الگوی روابط دختر و پسر در سریال‌ها با نظام اجتماعی تعارض دارد

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاری ایمنا: وقتی نوجوان و جوانان ما روابط بین دختر و پسر را در برنامه‌های تلویزیونی می‌بیند و از سوی دیگر با منع در اجتماع روبرو می‌شود ناخودآگاه نسبت به ارزش‌ها بی‌اعتماد می‌شود.

به گزارش ایمنا چندی است که در یکی از سریال‌های ماه رمضان دختر و پسری که روح‌اند در عالم برزخ در ارتباط و تعامل با یکدیگر قرار گرفتند و در یکی دیگر از سریال‌ها دختر و پسری در عالم واقعیت بدون مشکل با یکدیگر تعامل می‌کنند و در منزل هم رفت و آمد دارند که از دیدگاه برخی از منتقدان نوعی ترویج داشتن دوست دختر و دوست پسر را به جامعه القا می‌کند. عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان و کارشناس آسیب‌های اجتماعی در این رابطه می‌گوید: من مسئله وجود روابط بین دختر و پسر را رد نمی‌کنم اما اگر این موضوع در سیمای جمهوری اسلامی به نمایش دربیاید چه در عالم برزخ و چه در عالم واقعیت به نوعی یک تضاد را با آن چیزی که در جامعه با آن مقابله می‌شود شاهدیم .
دکتر علی قاسمی ادامه داد: وقتی نوجوان و جوانان ما وجود روابط بین دختر و پسر را در برنامه‌های تلویزیونی می‌بیند که در اکثر موارد هم با برخوردی از سوی کسی مواجه نمی‌شود و دختر و پسر بدون هیچ محدودیتی با هم در ارتباط اند و از سوی دیگر با منعی در اجتماع نسبت به این موضوع روبرو می شود ناخودآگاه بی‌اعتمادی نسبت به اعتقادات و ارزش‌ها در او ایجاد می‌شود چرا که تضاد بارزی در جامعه و صدا و سیما در نحوه برخورد با این موضوع را می‌بیند.
این کارشناس آسیب‌های اجتماعی با تاکید بر این که باید دید هدف از قرار دادن دختر و پسر روبروی هم در سریال‌ها چیست خاطر نشان کرد: نظام اجتماعی جامعه روابط بین دختر و پسر به شکل دوست را رد می کند بنابراین برنامه های صدا و سیما هم باید همسو با این نظام و الگو حرکت کند./