سال ۹۱، چهار باغ پیاده راه می شود

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاری ایمنا: معاون عمرانی شهرداری اصفهان با اشاره به این که تا پایان سال جاری پروژه پارکینگ و خیابان باغ گلدسته به بهره برداری می رسد، گفت: با بهره برداري ادامه خيابان باغ گلدسته به منظور حفظ و حراست از محور تاريخي چهارباغ عباسي امکان تبدیل پياده راه و محدودیت تردد وسايل حمل و نقل شخصي فراهم خواهد شد.

به گزارش ایمنا، دکتر علی رضا قاری قرآن در جمع خبرنگاران با اشاره به این که بودجه شهرداری در سال ۹۰ ، ۵۴۰ میلیارد تومان است، گفت: ۷۰ درصد از این اعتبار به بودجه عمرانی اختصاص دارد.
وی با اشاره به این که ۴۱ درصد از ۷۰ درصد بودجه خالص عمرانی است که صرفا جهت ساخت و ساز پروژه ها و ۳۰ درصد آن در بخش تملک و آزاد سازی هزینه می شود، افزود: در سال ۹۰ ، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی در شهرداری تعریف شده که به صورت خالص عمرانی به غیر از بودجه مترو که خود ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد، در حال اجراست.
معاون عمرانی شهرداری اصفهان با تاکید بر این که ۱۴ پروژه شاخص در سال جاری در حال انجام است، تصریح کرد: اجرای ۱۴ پروژه شاخص در سال ۹۰ به جز پروژه سالن های اجلاس در مقایسه با دو سال گذشته که اوج فعالیت های عمرانی بوده از نظر حجم و هزینه ۵/۲ برابر رشد داشته است.
قاری قرآن پروژه خاص و فرا منطقه ای سالن های اجلاس را از مهم ترین طرح های سال جاری دانست و خاطرنشان کرد: برای اجرای این پروژه ملی ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه نیاز است.
وی با اشاره به احیای فاز دوم میدان امام علی(ع) ” اجرای ۱۴ پروژه شاخص در سال ۹۰ به جز پروژه سالن های اجلاس در مقایسه با دو سال گذشته که اوج فعالیت های عمرانی بوده از نظر حجم و هزینه ۵/۲ برابر رشد داشته است “اظهار داشت: فازدوم میدان امام علی شامل احداث میدان اصلی و پارک سوار بوده که اکنون ۸۵ درصد آزاد سازی این مسیر به خصوص در قسمت این شمال انجام شده و احیای کف و بدنه آن در حال اجرا است.
معاون عمرانی شهرداری اصفهان مدت زمان اجرای این طرح را ۱۵ ماه عنوان کرد و ادامه داد: ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه اجرا و بازسازی میدان و بخش های اطراف آن است که توسط شهرداری منطقه ۳، شهرداری مرکزی، سازمان عمران و سازمان نوسازی و بهسازی تامین اعتبار می شود.
قاری قرآن احداث بزرگترین شهربازی مدرن و جذاب کشور با عنوان شهر رویاها را از شاخص ترین طرح های تفریحی شهر اصفهان عنوان کرد و بیان داشت: احداث ساختمان شهربازی رویاها تاکنون ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی و خرید تجهیزات از چین نیز ۸۵ درصد رشد داشته که در مجموع با وزن حدود ۳۰ به ۷۰ ، ۴۲ درصد پیشرفت داشته است.
وی اضافه کرد: در صورتی که در خرید و ورود تجهیزات این شهربازی مشکلی به وجود نیاید این پروژه تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.
معاون عمرانی شهرداری اصفهان با تاکید بر این که در جوار این شهربازی مجموعه تجاری و هتل با همکاری بخش خصوصی احداث می شود، گفت: برای احداث شهربازی رویاها ۷۰ میلیارد تومان و برای هتل ها و مجموعه تجاری ۳۰ میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است.
