ارتباط پنهان مرداک با مشاور کامرون/ دولت انگلیس به پرتگاه نزدیک شد

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

تحقیقات جدید در ارتباط با رسوایی شنود مکالمات تلفنی شهروندان انگلیسی توسط رسانه های "رابرت مرداک" نشان می دهد که مشاور رسانه ای نخست وزیر بریتانیا با این موسسه در ارتباط بوده و بطور پنهانی از آن پول دریافت می کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، در همین رابطه از کمیته تحقیق خواسته شده تا در این باره تحقیق کند که آیا رسانه های رابرت مرداک به دولت دیوید کامرون کمک مالی کرده اند یا خیر؟

"اندی کالسون" مشاور رسانه ای دیوید کامرون، پیشتر از دبیران خبری نشریه تعطیل شده "نیر آو د ورلد" بوده که در سال 2007 و به دنبال زندانی شدان "کلایو گودمن" خبرنگار خاندان سلطنتی این نشریه به اتهام شنود مکالمات خاندان سلطنتی و افشای آنها، از این نشریه استعفا داده بود اما تحقیقات جدید نشان می دهد که کالسون پس از استعفا و خارج شدن از این نشریه مبالغ زیادی را از آن دریافت کرده است.

کالسون در می 2007 به عنوان مدیر ارتباطات حزب محافظه کار انگلیس انتخاب شد و بر اساس نتایج این تحقیقات، کالسون پس از این تاریخ هم از نیوز اینترنشنال پول دریافت کرده است.

پرداخت مخفیانه پول به کالسون از سوی موسسه نیوز اینترنشنال تائید شده و اگر کمک مالی این موسسه به دولت کامرون تائید شود آنگاه می توان گفت که دولت کامرون در آستانه سقوط قرار گرفته است.

در همین رابطه در هفته گذشته "کلایو گودمن" خبرنگار سابق نشریه تعطیل شده نیوز آف د ورلد که خبرنگار خاندان سلطنتی این هفته نامه محسوب می شد نامه ای را منتشر کرده که می تواند تبعات سنگینی برای "رابرت مرداک" مالک موسسه های رسانه ای نیوز کورپوریشن و نیوز اینترنشنال ، "جیمز مرداک" و "اندی کالسون" سردبیر سابق آن ایجاد کند.

به نوشته گودمن، کالسون به وی گفته بود که اگر موضع هک تلفن ها و شنود مکالمات را در زمان حضور در دادگاه سال 2007 کتمان کرده و از نام بردن افراد مرتبط در این رسوایی خودداری کند می تواند همچنان شغل خود را در اختیار داشته باشد.