كوچكترين تحرك هوايي از سوي هر كشوري رصد مي شود

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

تهران - فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا (ص) ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: كوچكترين تحرك احتمالي از سوي هر كشوري را با اقتدار رصد مي كنيم.
كوچكترين تحرك هوايي از سوي هر كشوري رصد مي شود
به گزارش خبرنگار حوزه دفاعي ايرنا، امير سرتيپ فرزاد اسماعيلي شامگاه يكشنبه در حاشيه مراسم جشن روز پدافند هوايي در گفت و گو با خبرنگاران افزود: امروز مرزهاي هوايي، زميني و دريايي جمهوري اسلامي ايران در اقتدار كامل ملت بزرگوار ايران است.
امير سرتيپ اسماعيلي در ارتباط با حضور پايگاههاي نظاميان آمريكايي در كشورهاي اطراف جمهوري اسلامي ايران خاطرنشان كرد: نظاميان آمريكايي در اقصي نقاط جهان از جمله در اروپا، آسيا و آفريقا حضور نظامي دارند و كار خود را مي كنند اما ما هم دفاع و رصد اطلاعاتي خود را انجام مي دهيم.
وي اظهار داشت: قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا (ص) ارتش جمهوري اسلامي ايران داراي شبكه يكپارچه پدافند هوايي است و هر نزديكي و قرابت به مرزهاي هوايي را با اقتدار رصد و به هواپيماهاي بيگانه اخطار مي دهد.
امير سرتيپ اسماعيلي خاطرنشان كرد: هواپيماهاي بيگانه نيز پس از دريافت اخطار ما كه معمولا در هر كشوري چنين رخدادهايي اتفاق مي افتد، براساس قوانين و مقررات هوانوردي بين المللي از مرزهاي ما دور مي شوند.
وي در ادامه با بيان اين كه بيشترين كار پدافند هوايي به عنوان يك نيروي حرفه اي در بخش ارتفاع متوسط و بالا است، گفت: در ابعاد ارتفاع متوسط و بالا تمامي سامانه هاي پدافند هوايي موجود در قبل از انقلاب اسلامي بومي سازي شده است.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا (ص) ارتش جمهوري اسلامي ايران اظهارداشت: اما در سامانه هاي موشكي كه از تكنولوژي هاي برتر روز دنيا محسوب مي شود، نيازمند آن هستيم كه بدون دغدغه در شبكه قرار بگيرد و بتوانيم با اين سامانه ها و با پروتكلي كه بومي سازي شده، توليد انبوه داشته باشيم.
امير سرتيپ اسماعيلي با بيان اين كه اين اتفاق بزرگ هم اينك در جمهوري اسلامي ايران بوقوع پيوسته است، گفت: امروز صنايع توانمند وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با همكاري مراكز علمي و دانشگاهي آنچه را كه از پتانسيل علمي قرارگاه پدافند هوايي بهره گرفته اند در قالب موشك ' شلمچه' به منصه ظهور رساندند.
وي افزود: بدين ترتيب موشك با افتخار شلمچه از امروز (يكشنبه) به شبكه يكپارچه پدافند هوايي وارد شد و آزمايش هاي اوليه آن به خوبي اجرا و هدف فرضي را با موفقيت منهدم كرد.
در مراسمي با حضور وزيردفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران، انبوه موشك‌هاي زمين به هواي ' شلمچه ' به قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) تحويل شد.
موشك‌هاي 'شلمچه' روز يكشنبه با حضور سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و امير سرتيپ فرزاد اسماعيلي فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) ارتش جمهوري اسلامي ايران تحويل اين قرارگاه شد.
موشك برد متوسط شلمچه، قابليت استفاده در برد كوتاه را نيز دارد و سرعت زياد آن كه حدود سه ماخ است، داراي قدرت درگيري موثر با هدف و مقاوم در برابر جنگ الكترونيك دشمن است. مجهزبودن به فناوري روز جهان از ويژگي‌هاي موشك شلمچه است.
سلاح هاي ضدهوايي به علت سرعت و دقت بالا از پيچيده‌ترين سلاح‌ها به شمار مي‌روند و يكي از ويژگي‌هاي موشك شلمچه اين است كه با سامانه مرصاد كه آن هم ساخت داخل است، شليك مي‌شود.
برد متوسط موشك شلمچه 40 كيلومتر است كه در نمونه‌هاي بعدي برد آن افزايش مي‌يابد. موشك زمين به هواي شلمچه از نمونه‌هاي خارجي خود پيشرفته‌تر، به روزتر و آماده‌تر است.