قاری قرآن تقاطع های غیر همسطح امام سجاد و شهید لاوی و ادامه بزرگراه شهید همت را از دیگر طرح های شاخص سال ۹۰ برشمرد و تصریح کرد: بزرگراه شهيد همت قسمتي از رينگ سوم و خيابان امام سجاد(ع) بخشي از رينگ دوم محسوب مي شود كه با احداث خيابان شهيد لاوي رينگ هاي دوم و سوم ترافيكي شهر اصفهان به يكديگر اتصال يافته و شبكه معابر اصلي و شرياني شهر تكميل خواهد شد.
وی با بیان این که تقاطع غیر همسطح شهید همت-شهید لاوی تاکنون ۲۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: این تقاطع ” تقاطع های غیر همسطح امام سجاد ، شهید لاوی با هزینه ۶۰ میلیارد تومان ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که تا انتهای سال جاری به بهره برداری می رسد “به منظور ایجاد دسترسی
” اجرای ۱۴ پروژه شاخص در سال ۹۰ به جز پروژه سالن های اجلاس در مقایسه با دو سال گذشته که اوج فعالیت های عمرانی بوده از نظر حجم و هزینه ۵/۲ برابر رشد داشته است “
و اتصال رینگ سوم به بزرگراه شهید لاوی و همچنین ادامه بزرگراه شهید همت انجام می شود.
وی با اشاره به این که مسيرهاي خيابان سجاد از سمت شرق به غرب و مسيرخيابان شهيد لاوي به سمت ميدان بسيج به صورت زيرگذر اجرا مي شود، تصریح کرد: بزرگراه شهید لاوی با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی به منظور اتصال رینگ دوم به سوم در محدوده جنوبی این کلانشهر در حال اجراست.
معاون عمرانی شهرداری اصفهان به تقاطع غیر همسطح امام سجاد اشاره و خاطر نشان کرد: این طرح نیز در راستای تسهیل عبور و مرور وسایل نقلیه، همچنین ایجاد دسترسی مناسب جهت استفاده زائرین مزار شهدا و کاهش ترافیک خیابان های آبشار، آپادانا، سعادت آباد و قائم مقام فراهانی اجرا می شود.
وی ادامه داد: در مجموعه تقاطع های غیر همسطح امام سجاد، شهید لاوی با هزینه ۶۰ میلیارد تومان ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که تا انتهای سال جاری به بهره برداری می رسد.
قاری قرآن با تاکید بر احداث ادامه بزرگراه شهید همت تا شهید کشوری در ۳ بخش ادامه داد: پس از سالها توقف عمليات احداث بزرگراه شهيد همت طي دستوري از سوي مقام معظم رهبري و توافقات صورت گرفته با ارتش جمهوري اسلامي و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران ادامه احداث این پروژه در سال ۸۹ آغاز شد.
وی با بیان این که ادامه احداث بزرگراه شهید همت شامل تونل زیرباند فرودگاه، بزرگراه حدفاصل بعد از تونل تا شهید کشوری و تقاطع غیر همسطح شهید همت- کشوری است، اضافه کرد: احداث باند ۳۰۰ متری اکنون در مرحله مناقصه است که در عرض کمتر از یکسال در نیمه اول سال ۹۱ با هزینه اجرایی ۲۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.
معاون عمرانی شهرداری اصفهان بیان داشت: عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح شهید همت – کشوری در ” احیای بدنه سازی شرق چهارباغ نیز از دیگر پروژه های شاخص سال جاری است که فاز یک و دو آن تکمیل شده و فاز ۳ نیز ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید “مجاورت تقاطع غیر همسطح اشکاوند نزدیک با سالن های اجلاس نیزآغاز شده است.
قاری قرآن با بیان این که تعریض پل بزرگمهر نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: پل بزرگمهر به اندازه موجود تعریض می شود که در حال حاضر نقشه و طراحی آن انجام و در مرحله تامین اعتبار است.
