اصفهان رتبه دوم پیشگیری از اعتیاد کشور را کسب کرد

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان - خبرگزاری مهر: جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: اصفهان رتبه دوم امر پیشگیری از اعتیاد کشور را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نبی الله شاه محمدی صبح یکشنبه در همایش جامعه عاری از اعتیاد با اشاره به اهم فعالیتهای فرهنگی و پیشگیری افزود: سند جامع اعتیاد از طریق نهاد ریاست جمهوری مورد تائید قرار گرفت و در اردیبهشت ماه تدوین شده است.

وی افزود: تدوین سند جامع و اعتبارات پیشنهادی با همکاری استاندار انجام و مصوب شد که کارگروه‌های مصوب اعتبارات را دریافت و سند را اجرایی کنند.

جانشین شورای هماهنگی مبازره با مواد مخدر استان اصفهان در ادامه به کنگره ویژه مواد مخدر اشاره و تصریح کرد: 105 مقاله با 9 مقاله برتر کار پیشگیری اولیه از ترک اعتیاد را با هدف توانمندسازی نیروهای انسانی فعال آغاز کرد.

وی اضافه کرد: 200نفر از کارشناسان فعال امر کنترل و رسیدگی دستگاه‌های اجرایی دولتی و محلی را برنامه‌ریزی کرده‌اند.

شاه محمدی 40 همایش در سال 89 با موضوع مواد مخدر و 38 ساعت برنامه دیداری و شنیداری را از برنامه‌های این بخش برشمرد وگفت: 18 شاخص اصلی این نهاد ارزیابی و استان اصفهان بعد از آذربایجان غربی دومین رتبه پیشگیری از اعتیاد در کشور را کسب کرده است.

جانشین شورای هماهنگی مبازره با مواد مخدر استان اصفهان با تاکید به اینکه ترک اعتیاد، محیط آموزشی، محلات و محیط کاری ازجمله مهمترین حیطه کاری این مجموعه است، اظهار داشت: فعالیتهای زیادی در سال 89 با توجه به ظرفیت و شورای هماهنگی استان با دستگاه‌های عضو انجام شده است.

وی برنامه‌ریزی جشنواره دانش آموزان دبستانی و نیز برنامه مروج سلامت و مهارت زندگی را در مقاطع مختلف تحصیلی با محوریت رفتار پرخطر در مدارس از جمله فعالیتهای صورت گرفته این بخش دانست.