تعطیلی روزهای پنجشنبه مدارس متوسطه داوطلبانه است

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح تعطیلی روزهای پنجشنبه مدارس متوسطه در شهر تهران به صورت داوطلبانه انجام می‌شود.

ابراهیم سحرخیز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا اظهار داشت: تصمیم گیری درباره تعطیلی روزهای پنجشنبه مدارس مقطع متوسطه شهر تهران به مدیران واگذار شده و به صورت داوطلبانه است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش ساعات درسی تصریح کرد: مدارسی که روزهای پنجشنبه تعطیل هستند در طول هفته یک ساعت به ساعات درسی آن ها افزوده می شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با وجود تعطیلات زیاد در طول سال تحصیلی، تعطیلی روزهای پنجشنبه لطمه ای به نظام آموزشی وارد نمی کند؟ خاطرنشان کرد: این طرح در مدارس ویژه آموزش و پرورش پیش از این اجرا می شد که مشکلی در روند آموزش ایجاد نکرد.

سحرخیز ادامه داد: آموزش و پرورش وظیفه ای در قبال جبران دلایل تعطیلات مدارس طی سال ندارد. به عنوان مثال معضل آلودگی هوا که طی سال تحصیلی موجب تعطیلی مدرسه می شود را مسوولان آموزشی کشور نمی توانند رفع کنند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: با تعطیلی پنجشنبه ها از ساعات درسی کاسته نشده، بلکه برنامه های قبلی ادامه دارد و به قوت خود باقی است.

وی گفت: با تعطیلی روزهای پنجشنبه دانش آموزان مقطع متوسطه فرصت بیشتری را برای مطالعه، تفریح و تحقیق پیدا می کنند.

سحرخیز بیان کرد: پیش بینی می شود که اکثر مدیران مدارس شهر تهران از تعطیلی روزهای پنجشنبه استقبال کنند و درصد بالایی از مدارس این طرح را با آغاز سال تحصیلی به مرحله اجرا در آورند.