وی با اشاره به پروژه پارکینگ و خیابان گلدسته اظهار داشت: پارکینگ دو طبقه باغ گلدسته با ۶۰۰ واحد ظرفیت تاکنون ۹۰ درصد رشد فیزیکی داشته و تا پایان سال جاری تکمیل می گردد.
معاون عمرانی شهرداری اصفهان با تاکید بر این که خیابان گلدسته حدفاصل میدان امام حسین(ع ) تا میدان انقلاب در موازی خیابان چهارباغ احداث می شود که تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا بهمن ماه سال در اختیار شهروندان قرار می گیرد، تصریح کرد: با بهره برداری از این خیابان، در سال ۹۱ ترافیک سواره از محور چهارباغ به عنوان یکی از گنجینه های تاریخی شهر اصفهان حذف می شود و این خیابان به پیاده راه تبدیل می گردد.
قاری قرآن از احداث ۲۸ پل عابر پیاده مکانیزه خبر داد و گفت: احیای بدنه سازی شرق چهارباغ نیز از دیگر پروژه های شاخص سال جاری است که فاز یک و دو آن تکمیل شده و فاز ۳ نیز ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.
وی بیان داشت: احداث بلوار آزادگان با هزینه ۳ میلیارد تومان که مشرف به دولت آباد است نیز در حال اجرا است که ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان سال تکمیل می شود.
قاری قرآن با اشاره به اجرای پروژه تراموا در خیابان امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: مطالعات اولیه اجرای این طرح نیز انجام شده و این پروژه در حال حاضر وارد فضای انعقاد قرارداد خرید واگن شده است.
وی با بیان این که فاز اول این طرح از شهرک قدس تا میدان جمهوری است، ادامه داد: هزینه ایجاد زیر ساختهای تراموا بسیار بالاست ولی هزینه نگه داری آن پایین است از این رو شهرداری اصفهان با وجود هزینه های بالای زیر ساختی این طرح ” مطالعات اولیه اجرای تراموا نیز انجام شده و این پروژه وارد فضای انعقاد قرارداد خرید واگن شده است “را در دستور کار قرار داده است.
معاون عمرانی شهرداری اصفهان
” شهرداری اصفهان به عنوان بخشی از نظام جمهوری اسلامی ایران که در سال ۹۱ میزبان ۲۵ هزار نفر در اجلاس سران کشور های غیر متعهد خواهد بود خود را مقید می داند تا این اجلاس را به بهترین نحو و با شکوه ترین حالت در پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی برگزار نماید “
خاطرنشان کرد: در صورتی که در خرید تجهیزات از جمله واگن و ریل مشکلی ایجاد نشود تا سال ۹۱ بستر راه اندازی فاز اول این طرح فراهم می شود.
قاری قرآن به پروژه های متوسط و مشارکتی شهرداری در سال جاری اشاره کرد و گفت: ۶۳۶ پروژه فعال درون منطقه ای با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا است.
وی با بیان این که در سال گذشته بودجه آسفالت ۱۰ میلیارد تومان بود افزود: در سال جاری ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به آسفالت معابر اصلی و فرعی اختصاص یافت که این امر نشان از افزایش ۴۰ درصدی بودجه آسفالت است.
معاون عمرانی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در سال ۸۹، ۲میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در راستای پروژه های محله محور هزینه شده که این مبلغ در سال جاری به ۶ میلیارد و ۲۹۹ میلیون تومان رسیده است.
قاری قرآن با اشاره به تعداد قردادهای منعقد شده با پیمانکار پروژه های مختلف اظهار داشت: در چهار ماهه اول سال ۸۸، ۴۵ قرارداد با حجم ریالی ۱۹ میلیارد تومان منعقد شده است.
