مديرعامل باشگاه سپاهان: خبرنگاران با مشكلات جدي صنفي و معيشتي مواجه اند

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان - مديرعامل باشگاه فولاد مباركه سپاهان گفت: بسياري از خبرنگاران در كشور در رسانه هاي ورزشي و غير ورزشي با مشكلات صنفي و معيشتي جدي روبرو هستند.
مديرعامل باشگاه سپاهان: خبرنگاران با مشكلات جدي صنفي و معيشتي مواجه اند
به گزارش روز يكشنبه ايرنا به نقل از سايت باشگاه سپاهان،' محمد رضا ساكت' در آستانه فرا رسيدن 17 مرداد ماه روز خبرنگار گفت: 17 مرداد ماه سالروز شهادت خبرنگار شجاع خبرگزاري جمهوري اسلامي، فرصتي مناسب و بهترين بهانه است تا با كمي فاصله از مشغله هاي روزانه، تلاش طيف عظيم و تاثير گذار روزنامه نگار و خبرنگار و نقش آنان در حركت رو به جلوي ايران را بيشتر درك كنيم.
وي ابراز اميدواري كرد: دست اندركاران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و همه مراجع ذيصلاح در اين عرصه، با عزم جدي به حل معضلات و مشكلات فراروي اصحاب رسانه بپردازند تا اين طيف پاك و پويا با آرامش خاطر بيشتري بتوانند كار و تلاش كنند.
مديرعامل باشگاه سپاهان افزود: هفده مرداد ماه امسال را نيز در حالي پشت سر مي گذاريم كه بسياري از خبرنگاران در سراسر كشوردر رسانه هاي ورزشي و غير ورزشي با وجود مشكلات صنفي و شخصي حاد،همچنان اميدوار به آينده پيش مي روند.
وي ابراز اميدواري كرد كه دستگاه هاي ذيصلاح طرح ها و راهكارهايي عملياتي و ملموس براي رفع دغدغه هاي اصحاب رسانه به كار گيرند.
سايت باشگاه سپاهان در ادامه به نقل از ساكت نوشت: حقوق برخي از خبرنگاران در تهران به زير 150 هزار تومان و يا در اصفهان به زير 50 هزار تومان در ماه به واسطه حضور در يك رسانه مي رسد، اما اين حقوق و مزايا هيچ تاثيري در فعاليت عاشقانه و صادقانه اكثريت اين طيف نگذاشته است و اين بزرگواران شايسته بهترين درودها و قدرداني ها هستند.
مدير باشگاه سپاهان به نشان دادن چهره اي ناخوشايند از خبرنگاران ورزشي، در برخي از سريال هاي تلويزيوني در سالهاي اخير اشاره كرد و گفت: در هر قشر و صنفي انسان هاي ناسالم و سودجويي وجود دارند و طبيعي است در قشر ورزشي نويسان هم تعداد بسيار اندكي از اين دست افراد وجود داشته باشند.
ساكت افزود: متاسفانه در برخي برنامه هاي تلويزيوني و بعضي از محافل كه سخن از اين عزيزان مي شود به گونه اي رفتار شده كه گويي طيف قابل توجهي از اين قشر در زمره سودجويان قرار دارند.
وي افزود: خانواده باشگاه فولاد مباركه سپاهان با محكوم نمودن اين نگاه ها به مقام اصحاب رسانه از همه ورزشي نويسان مي خواهد تا در برابر اينگونه هجمه ها و حملات با ائتلاف و اتحاد اجازه توهين و اهانت به خود را ندهند.
وي افزود: در چند سال اخير كه با رسانه ها بويژه رسانه هاي ورزشي بيشترين ارتباط را داشته ام با اطمينان مي گويم كه قاطبه اين رسانه ها و فعالان و خبرنگاران آنان انسان هايي پاك، پرتلاش و زحمتكش هستند كه در صداقت و خوبي آنها هيچ شك و ترديدي وجود ندارد.
ساكت اظهار داشت: مسئله اي كه در مورد اين عزيزان ضروري به نظر مي رسد اين است كه همه آنها براي مقابله با تعداد بسيار معدود و انگشت شمار از قلم هايي كه تحت تاثير مسائل غير ورزشي به دروغ نويسي و شايعه پراكني عادت كرده اند وصاحبانش از جنس رسانه و قلم نيستند، راهكاري عملياتي بيانديشند و به اين نوع قلم ها اجازه عرض اندام در صحنه ورزش را ندهند.