برخورداری زنان شاغل از حق اولاد/ پولدارترین زن ایرانی کیست

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

بازگشت ماده ۲۳ لایحه خانواده با ساختاری جدید، افزایش 15 درصدی اعتیاد در میان زنان، موافقت مجلس با فوریت طرح برخورداری کارمندان زن شاغل از حق اولاد، ثبت 13 مرداد به عنوان روز "بسیج زنان " در تقویم و معرفی پولدارترین زن ایرانی از جمله اخبار حوزه زنان و خانواده در این هفته بود.

به گزارش خبرنگارمهر، با حذف جنجالی ترین ماده حمایت از خانواده که در خصوص ازدواج مجدد آقایان بود به نظر می رسید که روند تصویب این لایحه با سرعت بیشتری دنبال شود اما انگار قرار نیست ریشه این ماده از لایحه خانواده کنده شود. لاله افتخاری، عضو فراکسیون زنان در این رابطه گفت: با حذف ماده ۲۳ ساختاری جدید و منسجم تر به این لایحه افزوده می شود تا روند تصویب تسریع شود.

ثبت 13 مرداد به عنوان روز "بسیج زنان " در تقویم ملی

روزی با نام بسیج زنان درتقویم به ثبت رسید و رئیس بسیج جامعه زنان درنشستی خبری اعلام کرد: 13 مرداد مصادف با شهادت شهیده مریم فراهانیان به عنوان روز بسیج زنان و با هدف تقدیر از رشادت‌های زنان ایرانی از سال 91 در تقویم ملی ثبت می‌شود.

در زمینه کودکان کار ضعف قانونی وجود دارد

حل مشکل کودکان کار یکی از دغدغه های قدیمی مسئولان است. زهرا سجادی، معاون خانواده مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در زمینه آخرین پیگیری های این مرکز برای رفع این مشکل گفت: مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان است که به دنبال این بررسی در پی رفع خلاهای قانونی در زمینه کودکان کار و خیابان هستیم.

معاون خانواده مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تصریح کرد: در حال حاضر پیشنهاداتی به منظور بهبود وضعیت کودکان کار و خیابان در لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان مطرح شده است که احتمالا هفته آینده در هیئت دولت مطرح می شود.

افزایش 15 درصدی اعتیاد در میان زنان ایرانی

مجید ابهری، آسیب شناس اجتماعی گفت: با توجه به گسترش روز افزون مواد مخدر صنعتی و روانگردان و به دنبال تبلیغاتی که در خصوص مواد مخدر مطرح می شود، استفاده از این ماده طی 10 سال گذشته در بین بانوان 15 درصد افزایش داشته است.

پولدارترین زن ایرانی کیست؟

چندی پیش در سایت‌های خبری فهرستی از میلیاردرهای ایرانی منتشر شد؛ فهرستی که سی ثروتمند ایرانی را به همه معرفی می‌کرد. در این فهرست سی نفره تنها نام یک زن به چشم می‌خورد،سیده فاطمه مقیمی۵۲ ساله. وی در این فهرست هشتمین میلیاردر ایرانی و ثروتمندترین زن ایران معرفی شده بود.او رئیس یک شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی و رئیس شورای بانوان بازرگان، اتاق بازرگانی تهران است. سمت‌های دیگری هم دارد و چند سالی هم در انجمن زنان مدیر کار آفرین فعال بوده است. اما بیش از همه این سمت‌هایش خود را یک کار آفرین می‌داند.

موافقت مجلس با فوریت طرح برخورداری کارمندان زن شاغل از حق اولاد

نمایندگان مجلس این هفته با یک فوریت طرح برخورداری کارمندان زن شاغل و بازنشسته و وظیفه‌بگیر از حق اولاد موافقت کردند. این طرح به امضای 38 نفر از نمایندگان مجلس رسیده و در ‌صورت تصویب نهایی کارمندان زن شاغل و بازنشسته و وظیفه‌بگیر مشمول قانون مدیریت خدمات کشوریند و دارای همسر نبوده و یا همسر آنان معلول و از کار افتاده است و یا خود به تنهایی متکفل مخارج فرزندان هستند، از مزایای کمک هزینه اولاد نیز برخوردار می‌شوند.

۸۰ درصد دختران دبیرستانی دوست پسر دارند

در هفته ای که گذشت، دکتر محمود گلزاری عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در همایشی آمار قابل تاملی را از دوستی دختران دبیرستانی اعلام کرد و گفت: در ایران ۸۰ درصد دختران دبیرستانی با یک پسر دوست هستند و حتی ممکن است ارتباط جنسی هم داشته باشند که خانواده‌ها و مسئولین مدارس از این موضوع بی‌اطلاع هستند. این درحالی است که نوجوانان آگاهی کافی نسبت به این مسئله ندارند و ارتباطاتشان به ازدواج منجر نمی‌شود که این امر مطمئنا پیامدهای ناگواری را برای آنها به همراه خواهد داشت.

وی همچنین به نتایج به دست آمده در تحقیقات و پژوهش‌هایی که در این زمینه در ایران صورت گرفته است اشاره کرد و گفت: در حدود ۲۰ سالی که من در این زمینه تحقیق و پژوهش انجام داده‌ام، در نامه‌هایی که از سوی ۸۵ درصد از دختران در خصوص ارتباط‌های عاشقانه دریافت کرده‌ام مربوط به سن ۱۲ تا ۲۵ سالگی بوده و ۱۵ درصد از نامه‌ها مربوط به پسران بین ۱۴ تا ۱۷ ساله است. در این میان دختران بیش از پسران آسیب پذیر بوده و با پیامدهای بیشتری در این خصوص مواجه خواهند شد.

حمایت صد در صدی از زنان سرپرست خانواده

علی محمد ذوالفقاری معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: تعداد زنان سرپرست خانوار تحت پوشش امداد بسیار بیشتر از بهزیستی است و در صورتی که قانون اجازه دهد و اعتبارات نیز تأمین شود تمام زنان سرپرست خانوار تحت پوشش مجموعه امداد قرار می‌گیرند.