وی با بیان این که در چهار ماهه اول سال ۸۹، ۴۸ قرارداد با حجم ریالی ۸/۲۴ میلیارد تومان به امضا رسیده است، خاطرنشان کرد: در چهارماه اول سال جاری نیز ۵۲ قرار داد با حجم ریالی ۶/۳۷ میلیارد تومان منعقد شده است.
معاون عمرانی شهرداری اصفهان با تاکید بر این که مقایسه تعداد و هزینه قراردادها نشان از رشد ۵۲ درصد انعقاد قرار دادها و به اجرا درآمدن پروژه ها دارد، اذعان داشت: اجرای پروژه ها در یک چهارم سال یعنی در فصل گرما نقطه مثبتی برای سرعت و کیفیت پروژه هاست و نشان از آن دارد که می توان آن پروژه را تا انتهای سال تکمیل کرد.
فرصت یک ساله برای اجرای تعهدات دو ساله
قاری قرآن در بخش دیگری از مصاحبه مطبوعاتی خود از دلایل تعهد شهرداری اصفهان برای احداث این سالن ها سخن به میان آورد و با بیان این که شهرداری علی رغم تمام ناملایمات در این خصوص مصمم است تا تعهدات خود را به بهترین نحو اجرا نماید، اذعان داشت: شهرداری اصفهان به عنوان بخشی از نظام جمهوری اسلامی ایران که در سال ۹۱ میزبان ۲۵ هزار نفر در اجلاس سران کشور های غیر متعهد خواهد بود خود را مقید می داند تا این اجلاس را به بهترین نحو و با شکوه ترین حالت در پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی برگزار نماید.
وی یاد آور شد: با تحقق این مهم همچنین شهر گنبد های فیروزه ای به صورت تصاعدی توسعه خواهد یافت که این امر رونق شهر را در پی خواهد داشت و گام بزرگی در رشد کلان شهر اصفهان خواهد بود.
معاون عمرانی شهرداری از عدم تخصیص بودجه دولتی برای این پروژه ابراز گلایه کرد و با تاکید بر این که اگر بودجه تعهد شده در تیر ماه سال گذشته اختصاص می یافت شهرداری نیز دو سال فرصت برای احداث و تحویل این سالن ها داشت، گفت: با توجه به این که تا زمان مقرر برای تحویل این مجموعه فقط یک ” با توجه به این که تا زمان مقرر برای تحویل این مجموعه فقط یک سال فرصت باقی است شهرداری در حال حاضر با حرکت جهادی و فعالیت ۲۴ ساعته این پروژه را به پیش می برد “سال فرصت باقی است شهرداری در حال حاضر با حرکت جهادی و فعالیت ۲۴ ساعته این پروژه را به پیش می برد.
وی با تاکید بر این که آنچه تاکنون انجام شده صرفا با هزینه شهرداری اصفهان بوده است، خاطر نشان کرد: با توجه به عدم حذف شرط شمول بودن ۲۰۰ میلیارد ریال اختصاص داده شده به این پروژه تا پایان تیر ماه شهرداری اصفهان در حال حاضر به تنهایی بار احداث این سالن ها را به دوش می کشد و آنچه که تاکنون در خصوص طراحی و اجرای این پروژه انجام شده صرفا از اعتبارات شهرداری اصفهان بوده است.
وی پروژه مذکور را یکی از حساسترین و مهمترین پروژه های ملی خواند که به واسطه آن شهر اصفهان و کشور عزیزمان ایران میزبان ۱۶۰ هیئت عالی رتبه خواهد بود ، اظهار داشت: این پروژه عظیم زمینه نشان دادن توان و اقتدار فنی و مهندسی کشور در اجرای پروژه ها را فراهم می کند و بی گمان می تواند بیانگر تمدن و معماری پویا و کهن این سرزمین و تجلی گر شکوه و عظمت اسلام عزیز باشد.
