یادمان شهدای جهاد علمی احداث می‌شود/ رقابت دانشگاهها در طراحی یادمان

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

معاون فرهنگی وزیر علوم همزمان با چهلمین روز شهادت "داریوش رضایی‌نژاد" دانشجوی شهید دانشگاه صنعتی خواجه نصیر از احداث یادمان سه شهید جهاد علمی "علیمحمدی"، "شهریاری" و "رضایی‌نژاد" خبر داد.

غلامرضا خواجه سروی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این خبر گفت: معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به منظور گرامیداشت شهدای جهاد علمی تصمیم دارد فراخوانی جهت جمع آوری طرح‌های مختلف برای یادمان شهدای جهاد علمی را صادر کند. بر این اساس دانشگاه‌ها طی زمانی مشخص فرصت خواهند داشت طرح پیشنهادی خود برای احداث یادمان شهدای جهاد علمی را به معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ارسال کنند.

وی افزود: پس از اینکه داوری طرح‌های ارسالی دانشگاه‌ها صورت گرفت، معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ضمن اینکه چند طرح برتر دانشگاهی درباره یادمان شهدای جهاد علمی را معرفی می‌کند، به دانشگاه مربوطه نیز کمک مالی خواهد کرد تا بتواند این یادمان را احداث کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در پاسخ به اینکه فراخوان طرح یادمان شهدای جهاد علمی چه زمانی صادر می‌شود، به مهر گفت: این فراخوان در آغاز سال تحصیلی جدید صادر خواهد شد و به دنبال این هستیم که فضای یادآوری شهدای جهاد علمی بتواند به ارتقای فرهنگی دانشگاهها کمک کند.

خواجه سروی خاطرنشان کرد: به دانشگاه‌ها توصیه می‌شود زمینه مشارکت دانشجویان و اعضای هیئت علمی بخصوص در رشته‌های مرتبط با طراحی را در زمینه طراحی یادمان شهدای جهاد علمی فراهم کنند.