مایکل اسکافیلد زندان اصفهان دستگیر شد

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاری ایمنا: فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: روز گذشته در جریان عملیاتی ویژه طراح اصلی فرار از زندان اصفهان توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان دستگیر شد.

به گزارش ایمنا سردار حسن کرمی اظهار داشت: در پی فرار شش زندانی از زندان اصفهان دستگیری این افراد در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: با پیگیری‌ها تحقیقات گسترده و به کارگیری اقدامات پیچیده فنی و علمی نهایتا سرنخ‌هایی از طراح اصلی این فرار به دست آمد که با هماهنگی مقام قضایی تیم ویژه‌ای جهت دستگیری این فرد به استان خوزستان اعزام شدند.
این مقام مسئول تصریح کرد: در یک عملیات ویژه و غافلگیر کننده این متهم که بهنام _ ع نام دارد در حال شنا در رودخانه در شوشتر دستگیر شد.
وی در خصوص جرم این متهم گفت: متهم دستگیر شده به جرم سرقت مسلحانه به ۲۷ سال حبس محکوم شده بود که پس از طی سه سال از محکومیت خود اقدام به فرار کرده بود که با تلاش و پشتکار پلیس آگاهی استان دستگیر و به مقامات قضایی تحویل شد.
سردار کرمی با بیان این که این سارق طراح اصلی نقشه فرار زندانیان بوده، افزود: در تحقیقات اولیه از متهم مشخص شد که مغز متفکر و طراح نقشه فرار از طریق حفر تونل خود او بوده و حفر تونل از اول دی ماه سال گذشته شروع و نهایتا در دهم تیر ماه سال جاری پایان یافته است.
وی در پایان ادامه داد: تلاش برای دستگیری سایر زندانیان فراری ادامه دارد.
گفتنی است پس از فرار این شش زندانی از زندان اصفهان رسانه ها و افکار عمومی عنوان سریال مشهور "فرار بزرگ" را به این اقدام دادند. در این سریال داستانی مایکل اسکافیلد به عنوان طراح اصلی فرار از زندان معرفی شده است./