قاری قرآن توجه به ایجاد زیرساخت های لازم در احداث سالن همایش های بین المللی را برای استان ضروری برشمرد و ادامه داد: در کنار ساخت این مجموعه فضاهای عمومی با مساحت بیش از ۳۰ هکتار در حال احداث است لذا لازم است زیرساخت های دیگر از جمله فرودگاه، ترابری ،پزشکی، امنیتی و غیره از سوی دستگاه های مربوطه استانی به طوری جدی و همزمان پیگیری شود تا مشکلی در برگزاری همایش های بین المللی ایجاد نگردد.
وی به نحوه مدیریت پروژه ساخت سالن های اجلاس سران کشورهای غیر متعهد به صورت (EPC طرح و ساخت)اشاره و تصریح کرد: بر این اساس
” در ۵ سال آینده بالغ بر ۵ هزار میلیارد پروژه در کلان شهر اصفهان اجرا می شود این در حالی است که این مبلغ از منابع داخلی و یا بخش خصوصی تامین می شود نه بودجه دولتی “
با توجه به محدودیت زمان، انتخاب کارفرما، مشاور و پیمانکار پروژه همزمان انجام شده است.
معاون عمرانی شهردای در ادامه ضمن ارائه تاریخچه ای از اقدامات انجام شده در راستای احداث سالن همایش های بین المللی اصفهان، اذعان داشت: در ” با توجه به عدم حذف شرط شمول بودن ۲۰۰ میلیارد ریال اختصاص داده شده به این پروژه تا پایان تیر ماه شهرداری اصفهان در حال حاضر به تنهایی بار احداث این سالن ها را به دوش می کشد و آنچه که تاکنون در خصوص طراحی و اجرای این پروژه انجام شده صرفا از اعتبارات شهرداری اصفهان بوده است “تیرماه سال ۸۹ طی صورت جلسه هیات دولت، شهرداری اصفهان اختیار اجرای پروژه سالن اجلاس غیر متعهدها را طی مدت ۲ سال بر عهده گرفت و برطبق این صورت جلسه دولت یک هزار میلیارد ریال اعتبار اجرای این طرح را تقبل کرد و شهرداری اصفهان عهده دار تامین مابقی اعتبارات مورد نیاز آن شد.
وی اضافه کرد: وزارت مسکن و شهرسازی نیز در ادامه پس از ۸ ماه پی گیری مستمر مدیریت شهری اصفهان، سرانجام مسوولیت اجرایی پروژه ساخت سالن های اجلاس غیر متعهدها را به شهرداری این کلان شهر ابلاغ نمود و در پی آن از سوی معاونت برنامه ریزی و بودجه و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در فرودین ماه سال جاری معادل ۲۰۰ میلیارد ریال با شرط شمول به حساب شهرداری اصفهان واریز گردید این در حالیست که قرار بود یک هزار میلیارد ریالی که دولت تعهد کرده است در زمان شروع کار و با شرط غیر شمول به شهرداری اختصاص یابد.
قاری قرآن ادامه داد: در حالی که تاکنون شرط غیر شمول بودن ۲۰۰ میلیارد ریال دولت همانند پیگیری برای تخصیص ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری هنوز نتیجه ای در بر نداشته اما شهرداری اصفهان از ابتدای سال جاری همزمان با ابلاغ این طرح متعهد گردید اجرای پروژه را که مقرر بود در مدت دو سال انجام شود به صورت ۱۵ ماهه به مرحله اجرا درآورده و به بهره برداری برساند.
وی با اشاره به این که عمليات اجرايي احداث سالن اجلاس سران كشورهاي غير متعهد از فروردين ماه سال جاري با حضور معاون رييس جمهوري و رييس سازمان ميراث فرهنگي، ‌گردشگري و صنايع دستي در اصفهان آغاز شد، خاطر نشان کرد: اعتبار احداث اين سالن بيش از ۴۰۰ ميليارد تومان در نظر گرفته شده است و امید است شهرداری بتواند این سالن ها را تا زمان مقرر احداث نماید.
