تالیف استانی کتابهای درسی فراگیر نمی‌شود

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در مورد تالیف کتاب عربی استانی در کرمان و حرفه و فن در استان فارس گفت: تالیف استانی برخی از کتابهای درسی قطعا عمومی و فراگیر نخواهد شد زیرا در این صورت دانش آموزان در کنکور و امتحانات نهایی با مشکل مواجه می‌شوند.

ابراهیم سحرخیز در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید براینکه نظام آموزشی باید یکسان باشد، افزود: البته رویکرد برنامه درسی این است که در آینده برخی از فعالیتهای مربوط به تالیف کتابهای درسی به عهده استانها باشد اما سایر کتابهای درسی به شکل عام و فراگیر تالیف می شوند.

سید احمد حسینی مدیرکل چاپ و توزیع کتب درسی از انتشار کتاب عربی استانی در کرمان و حرفه وفن در استان فارس برای اولین بار خبر داد و گفت: چاپ و آموزش این کتب در استانها به دنبال تشویق مولفان برای مشارکت در تالیف کتابهای درسی انجام شده است.

سحرخیز ادامه داد: به طور مثال به آموزش و پرورش گیلان اعلام می شود که بحث جنگلداری و حفاظت از منابع طبیعی را در کتابهای درسی آن استان به دلیل موقعیت جغرافیایی پررنگ کنند اما این طور نیست که از اهداف کلی و مشترک کتابهای درسی باز بمانیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اگر اهداف و کلیات کتابهای درسی حفظ شود اشکال ندارد که متون و نوع آموزش در شهرهای مختلف تغییر کند اما نباید به اصل کتابهای درسی آسیبی وارد شود و چندگانگی آموزشی پیش بیاید.