اسیدپاشی به دو مامور پلیس/ چاقوکشی و قتل در حضور قاضی

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

10 سوال داغ از سخنگوی دستگاه قضا، ماجرای اسید پاشی به دو مامورنیروی انتظامی، چاقوکشی در حضور رئیس دادگاه و ... از مهمترین اخبار قضائی این هفته بود.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور مختاری معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین از مجروح شدن دو نفر از ماموران نیروی انتظامی در صحنه یک درگیری خانوادگی با اسید خبر داد. داستان از این قرار است که مرد سالخورده ای از دست پسرانش در کلانتری شکایت می کند و وقتی ماموران نیروی انتظامی در خانه پیرمرد می روند دو نفر از پسران پیرمرد که از اراذل و اوباش منطقه بودند و دارای سابقه کیفری هستند به ماموران حمله‌ور شده و به آنها اسید پاشیدند.

یکی از ماموران از نواحی پیشانی، پلک فوقانی سمت چپ و لاله گوش سمت چپش سوزانده و مامور دیگر نیز از ناحیه سینه، گردن و لاله گوش مجروح شده است. اسید پاشها هم در زندان به سر می برند.

قتل خونین در جلوی چشمان رئیس دادگاه اصفهان

همچنین یک پسر جوان وقتی فهمید که خواهرش همراه مرد غریبه‌ای دستگیر شده است، با همراه داشتن چاقو به دادسرا رفت و مرد غریبه را پیش روی چشمان قاضی به قتل رساند. به‌دنبال این ماجرا، قاضی پرونده و ماموران حاضر در دادسرا پسر جوان را دستگیر و مرد مجروح را به بیمارستان انتقال دادند اما شدت خونریزی به حدی بود که این مرد جان خودش را از دست داد.

غلامرضا انصاری، رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان با تایید این خبر گفت: متأسفانه این روزها شاهد آن هستیم که جو عمومی جامعه بیشتر به سمت خشونت کشیده می‌شود و این بدان معناست که باید این مسئله به درستی ریشه یابی شده و با انجام کارهای فرهنگی، کاری کرد که از روند رو‌به رشد خشونت جلوگیری شود.

محکومیت جاسوس یکی از سفارتخانه‌ها به 10 سال حبس

محمد مرزیه دادستان زاهدان داده که محمد اسماعیل ملازهی معروف به "ابوجان" به اتهام جاسوسی به قصد اقدام علیه امنیت ملی کشور به 10 سال حبس محکوم شد. اتهام اصلی این فرد ارتباط با یکی از سفارتخانه‌ها و ارائه اطلاعات مختلف به عناصر اطلاعاتی در آن سفارتخانه و برقراری ارتباط با عناصر اطلاعاتی در دبی و استفاده از کلمات رمز برای پیامهای ارسالی بود.

10 سوال داغ از سخنگوی قوه قضائیه
آیا حصر خانگی برخی از چهره های سیاسی به معنای بازداشت موقت است؟     حصر خانگی برخی افراد به منزله بازداشت موقت نیست و برای آنها بهتر است که محدود شوند.
پرونده اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی چه شد؟     کیفرخواست صادر نشده ولی 6 نفر دستگیر شدند. پرونده خیلی پیچیده است.
آیا آب بازی در پارکها جرم است؟      آب بازی جرم نیست و کسی به این دلیل تحت تعقیب قرار نمی گیرد اما با افرادی که با عنوان آب بازی مرتکب خلاف شرع و عفت عمومی شوند و نظم جامعه را مختل کنند برخورد می شود.
اختلاس در استانداری تهران مربوط به قبل است یا امروز؟      اختلاس هم برای این دوره است و هم دوره قبل. پرونده‌ای از قبل بود که رسیدگی شد و افرادی محکوم شدند. یک مورد هم که من در جریان هستم پرونده به دادگاه ارسال شده است.
معاون اول رئیس جمهور گفته است قوه قضائیه در مبارزه با مفاسد اقتصادی با دولت همراهی نکرده است؟      برای ایشان متاسفم...
دادگاه فائزه هاشمی کی برگزار می شود؟      وکیل وی یک ماه مهلت خواسته است. پس از پایان یک ماه دادگاه وی برگزار می شود.
زمان اجرای  دیه 90 میلیونی؟     قطعا دیه همان 90 میلیون تومان است ولی دولت درخواست کرده به دلیل تبعاتی که این نرخ برای شرکتهای بیمه و همچنین افزایش تورم دارد فعلا صبر کنیم..
ایا ازادی مجرمان امنیتی به دلیل درخواست عفو آنها بوده است؟      کسانی که نسبت به گذشته احساس پشیمانی کرده و درخواست و پیشنهاد عفو دادند درخواستشان مورد ارزیابی قرار گرفت و پس از این که مشخص شد وجودشان در بیرون از زندان مضر نیست و نادم هستند با مرخصی، آزادی مشروط و عفو‌آنها موافقت شد. مجرمان فتنه 88 نیز تقاضای عفو داشتند.
پرونده روزنامه ایران چه شد؟      منتظر رای دادگاه هستیم
با افرادی که بخواهند سلامت انتخابات را زیر سوال ببرند چه برخوردی می کنید؟      اگر احساس شود که این اقدامات سازمان‌یافته است، حتما برخورد می‌شود.

توقیف روزنامه روزگار

بر اساس دستور صادره از شعبه نهم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه ، روزنامه روزگار از روز دوشنبه 14 شهریور ماه به مدت دو ماه توقیف شد. این توقیف به اتهام تبلیغ علیه نظام و انتشار مسایل محرمانه کشور باستناد تبصره دو ماده 5 قانون مطبوعات بوده است.

نشریه خوب اندیش مجرم شناخته شد

جلسه رسیدگی به کیفرخواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران علیه مدیر مسئول نشریه «خوب‌اندیش» صبح روز یکشنبه ـ 13 شهریورماه ـ در شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی شایسته و با حضور هیات منصفه مطبوعات برگزار شد. هیات منصفه مطبوعات پس از ختم جلسه رسیدگی وارد شور شد و مدیرمسئول نشریه مذکور را در مورد اتهام واگذاری امتیاز نشریه به غیر به اتفاق آرا مجرم دانست و همچنین وی را مستحق تخفیف تشخیص نداد.