معاون عمرانی شهردای از مزیای احداث سالن همایش های بین المللی در پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی سخن به میان آورد و تاکید کرد: اين سالن علاوه بر برگزاري نشست سران كشورهاي غير متعهد، براي برگزاری اجلاس های بين المللي و جلسات ملي نيز مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
وی با بیان این که این مجموعه عظیم در برگیرنده مجموعه ای ۲ هزار و ۵۰۰ نفری شامل سالن اصلی به ظرفیت ۱۶۰ گروه هفت نفره سران، جایگاه خبرنگاران و تماشاچیان، ۳ سالن جنبی۶۰۰ نفره، ۱۲ سالن ویدئو کنفرانس، دبیرخانه اجلاس و ویلاهای اقامت سران با مشخصات ویژه و پارکینگ ” برای احداث سالن های اجلاس در مجموع ۳۵ هزار متر مربع فضاي اصلي، ۲۰ هزار متر مربع ويلاي وي آي پي، ۳۰ هزارمتر مربع فضاي هتل و۲۱ هزار متر مربع فضاي پاركينگ در نظر گرفته شده است “مورد نیاز با مساحت افزون بر ۱۰۰ هزار متر مربع زیربنا می باشد، یادآور شد: طراحی و اجرای پروژه سالن های اجلاس سران غیر متعهد در کشور منحصر به فرد بوده و تاکنون چنین طرحی در این ابعاد در سطح کشور اجرا نشده است.
قاری قرآن تصریح کرد: با توجه به همچنین محدودیت های فراوان پیش روی این نهاد، شهرداری اصفهان بر آن شد تا به واسطه کنسرسیوم مشاور و پیمانکار جهت استفاده از تمام امکانات داخلی و خارجی به استناد صورتجلسه هیات منتخب دولت اقدام نماید بر این اساس اجرای پروژه به صورت طرح و ساخت همزمان انجام شده تا بدون هدر رفت زمان این پروژه عظیم اجرا شود.
وي با بيان اينكه در اين پروژه كارگران و مهندسين در سه نوبت كاري مشغول به فعاليت هستند، اظهارداشت: دربخشي از اين مكان،‌ ۷۰ ويلا براي استقرار سران كشورهاي شركت كننده در اين اجلاس مشخص شده است.
معاون عمراني شهرداري
” شهرداری علاوه بر اجرای ۱۴ پروژه شاخص در سال جاری نگاه ویژه به مناطق داشته و پروژه های مختلفی در راستای آبادانی مناطق با قوت در دست اجرا دارد “
اصفهان طراحي ساخت سه سالن ۶۰۰ نفري براي انواع ملاقات ها با ۱۲ كنفرانس همزمان و احداث هتل با دارا بودن ۲۲۰ اتاق در مجموعه ۵۰ هكتاري را از ديگر ويژگيهاي اين پروژه عنوان كرد.
قاري قرآن، انجام طراحي فضاهاي سالن، هتل، اقامتگاه VIP، محيط پيراموني، ويلاي اختصاصي و موارد جنبي را از اقدامات ديگر اين پروژه بيان كرد و گفت: در مجموع ۳۵ هزار متر مربع فضاي اصلي، ۲۰ هزار متر مربع ويلاي وي آي پي، ۳۰ هزارمتر مربع فضاي هتل و۲۱ هزار متر مربع فضاي پاركينگ در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: اقامتگاه های اختصاصی سالن اجلاس در قالب ۱۰۰ تا ۱۵۰ ویلا در یک یا دو طبقه ساخته خواهد شد همچنین، احداث هتل ۵ ستاره با حدود ۲۰۰ اتاق در دست اجراست.
قاری قرآن در پایان با اشاره به این که در ۵ سال آینده بالغ بر ۵ هزار میلیارد پروژه در کلان شهر اصفهان اجرا می شود این در حالی است که این مبلغ از منابع داخلی و یا بخش خصوصی تامین می شود نه بودجه دولتی، گفت: شهر اصفهان با سرعت در حال برداشتن گام های رشد و ترقی است و بستر توریستی هر روز بیش از پیش در این شهر تاریخی فراهم می شود.
