مصلی اصفهان تا دو ماه آینده قابل استفاده است

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان - خبرگزاری مهر: معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان با اشاره به فعالیتهای فرهنگی انجام شده در حوزه فرهنگی اصفهان گفت: کار ساخت شیشه‌های مصلی اصفهان به اتمام رسیده و با نصب آن دو ماه آینده پتانسیل انتقال برگزاری مراسم جمعه در آنجا وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اسماعیلی شنبه شب در شورای اداری شهرستان اصفهان افزود: در دور سوم سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به اصفهان مبلغ 110 میلیارد تومان به فعالیتهای فرهنگی اصفهان اختصاص یافت که با تغییرات مجلس این میزان به 83 میلیارد تومان کاهش یافت و از این میزان کمتر از 16 میلیارد آن به استان رسید.

وی ادامه داد: با بودجه فرهنگی اختصاص یافته، فعالیتهای موثری در حوزه مساجد، حوزه‌های علمیه و امامزاده ها و سایر بخشهای فرهنگی اصفهان انجام شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان توجه به موزه دفاع مقدس در اصفهان را نیز از دیگر اقداماتی خواند که پس از سالها رکود به نتیجه رسید.

درخواستهای فرهنگی 600 برابر اقدامات انجام شده فعلی است

اسماعیلی میزان درخواستها در حوزه فرهنگی را 600 برابر اقدامات انجام شده فعلی دانست و ادامه داد: ما تلاش کردیم که این پول اختصاص یافته را در جاه های خوبی هزینه کنیم.

وی توجه به عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر مواردی دانست که با اختصاص بودجه فرهنگی دنبال شد.

انتخابات بدون حاشیه و پررنگ در اصفهان برگزار خواهد شد

اسماعیلی در ادامه سخنان خود با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری تصریح کرد: دنبال هستیم تا در انتخابات سال جاری شاهد حضور پررنگ و همه جانبه مردم باشیم که این امر با همکاری رسانه‌ها، ائمه جماعات و مسئولان دستگاه‌ها محقق خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان همچنین یادآور شد: دنبال هستیم تا انتخابی بدون حاشیه داشته باشیم.

به گزارش مهر در بخش دیگری از این جلسه فرماندار اصفهان با اشاره به اینکه جدیدا به این سمت منصوب شده و این نخستین جلسه شورای اداری است که در آن حضور دارد گفت: باید در مدیریت دینی به دنبال برطرف کردن موانع بندگی خدا و تسریع در این بندگی پروردگار باشیم.

فضل الله کفیل اظهار داشت: اصفهان با داشتن 21 هزار شهید فعالیت کردن مدیران در آن بسیار دشوار استزیرا باید به دنبال برآورده کردن خواسته‌های این شهیدان باشیم.

وی ادامه داد: در نظر گرفتن مطالبات شهدا امری است که نباید هرگز از آن غافل بود.

معاونتهای فرمانداری اصفهان افزایش یافت

فرماندار اصفهان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه برای فعالیت خوب باید بخشها با یکدیگر هماهنگ باشند، یادآور شد: پس از حضور در فرمانداری به دنبال بررسی ساختار بودم که در نهایت برای اصلاح بهتر فرمانداری اصفهان معاونت سومی نیز جهت تسریع در امور پیشنهاد داده شد که این معاونت اخیرا به تصویب رسیده است.

کفیل ادامه داد: معاونت عمرانی و برنامه ریزی از یکدیگر تجزیه شد و به دو معاونت تبدیل شد.

فرماندار اصفهان همچنین بر لزوم توجه به اشتغالزایی در سطح استان نیز تصریح کرد و گفت: سهمیه شهرستان اصفهان در امر اشتغالزایی نزدیک به 50 هزار نفر است که این میزان نزدیک به یک سوم استان است که سهم خوب و قابل توجهی است.