مشکل کم آبی را قبل از بحرانی شدن رفع کنید

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاری ایمنا:شهرداراصفهان تاکیدکرد: لازم است برنامه ریزان قبل از این که مشکل کمبود آب جهت آبیاری درختان و فضای سبز شهر اصفهان به بحران تبدیل شود با در نظر گرفتن تدابیری این معضل را رفع نمایند.

به گزارش ایمنا،دکترسید مرتضی سقاییان نژاد با تاکید بر این مطلب افزود: کم آبی همچنان از مهمترین مشکلات کلان شهر اصفهان است و این معضل بایستی از سوی برنامه ریزی های وزارت نیرو با پیش بینی منابع آبی مرتفع شود.
وی با بیان این که با ادامه روند کم آبی مشکلات در این رابطه دوچندان خواهد شد اظهارداشت: برنامه ریزی قبل از این که مشکل کمبود آب جهت آبیاری درختان و فضای
” کم آبی و خشکی رودخانه بر روی فضای سبز ناژوان به دلیل این که ریشه بیشتر درختان این منطقه به طور دائم در آب بوده تاثیرگذاشته و درختان ناژوان دچار خزان زودرس و تنش خشکسالی شده اند “
سبز شهر اصفهان به بحران تبدیل شود به منظور رفع این معضل ضروری است.
وی با اشاره به تعاملات شهرداری با شرکت آب منطقه ای جهت اختصاص ۵ متر مکعب در ثانیه آب برای آبیاری فضای سبزاین کلان شهر تصریح کرد: مقرر شده این طرح برای جلوگیری از خشکیده شذدن درختان ناژوان اجرایی گردد.
شهردار اصفهان ادامه داد:کم آبی و خشکی رودخانه بر روی فضای سبز ناژوان به دلیل این که ریشه بیشتر درختان این منطقه به طور دائم در آب بوده تاثیرگذاشته و درختان ناژوان دچار خزان زودرس و تنش خشکسالی شده اند.
وی خواستار تخصیص آب لازم جهت آبیاری درختان ناژوان از سوی شرکت آب منطقه ای اصفهان شد و اعلام کرد: تعلل در این امر این معضل را به فاجعه تبدیل خواهد کرد لذا می بایست هرچه سریعتر در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.
دکتر سقاییان نژاد به ادامه مذاکرات جهت آبرسانی به منطقه ناژوان اشاره و خاطرنشان کرد:امید است مسوولان استان در این رابطه کمک و مساعدت نمایند نا این معضل مرتفع شود.
وی بر حفظ فضای سبز موجود شهر اصفهان با توجه به آلاینده های متعدد تاکید و اعلام کرد:برنامه های شهرداری برای حفظ و گسترش سرانه فضای سبز مدون شده و طرح های مربوطه در تمام مناطق به صورت استراتژی محور به منصه ظهور می رسد.