متهمان خمینی‌شهر پای میز محاکمه/ دستگیری سارقان خودروی مجری تلویزیون

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاری دادگاه متهمان حادثه کهریزک، دستگیری سارقان خودروی مجری تلویزیون، کشف بزرگترین محموله ترانزیت مواد مخدر و برگزاری دادگاه متهمان قتل قوی ترین مرد جهان از مهمترین رویدادهای خبری این هفته در حوزه پلیس بود.

به گزارش خبرنگار مهر، دادگاه متهمان پرونده قتل روح الله داداشی قوی ترین مرد ایران و جهان این هفته در دادگاه کیفری استان البرز به ریاست قاضی رنجبر برگزار شد. در این جلسه متهم ردیف اول درباره چگونگی قتل گفت: شب حادثه نمی دانستم با روح الله داداشی درگیر شدم وقتی از ماشین پیاده شد من ترسیده بودم و از ترس باچاقویی که همراهم بود ضربه ای به او زدم و فرار کردم.

در ادامه دادگاه علی یکی از برادران مقتول با رد بخشش خواستار اعدام متهم ردیف اول شد. حکم دادگاه پس از مشورت رئیس و چهار مستشار اعلام می شود.

کشف بی سابقه ترین محموله مواد مخدر پس از انقلاب

در این هفته ماموران فرماندهی انتظامی کرمان موفق شدند در یک عملیات اطلاعاتی – پلیسی 8 تن و600 کیلوگرم تریاک را که به طرز ماهرانه ای در یک کانتینر جاسازی شده بود کشف و ضبط کنند. سردار حسین ابادی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر این کشف را پس ازانقلاب بی سابقه خواند و گفت: این محموله در حال ترانزیت به ترکیه بود.

دستگیری سارقان خودروی مجری تلویزیون

اوایل مرداد یکی از مجریان معروف شبکه 3 با مراجعه به کلانتری 103 گاندی از سرقت لوازم داخل خودرو و مدارک شناسایی اش خبر داد. این مجری در شکایتش عنوان کرده بود که خودور خود را در یک خیابان فرعی پارک کردم اما پس از ساعاتی وقتی بازگشتم متوجه سرقت مدارک و لوازم داخل خودرویم شدم. با شکایت این فرد رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران کلانتری قرار گرفت تا اینکه آنها موفق شدند 4 سارق خودروی آقای مجری را شناسایی و دستگیر کنند. با انتقال متهمان به کلانتری آنها به جرم خود اعتراف کرده و مدارک مجری اخبار را بازگرداندند. تاکنون 20 شهروند از مالباختگان شکایت کرده اند.

روآشماره گذاری نمی شود

یکی از اخبار مهم این هفته در حوزه نیروی انتظامی را  معاون فنی‌مهندسی راهور اعلام کرد. براساس گفته سرهنگ جهانگیری خودروی روا ازپایان شهریور ماه دیگر شماره گذاری نمی شود. موضوعی که به اطلاع شرکت خودروساز نیز رسیده است. همچنین استفاده از این خودرو در ناوگان مسافربری موجب نارضایتی پلیس شده است.

محاکمه 9 شیطان صفت حادثه خمینی شهر

مهمترین اتفاق این هفته محاکمه 9 شیطان صفت حادثه خمینی شهر بود. این افراد در شعبه 18 دادگاه کیفری استان اصفهان به صورت غیر علنی طی دو روز محاکمه شده و به اتهامات آنها رسیدگی شد. بر این اساس قرار است حکم متهمان روز پنج شنبه از سوی رئیس دادگستری استان اصفهان اعلام شد. این 9 نفر متهم اند خرداد ماه امسال با هجوم به یک باغ شخصی، چند زن را مورد آزار و اذیت قرار داده اند.

کلاهبرداری 500 میلیونی یک نمایندگی مجاز خودرو

در این هفته ماموران پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان موفق شدند مرد کلاهبرداری را که با سوء استفاده از نمایندگی مجاز خودرو موفق شده بود میلیون ها تومان از مردم کلاهبرداری کند شناسایی و دستگیر کنند. این فرد با سوء استفاده از نمایندگی بیش از 500 میلیون تومان از مردم برای تحویل خودرو پول دریافت کرده و متواری شد. ماموران پس از ماهها تلاش موفق شدند این کلاهبردار را در مشهد شناسایی و دستگیر کنند. در تحقیقات تکمیلی مشخص شد متهم 300 میلیون تومان به کارخانه خودرو سازی بدهکار است.

انهدام باند ترانزیت هروئین در 3 استان

ماموران عملیات ویِژه پلیس مبارزه با مواد مخدر موفق شدند باند بزرگ ترانزیت شیشه و هروئین را در یک عملیات بزرگ پلیسی در 3 استان اصفهان،قم و تهران شناسایی و منهدم کنند. از این باند 13 نفره 140 کیلوگرم کراک،214 کیلوگرم تریاک،4قبضه سلاح کلاشینکف، یک قبضه کلت کمری و 7 دستگاه خودرو کشف و ضبط شد. این افراد از مسیر های فرعی و کوهستانی اقدام به انتقال و ترانزیت مواد مخدر می کردند.

اعدام در انتظار آدم کش اجیر شده

مهرماه سال 87 ماموران پلیس در جریان قتل مرد میانسالی در شمال شرق تهران قرار گرفتند. در بررسیهای تخصصی ماموران موفق شدند پسر20 ساله ای به نام علی را شناسایی و در این رابطه دستگیر کنند. علی در بازجویی ها با اعتراف به انجام قتل مدعی شد به خاطر اختلافات مالی مقتول را در خواب غافلگیر کرده و با همدستی دوستم به قتل رساندیم. در ادامه ماموران که به تناقض گویی های دو متهم مشکوک شده بود توانستند رد پسر مقتول را در قتل پدر پیدا کنند. بالاخره با برگزاری دادگاه در هفته جاری علی قاتل اجیر شده به اعدام محکوم شد و 2 همدست وی نیز به 15 سال زندان محکوم شدند.

محاکمه زن اسیدپاش

دراین هفته زن جوانی که صورت مادر و دختر خردسالش را با اسید سوزانده بود در دادگاه کیفری همدان محاکمه شد. مونا متهم 27 ساله در دادگاه مدعی شد همسر طاهره_زن مصدوم- راننده مینی بوس محل کارم بود. او به من قول ازدواج داد اما هیچگاه آن را عملی نکرد. او مرا به ماده مخدر شیشه معتاد کرد. هروقت از جعفر می خواستم تا طاهره را طلاق دهد مدعی می شد که زنش حاضر به جدایی نیست. من از طاهره تصویر بدی داشتم به همین خاطر با یک ظرف چهارلیتری اسید در خانه اش رفتم و اسید را روی او فرزندش ریختم. پس از اظهارات متهم طاهره نیز گفت:تاکنون 27 بار عمل جراحی انجام داده است. قضات دادگاه نیز پس از شنیدن اظهارات متهم و شاکی به زودی حکم خود را صادر می کند.