همه نکات ایمنی و امنیتی را رعایت کند.
وی با اشاره به این که همه هزینه ساخت محل جدید زندان مرکزی توسط اداره کل مسکن و شهرسازی پرداخت می‌شود، گفت: این اداره در مقابل تمام اعتباری که هزینه می‌کند زمین فعلی زندان مرکزی اصفهان را تحویل می‌گیرد.
انصاری با اشاره به این که در حال حاضر حداكثر ظرفيت پذيرش زندان مرکزی اصفهان دو هزار و ۲۰۰ نفر است، افزود: متاسفانه اکنون زندانیان حاضر در زندان مرکزی بیش از ظرفیت زندان است و این امر مشکلات متعددی را به وجود آورده است./