متولی احداث پایانه غرب مدیریت استان است
معاون عمرانی شهرداری در بخش دیگری از مصاحبه مطبوعاتی خود به سووالات خبرنگاران در خصوص پروژه های محرومیت زدایی، پروژه شهرک سلامت، پارکینگ و خیابان باغ گلدسته، پایانه غرب، پیاده رو سازی پاسخ داد و گفت: پروژه های محله محور مکمل طرح های محرومیت زدایی است.
وی با اشاره به ” احداث پایانه غرب نیز تنها مختص شهرداری نیست بلکه مدیریت استان باید این مهم را پی گیری نماید “این که توزیع بودجه در مناطق حاشیه ای و اجرای پروژه های بزرگ عمرانی در این مناطق از مصادیق بارز محرومیت زدایی است، افزود: محرومیت زدایی چراغ روشن و اصلی در توزيع بودجه است.
معاون عمراني شهرداري تاکید كرد: شهرداری علاوه بر اجرای ۱۴ پروژه شاخص در سال جاری نگاه ویژه به مناطق داشته و پروژه های مختلفی در راستای آبادانی مناطق با قوت در دست اجرا دارد.
وی با اشاره به تاخیر پروژه شهرک سلامت تصریح کرد: احداث شهرک سلامت با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال انجام است از این رو با توجه به این که سرمایه گذاری به خوبی در این پروژه جذب نشده اجرا طرح شهرک سلامت را به تاخیر انداخته است.
قاری قرآن تاکید کرد: پروژه شهرک سلامت از مهم ترین پروژه ” احداث شهرک سلامت با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال انجام بوده و به جهت عدم جذب صحيح سرمايه اجراي آن به تاخیر افتاده است “های مشارکتی است که در دستور کار شهرداری قرار دارد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا با وجود پروژه شهرک سلامت نیازی به احداث خیابان و پارکینگ باغ گلدسته بود یادآرو شد: پروژه خیابان و پارکینگ باغ گلدسته فقط برای تسهيل ترافیک خیابان آماده احداث نمی شود بلکه با توجه به وجود مراکز تجاری در هسته مرکزی شهر و ایجاد ترافیک سنگین در خیابان چهارباغ این خیابان به عنوان محور کمکي و راه تنفسی برای اين خيابان تاريخي خواهد شد. قاری قرآن با تاکید بر این که متولی احداث پایانه غرب مدیریت استان است، خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان نشان داده اجرای پروژه ها هر چند بزرگ را با بهترین کیفیت و در زمان اندک به پایان رسانیده ولی وقتی پروژه مشارکتی با بخش های دیگر را در برنامه کاری خود قرار می دهد با مشکل مواجه می شود.
وی ادامه داد: احداث ” در سال جاری پیاده رو های مناطق ۱، ۳، ۵، و ۷ ساماندهی و بهسازی می شود “پایانه غرب نیز تنها مختص شهرداری نیست بلکه مدیریت استان باید این مهم را پی گیری نماید.
وی در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران كه مدعي بود شهرداري پروژه هاي خود را بدون اطلاع رساني صحيح اجرايي مي نمايد، بیان داشت: قبل از اجرای پروژه ها، اين نهاد ابتدا با مدیریت راهور مکاتبه ای صورت می دهد و با اطلاع رسانی صحیح به مردم آن طرح را اجرا می کند و همین موضوع یعنی اطلاع رسانی صحیح به مردم رمز موفقیت احیای میدان امام علی(ع) بوده است.
معاون عمرانی شهرداری اصفهان در خصوص پروژه نهضت پیاده رو سازی در برنامه اصفهان ۹۵ افزود: در سال جاری پیاده رو های مناطق ۱، ۳، ۵، و ۷ ساماندهی و بهسازی می شود