اصفهان برای پنج سال میزبان جشنواره فیلم کودک و نوجوان شد

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاری ایمنا: دبیر جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان گفت: اصفهان، میزبان پنج دوره ی جشنواره بین المللی فیلم کودک نوجوان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایمنا احمد میرعلایی در نشست مطبوعاتی که پیش از ظهر امروز در محل بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد، گفت: استان همدان که میزبان آخرین دوره جشنواره بود، همچنین استان های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، فارس، کرمان، یزد و اصفهان نسبت به برگزاری این دوره از جشنواره ابراز تمایل کرده بودند که از میان آنها اصفهان انتخاب گردید.
وی با بیان این نکته که استان های برگزار کننده جشنواره طی سال های گذشته، تفاوت میان میزبانی و برگزاری جشنواره را نمی دانستند و تنها به افتتاحیه و اختتامیه آن
” بنیاد سینمایی فارابی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت سینمایی فارابی اصرار داشتند که این دوره از جشنواره در خارج از تهران و در همدان یا اصفهان برگزار گردد که به دنبال آن، پس از بحث و تبادل نظرهای گوناگون بر اساس تفاهم نامه ای که با شهرداری اصفهان منعقد گردید، قرار شد تا بیست و پنجمین دوره به علاوه پنج دوره بعدی در این استان برگزار شود “
توجه می نمودند، که در این دوره سعی کردیم این موضوع را حل نماییم، تاکید داشت: بنیاد سینمایی فارابی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت سینمایی فارابی اصرار داشتند که این دوره از جشنواره در خارج از تهران و در همدان یا اصفهان برگزار گردد که به دنبال آن، پس از بحث و تبادل نظرهای گوناگون بر اساس تفاهم نامه ای که با شهرداری اصفهان منعقد گردید، قرار شد تا بیست و پنجمین دوره به علاوه پنج دوره بعدی در این استان برگزار شود.
15 فیلم در بخش داخلی جشنواره شرکت می کنند
مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی با تاکید بر اینکه سالنی را نیز در اصفهان برای پخش فیلم های کودک و نوجوان در طول سال انتخاب کرده ایم، افزود: بیست و پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان، ایستگاه خوبی است تا نگاهی به دوره های گذشته داشته باشیم، لذا نگاه ما در این دوره، نگاه زیر ساختی بوده و سعی داریم تا زیرساخت ها را اصلاح نماییم.
میرعلایی با اشاره به اینکه پیام این دوره از جشنواره، نشاط و شادابی برای کودکان، امید و تعالی برای نوجوانان و مهربانی و همدلی برای خانواده هاست، خاطرنشان کرد: تعداد فیلم هایی که در در بخش داخلی این جشنواره شرکت داده شده اند ۱۵ اثر است که استقبال بیشتر شرکت کنندگان را از این بخش نسبت به کل دو دوره گذشته نشان می دهد.
دبیر جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان با بیان این مطلب که استقبال در بخش بین المللی نیز چشمگیر بوده و ۲۰ کشور شاخص در این بخش شرکت کرده اند، اظهار داشت: هیات انتخاب بین المللی هم اکنون در حال انجام فعالیت در این زمینه است و نتایج انتخاب ها را در هفته پایانی شهریور ماه یا ابتدای مهر ماه اعلام می نماید.
فیلم های جشنواره در 25 استان کشور نمایش داده می شوند
وی به نمایش فیلم های جشنواره در ۲۵ استان و ۲۵۹ نقطه کشور اشاره و اعلام کرد:۸۰ درصد فیلم ها ۲۵ دوره جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان، جدید بوده همچنین سه نسل از فیلم سازان در این دوره حضور پیدا می کنند.
میرعلایی با بیان این نکته که از 15فیلمی که در جشنواره شرکت می کنند، هشت فیلم در مرحله نمایش، پنج فیلم در مرحله فنی و دو فیلم در مرحله فیلم برداری هستند، افزود: در
” 80 درصد فیلم ها ۲۵ دوره جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان، جدید بوده همچنین سه نسل از فیلم سازان در این دوره حضور پیدا می کنند “
این دوره برنامه های مختلفی از جمله رونمایی از پوستر و برای اولین بار، انتشار تمبر پوستر جشنواره اجرا خواهند شد.
مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی به تقدیرها و نکوداشت هایی در این جشنواره صورت می گیرد، اشاره و اظهار کرد: یکی از برنامه ها، نکوداشت ویژه ای است از سعید بهنام محمدی که به روایت کتاب «دا» از ۱۳ سالگی جنگید و رشادت های فراوانی را از خود نشان داد. همچنین از محمد علی کشاورز، هنرمند پیشکسوت اصفهانی نیز در این مراسم، تقدیر به عمل می آید.
وی ادامه داد: این دوره از جشنواره، دوره وفاق و همدلی است به همین منظو از همه هنرمندان دعوت می کنیم تا در این دوره از جشنواره حضور یابند.
میرعلایی یادآور شد: ۱۶ مهرماه، آخرین مهلت شرکت در دومین دوره مسابقه فیلم نامه نویسی کودک و نوجوان است که نتایج آن در طول برگزاری جشنواره اعلام می گردد.
دبیر جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان ضمن ابراز امیداری نسبت به برگزاری هر چه بهتر این دوره از جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان، گفت: بیست و پنجمین دوره از این جشنواره از ۲۳ تا ۲۷ آبان ماه برگزار می شود، زمان افتتاحیه ۲۳ آبان ماه مصادف با شب عید غدیر و اختتامیه نیز ۲۷ آبان ماه خواهد بود.