مجموعه هاي تلويزيوني ماه رمضان نگاه عميق به مفاهيم اجتماعي ندارند

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

تهران- نويسنده و منتقد سينما و تلويزيون از كيفيت محتوا و ساختار مجموعه هاي تلويزيوني ماه رمضان امسال گله كرد و گفت: برنامه هاي صداوسيما بخصوص در مناسبت هايي همچون ماه رمضان نگاه عميق و تحليلي به مسايل اجتماعي ندارند.
مجموعه هاي تلويزيوني ماه رمضان نگاه عميق به مفاهيم اجتماعي ندارند
'جبارآذين'روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگي ايرنا افزود:مجموعه هاي مناسبتي ماه رمضان بيشتر به معضلات و مسايل اجتماعي نگاه سطحي داشته و طرح موضوع ها بيشتر شعاري است.
وي به مجموعه هاي تلويزيوني رمضان 90 اشاره كرد و ادامه داد: هيچ كدام از توليدات امسال تلويزيون قابل دفاع و شاخص نبوده و به نظر مي رسد درمقايسه با سريال هاي سال گذشته اين آثار دچار افت كيفي و ساختاري شده اند.
عضو انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايي توضيح داد:خط مشترك اصلي مجموعه هاي مناسبتي سال جاري، عشق و مساله متافيزيك بوده كه پرداختن به اين موضوع ها ديگر كليشه اي و سطحي شده است.
به گفته اين مدرس سينما،توجه به مسايل ماورايي و معناگرايي نوعي سرپوش گذاشتن بر قصه اصلي برخي از مجموعه هاي مناسبتي امسال است.
آذين يادآورشد:برخي از فيلمسازان به دليل عدم تسلط و آگاهي به مسايل معنوي چون ملك و ملكوت در ساخت مجموعه هايي با موضوع هاي ماورايي و متافيزيك ناموفق عمل مي كنند.
وي به مجموعه طنزمناسبتي 'سه دنگ،سه دنگ' اشاره كرد و ادامه داد:اين مجموعه تنها عنوان طنز دارد و در واقع فاقد موقعيت و ديالوگ جذاب و خنده دار است.ضمن اينكه به هيچ كدام از مسايل روز و معضلات اجتماعي توجهي ندارد.
آذين مجموعه تلويزيوني 'پنج كيلومتر تا بهشت' را تكراري از مجموعه هاي ساخته شده سنوات گذشته سيما دانست و گفت:افخمي با پرداختن به موضوع روح و دنياي پس از مرگ قصد داشته در قصه جذابيت ايجاد كند.
عضو انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايي تصريح كرد:با مشاهده كيفيت مجموعه هاي تلويزيوني ماه رمضان امسال، اين پرسش مطرح است كه چرا پس از سال ها تجربه اندوزي و در اختيارداشتنن امكانات و بودجه كافي، چنين آثاري در تلويزيون توليد و روانه پخش مي شود؟.